Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heftigste Zenoah?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hmm

    Originally posted by Øyvind! View Post
    Pipa fra Mr. Marles er kongebra, men da har du ikke pipe før neste sesong.. Han er ingen kjappis denne Dave
    Pipa er noa av det beste jeg har vært borti. Har vel hatt alle dei pipene som er Synes enda kinapipa var råest, men samtidig dårligst....

    Men vinnern i mine øyne er pipa fra Dave, mer prestanda å hente i kinapipa da... Men her er det med direkte tilpassing perfekt.. Så mer brukervennlig for oss amatører... Dem andre pipene er sikkert bra,,men blir for dyrt for meg når jeg må drive å prøve å teste med bend. Og de stålbenda er ikke gratis.

    Og Dave treig,,hmm skjønner ikke det,,fikk pipa mi på ei uke jeg

    Og hva skal dere med disse supertuna motorene? Putte dem i 0 - 35 skrog... Hvis alle dukker opp med 8 hesters Zenoah som man får pressa i over 105 kmt. Blir jeg glad,,skal faen meg være dyktig for å kjøre de beista der en hel nc runde, uten å drite på draget... Får komme luskene bak i 85 kmt jeg..... På tuna motor til 2200 kroner totalt pluss noen grønne o ringer da.......

    Og etter endt sessong er det bare Fokus Racing som får ta en liten overhaling av motoren. Så den er klar for en hel runde med løp og trening til neste år.... Før den igjen kommer på service etter endt sessong....

    mine 50 spenn da
    Last edited by OZZY; 31 August 2007, 19:16.
    sigpic
    http://www.kyosho.no/

    Comment


    • #17
      Originally posted by OZZY View Post
      Pipa er noa av det beste jeg har vært borti. Har vel hatt alle dei pipene som er Synes enda kinapipa var råest, men samtidig dårligst....

      Men vinnern i mine øyne er pipa fra Dave, mer prestanda å hente i kinapipa da... Men her er det med direkte tilpassing perfekt.. Så mer brukervennlig for oss amatører... Dem andre pipene er sikkert bra,,men blir for dyrt for meg når jeg må drive å prøve å teste med bend. Og de stålbenda er ikke gratis.

      Og Dave treig,,hmm skjønner ikke det,,fikk pipa mi på ei uke jeg

      Og hva skal dere med disse supertuna motorene? Putte dem i 0 - 35 skrog... Hvis alle dukker opp med 8 hesters Zenoah som man får pressa i over 105 kmt. Blir jeg glad,,skal faen meg være dyktig for å kjøre de beista der en hel nc runde, uten å drite på draget... Får komme luskene bak i 85 kmt jeg..... På tuna motor til 2200 kroner totalt pluss noen grønne o ringer da.......

      Og etter endt sessong er det bare Fokus Racing som får ta en liten overhaling av motoren. Så den er klar for en hel runde med løp og trening til neste år.... Før den igjen kommer på service etter endt sessong....

      mine 50 spenn da

      Ozzy: Du vet vi kjører omtrent like fort. Det er ikke mye som skiller når vi stiller med råtrimma motor og du med Orbit-trimmingsen din.
      Har man ikke så bra båt må det kompenseres med større motor.
      Akkurat det amerikanerene har gjort siden den T-Forden rulla av samlebåndet
      Hadde vi vært i nærheten av 85 fra før hadde vi ikke orka å sende motoren på ferie, men å dorge i 70 blir fort kjedelig.
      Og blir dette kjedelig så gidder man jo ikke å holde på i lengden

      Comment


      • #18
        Originally posted by Øyvind! View Post
        Ozzy: Du vet
        Har man ikke så bra båt må det kompenseres med større motor.
        Ergo har man liten snurrebass og nærmer seg 40, kjøper man seg en sportsbil, helst RØD
        sigpic
        http://www.kyosho.no/

        Comment


        • #19
          Originally posted by OZZY View Post
          Ergo har man liten snurrebass og nærmer seg 40, kjøper man seg en sportsbil, helst RØD

          Godt at du er eldre enn meg da

          Comment


          • #20
            Hvilken av de to pipene fra Dave er det som gjelder?
            CS23 eller CS23A?

            Hadde vært interessant å kombinere med en CC Racing motor.
            Bygger O-35 båt.
            Ellers seriøst ute av tellinga.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Anbjørn View Post
              Hvilken av de to pipene fra Dave er det som gjelder?
              CS23 eller CS23A?

