Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sammenfatte brev/søknad til kommunen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by rc-vekter View Post
    jeg har tenkt meg en tur i pareringshuset etterpå å kjøre litt.. har egentli ikke tid til så mye ikveld pga att vi har besøk, men vi kan jo ta en liten prat over litt kjøring etterpå??? eller om roy kan åpne skola litt seint ikveld???

oki ja men da blir det opp til dere....... suns vi fomler mye på møtene vi må bli mere efektive,,,.......
    Marius Ranen 28år
    kjører FG monster jeep snart 4wd

Comment

Er fullbooket i kveld, så jeg kan ikke. Skal skru sammen bilene nå før jeg må noe annet så! Har ikke tilgang til skolen så sent i helgene, stengt etter klokken 18.00.

Vi må bli mer effektive på møtene ja, satse på noe i morgen etter kjøringa! Skillevollen (Munklia) klokken 12.00 i morgen!
      Roy Christian H. 88' mod, Mo i Rana
      RC-ansvarlig ved Lekehjørnet Mo AS og nestleder i Arctic Circle RC Club.
      HPI Savage X 4.6 Big Block m/revers og HPI Sprint 2 Flux

Comment

ja du må bære sei i fra vis du trenger hjelp....
        Marius Ranen 28år

Comment

jeg trenger hjelp.. eller deler da. skal finne på hpi det jeg trenger.. å så må du bestiller roy jeg har bare 3 hjul som sitter fast på bilen.. det fjerde hjulet datt av bilen da jeg drifta for nærme veggen:P

Comment

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=a556 trenger denne jeg

Comment

Okei, skal stikke innom Ringo mandag for å se om vi har den inne, evt bestille

Comment

Hei igjen

Selvfølgelig kan dere få et møte med meg. Jeg er opptatt hele mandag, store deler tirsdag og fra 11:00 - 13:00 torsdag. Hvis dere kan velge et tidspunkt i arbeidstiden (08:00 - 15:00) er det en fordel for meg og de jeg evt. tar med meg. Meld tilbake et aktuelt tidspunkt på de ledige tidene jeg har så plotter jeg det inn.

Fint oppslag i Rana Blad!

mvh
                Geir Gisnås

Comment

du må sende mail tilbake til han så fort du ka. skriv at vi ønsker ett møte med en eneste gang..... helst i morra men vi tar den første åpne time han har
                  vi har ikke så mye info å gje han enno men vis vi kan få torsdagen (nor det passer osser) så skal vi ha mere å presentere han.... gutta no må vi jobbe på hær... slutt å se på youtube, no må det legges inn litt insats hær...
                  Marius Ranen 28år

Comment

Foreslår at du bestiller et møte i slutten av neste uke slik at vi får laget en ordentlig presentasjon og får laget en god søknad! Ikke forhaste seg her slik at vi kommer dit uten så mye mer info

Forresten Marius, bra initativ med den mailen du sendte. Mye potensiale her i byen ang. sponsorer ja!

Comment

har bestilt møte i slutten av neste uke klokka 12... så nå må vi fikse power point og søknad

Comment

har bestilt møte i slutten av neste uke klokka 12... så nå må vi fikse power point og søknad
                        Så sent? Dato da? men supert det !

Comment

onsdag neste uke klokken 12 er vår time... så nå må vi stå på gutta

Comment

onsdag neste uke klokken 12 er vår time... så nå må vi stå på gutta
                            i morra skal vi møtes på skola å skrive litt skal vi lage tråd på det så flere kommer å hjelper til?
                            Marius Ranen 28år

Comment

Kjør på!

Comment

Dette er hva vi har kommet frem til nå:

SØKNAD OM TILDELING AV AREAL TIL BYGGING AV ANLEGG MED BANE FOR RADIOSTYRTE BILER

Viser til hyggelig møte med Tor Arne Morken fra Mo i Rana bydrift - Veiavdelingen 23.02.2010 hvor vi presenterte vårt ønske om å få etablert bane for å kjøre radiostyrte biler på.

Vi ønsker å få bygget et anlegg med en asfaltbane og en offroadbane. I tillegg til dette ønsker vi med tiden å få satt opp klubbhus med fasiliteter som innlagt vann, strøm, sanitæranlegg osv. Det vil bli satt opp flere små bygninger som kjøreplattform, depot, mekanikerområde, kafe/kiosk, sekretariat, funksjonærbu etter hvert.
                                Vi ser for oss at alt dette kan bli bygd i løpet av en 2 årsperiode hvor nærmest alt arbeid vil foregå på dugnad, i tillegg til støtte fra kommunen og andre sponsorer.