              Hadde vært interessant å kombinere med en CC Racing motor.
              CS23a har innvendige O-ringer noe CS23 ikke har.
              Kjører man med alubend blir dette fort utslitt hvis man ikke har utgaven med O-ringer.
              Lånte prestepipa til Harald en gang, og pottejustering med varmt bend er ikke å anbefale. Det var bare så vidt vi fikk den av, og når den først løsna lagde den alvorlige riper i alubendet.
              Ville nok gått for den med O-ringene

              Comment


              • #22
                hmm

                Originally posted by Anbjørn View Post
                Hvilken av de to pipene fra Dave er det som gjelder?
                CS23 eller CS23A?

                Hadde vært interessant å kombinere med en CC Racing motor.
                Han har bare den med innvendige o ringer, den skal visst være bedre også

                Ikke så rart, da den uten o ringer,,svetta og lakk litt. Spesielt hvis du ikke bruker denne silicon moffa rundt... Jeg lånte den gammle prestepipa til Sjantsi og den funka som faen, men svetta. Blir litt grisete oppi skuta også.... Noe Sjanten driter i
                Last edited by OZZY; 31 August 2007, 23:15.
                sigpic
                http://www.kyosho.no/

                Comment


                • #23
                  M&D, CC racing, Toxic og Butch er de som alltid nevnes over dammen når det gjelder værsting motorer. Andre enden av skalaen er det BH Hanson og Bonzi. Du får en ny Zenoah med WT257 gasser for 1500,- fra oneillbrothers.
                  Frode S.L
                  1972 mod

                  Comment


                  • #24
                    Takker for mange bra svar. Har sendt ut litt mail for å høre leveringstider hos forhandlere. Men ser ut til at jeg vil lande på cc racing eller BH Hanson. Er det noen her som har BH Hansen sin så er jeg veldig klar for tilbakemeldinger..
                    Tom Andersen.81 mod. Tunderbolt/Hornet, Drifter xl, hydro 45, og en liten ota m/11ccm
                    Om ikke idag, så kanskje imorgen..

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Kunta View Post
                      M&D, CC racing, Toxic og Butch er de som alltid nevnes over dammen når det gjelder værsting motorer. Andre enden av skalaen er det BH Hanson og Bonzi. Du får en ny Zenoah med WT257 gasser for 1500,- fra oneillbrothers.
                      Jeg trenger ikke dra over bekken/dammen etter vann skjønner jeg... Blir moro dette Johnny :wink:
                      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                      sigpic
                      For n'te gang Sofus, trykk F5...

                      Comment


                      • #26
                        De 3 første rundene er vunnet med 231 motorer, og de er ikke særlig modifisert heller...
                        Så hvilken konklusjon drar vi av dette??? Blir man bedre til å kjøre med værstingmotorer?
                        Nope, snarere tvert imot. Uerfarne førere blir bare enda dårligere til å kjøre fordi dem klarer ikke rå med redskapen... Litt å tenke på for noen og enhver vil jeg anta.
                        Jørn Markset

                        Lindesnes Modellbåt Klubb

                        Comment


                        • #27
                          Gammel nytt dette Jørn...
                          For mye Møllers-tran så går det "åt skogen".
                          ..eller hva sier du Johnny? :wink:
                          I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                          sigpic
                          For n'te gang Sofus, trykk F5...

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by harald1966 View Post
                            Gammel nytt dette Jørn...
                            For mye Møllers-tran så går det "åt skogen".
                            ..eller hva sier du Johnny? :wink:

                            Jepp, men det virker som om det må inn med teskjeer!!! Typisk amerikansk, alt løser seg med større motor...
                            Jørn Markset

                            Lindesnes Modellbåt Klubb

                            Comment


                            • #29
                              Nå har jeg bestilt meg Zenoah jeg også. 2stk stock 260 med wt-257 fra ONeill Brothers.
                              Tenkte å modde den ene selv og i tilfelle det går åt skogen så har jeg en til

                              Så jeg regner ikke med å stille med "Heftigste Zenoah" på en stund jeg nei.
                              Det er vel kanskje like greit så slipper jeg å ligge å reke i veien for alle andre hvis jeg skulle finne på å stille i Zenoah race.

                              Skal maskinere diverse deler i kveld for å putte QDen i V-bunneren.
                              Last edited by Anbjørn; 13 September 2007, 14:54.
                              Bygger O-35 båt.
                              Ellers seriøst ute av tellinga.

                              Comment


                              • #30
                                Selvsagt blir man ikke bedre av å kjøre med mer power, men ingenting er kjedeligere enn å sløve rundt i 60-70 km/t heller.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X