Målgruppen for brukerne av anlegget er folk i alle aldre, men primært for å få opp et tilbud til ungdom i alderen 13 - 25 år. Vi ønsker også å tilrettelegge for handicapede. Ikke alle er interessert i fotball eller annen idrett.

Plasseringsmessig er et mest mulig sentrumsnært anlegg ønskelig, da brukerne gjerne er folk som enda ikke har førerkort. Evt. må det være et kollektivtilbud som gjør anlegget lett tilgjengelig.

Vi ønsker i denne sammenhengen å vise til anlegget som finnes i Bodø, som har fått etablert et supert anlegg like utenfor byen. (Se vedlegg 3 for mer info.) Dette er et tilbud som ikke finnes i Mo i Rana i dag.

Selve banene vil bli bygget etter internasjonal standard. Dette er praktisert på flere anlegg i Norge, og minimumslengden på banen vil da bli 300 meter. Merk at banen ikke er 300 meter på én strekke, men med høyre-, venstresvinger og langstrekker.
                                Bredden som er anbefalt på slike baner er minimum 4,5 meter, og med start-, målstrekke på 6,5 meter. Det er også krav om en rettstrekke på minimum 45 meter i lengde. Grunnen til at vi ønsker baner med denne standarden er at vi ønsker å bygge et ordentlig anlegg når først tid og ressurser skal legges ned i noe slikt, i tillegg til at det stilles slike krav for å arrangere konkurranser og løp.

Vi ser for oss at vi trenger et areal på ca. 10 mål. Dette er da for å få plass til to baner, diverse bygninger, publikumområde og parkeringsplass.
                                Hver bane vil trenge et areal på ca. 2,1 mål (60mx35m) x 2. Se vedlegg 1 og 2 for illustrasjon. Området vi trenger må ikke være firkantet som illustrert, men rundt 10 mål er det nok behov for.

Kommunen har tidligere foreslått et område på motsatt side av jernbanen i Ranenget mot Ranelva som vi kunne få disponere, men dette var før dere fikk forespeilet størrelsen på anlegget vi ønsker å bygge.

Vi ønsker med dette å søke om et område for å bygge et slikt anlegg i Vikaleira, opp i mot jernbaneovergangen i kroken ved Rana Produkter. Se vedlegg 2 for illustrasjon av plassering.

Området er godt egnet for et slikt anlegg, både med tanke på beliggenhet og terreng.

Slik området er i dag er det jo bare en trist grå flekk, og ved å få et slikt anlegg og tilbud i Mo i Rana så stilles byen i et bedre lys. Norgesmesterskap og andre konkurranser vil bli arrangert, og dette er jo positivt for hele næringslivet i Rana (hoteller, restauranter osv.)

Vi ønsker å få disponere området i minimum 20 år. Dette da vi ikke ønsker å bygge et slikt anlegg hvis området skulle bli regulert i nær fremtid.
                                Hvis det allerede finnes reguleringsplaner for dette området ønsker vi et annet egnet område som møter våre krav.

sette opp et brev med skisser, bilder av lignende anlegg

Dette er en sport, på lik linje med kjøring av biler i full skala. Grunnen til at det ikke finnes noe slikt miljø i Rana er at det ikke finnes et egnet område hvor folk kan samles og være sosial. Bare det å ha noen å skru sammen med på bilene er utrolig gøy og sosialt.

Per dags dato finnes det ingen egnede områder i Rana for lovlig kjøring av slike kjøretøy. Slik det er nå blir man jaget bort om man kjører på åpne offentlige områder da de «bråker» for mye. Faktisk er det ikke lov å føre uregistrerte motoriserte kjøretøy som går i hastigheter over 23 km/t utenfor lukket bane.
                                I tillegg er det såpass mye kraft i slike kjøretøy både med tanke på fart og vekt, at disse faktisk kan være meget farlige om de kjøres på uegnede områder. Vi fokuserer veldig mye på HMS og kommer til å ha egne HMS-ansvarlige. Det stilles også krav til gjerder rundt området for å beskytte materiell og publikum. Tenk dere selv hvilke skader som kan forekomme hvis en løpsk bil i 70 km/t er på vei mot folk eller materiell.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X