Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye Mathe 26

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nye Mathe 26

Ser at den nye motoren har kommet til Sverige. (RIlle) Noen i Norge som har fått den?
    Odd-Erik Kanth-Lundem
    www.oms-p.com

Originally posted by oddis67 View Post
    Ser at den nye motoren har kommet til Sverige. (RIlle) Noen i Norge som har fått den?
    Fikk ikke du sett den nye til Trond H. under høsttreffet til ØMBK ? Han hadde jo fått den montert inn i en katt og jeg tror at de senere i høst også har fått testet den på vannet med gode resultater. Den Trond H. har er vel prototypen og med mine øyne var den klin lik en 35 Mathe Corsa motor og se på, bruker også de samme motorfestene. Det blir veldig spennende å se hvorledes dette fungerer til neste sesong, mener den yter mellom 9-10 HK, så her bør det være trøkk nok. Det eneste med denne motoren som jeg mener kanskje kan være feil, er vekten, da den vel blir like tung som en Mathe Corsa/Lampo 35, .......time will show !
    Last edited by jokko; 16 November 2011, 23:24.
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

Comment

Originally posted by jokko View Post
      Fikk ikke du sett den nye til Trond H. under høsttreffet til ØMBK ? Han hadde jo fått den montert inn i en katt og jeg tror at de senere i høst også har fått testet den på vannet med gode resultater. Den Trond H. har er vel prototypen og med mine øyne var den klin lik en 35 Mathe Corsa motor og se på, bruker også de samme motorfestene. Det blir veldig spennende å se hvorledes dette fungerer til neste sesong, mener den yter melomm 9-10 HK, så her bør det være trøkk nok. Det eneste med denne motoren som jeg mener kanskje kan være feil, er vekten, da den vel blir like tung som en Mathe Corsa/Lampo 35, .......time will show !
      Den motoren var vel ikke lik den Rille hadde bilde av. Synes innsuget så helt annerledes ut jeg...
      Odd-Erik Kanth-Lundem
      www.oms-p.com

Comment

Nä inte har jag någon sådan motor, jag är ju en QDP:kille. Jag har inte ens någon sådan båt, DF 53":a , om tid fanns så skulle det nog stå en sådan bland alla X-Craft båtarna. Jag tycker det är intessant med båtar och båt skrov, därför har jag mina känsel spröt, öron och ögon runt världens hörn för att sondera vad som finns och vad som är på gång. Bilderna på DF 53":an och Mathe motorn kommer via Asien, Sydafrika och sedan till norrland. Det är väl någon båt i Asien, ingen aning om vem.

Rille

Comment

Originally posted by Rille View Post
          Nä inte har jag någon sådan motor, jag är ju en QDP:kille. Jag har inte ens någon sådan båt, DF 53":a , om tid fanns så skulle det nog stå en sådan bland alla X-Craft båtarna. Jag tycker det är intessant med båtar och båt skrov, därför har jag mina känsel spröt, öron och ögon runt världens hörn för att sondera vad som finns och vad som är på gång. Bilderna på DF 53":an och Mathe motorn kommer via Asien, Sydafrika och sedan till norrland. Det är väl någon båt i Asien, ingen aning om vem.

Rille
          Skit det samma, vinnermotoren har jeg den...
          Odd-Erik Kanth-Lundem
          www.oms-p.com

Comment

Originally posted by jokko View Post
            Fikk ikke du sett den nye til Trond H. under høsttreffet til ØMBK ? Han hadde jo fått den montert inn i en katt og jeg tror at de senere i høst også har fått testet den på vannet med gode resultater. Den Trond H. har er vel prototypen og med mine øyne var den klin lik en 35 Mathe Corsa motor og se på, bruker også de samme motorfestene. Det blir veldig spennende å se hvorledes dette fungerer til neste sesong, mener den yter melomm 9-10 HK, så her bør det være trøkk nok. Det eneste med denne motoren som jeg mener kanskje kan være feil, er vekten, da den vel blir like tung som en Mathe Corsa/Lampo 35, .......time will show !
            Til informasjon så er ikke alt dette sant.
            Dette er riktig informasjon:
            Motoren er klar for salg. Kommer snart i nettbutikken(nilsenracing.no)
            Motoren er: Mathe Luca 333(Offisielt navn) 26,9 ccm
            Testet til 9 HK.
            Motoren er bygget på CORSA modellen til Mathe.
            Motoren har Zimmerman disk og sentrale eksos.
            Forgasser 14 mm Walbro.
            Motorfester er 6". (samme som 35)
            Følg med på nilsenracing.no det er der informasjonen kommer først.
            Trond Nilsen
            www.nilsenracing.no
            www.noddv180.no

Comment

Originally posted by oddis67 View Post
              Den motoren var vel ikke lik den Rille hadde bilde av. Synes innsuget så helt annerledes ut jeg...
              Nå har jo Rille forklart seg, men på den til Trond H. var det vel også bakutblås på, akkurat som det er på de nye Mathe Lampo Beta 35. Kanskje det er en " Kinaputt " som kopierer Mathe motor De folka der nede er noen luringer og får til det meste
              Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

Comment

Blir moro å se hvordan den nye Mathemotoren går. 9 hester høres mye ut, men det er jo en Big Block-motor.
                Sa du noe om prisen Trond?
                I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                sigpic
                For n'te gang Sofus, trykk F5...

Comment

Her er et bilde av den gammle 26cm2http://shop.miniracingteknik.se/html...uglcsbjusr5557
                  sigpicØivind Reppen
                  http://ombk.org

Comment

Originally posted by odin bas2 View Post
                    Den har jeg aldri hørt om før, viste ikke at Mathe hadde en 23ccm. fra før. Vet du om noen har kjørt med disse her i landet tidligere ? Den var dyr da, nesten 10000 svenske !

Comment

Flere feil og rette opp.
                      Motoren det vises til, bilde fra Asia er: Mathe Casa 30 ccm. Denne blir også levert som 23 ccm. Motoren er produsert fra 1995.
                      Ja, den nye Mathe Luca 333 er en BIG Block, men vent med og døm vekt på motoren før den er kjørt i løp.Tror ikke noen gram mere er noen ulempe.
                      Pris er ikke klart enda, men den blir dyrere enn Zenoah, CMB og QD.
                      Trond Nilsen
                      www.nilsenracing.no
                      www.noddv180.no

Comment

Originally posted by MATHE View Post
                        Flere feil og rette opp.
                        Motoren det vises til, bilde fra Asia er: Mathe Casa 30 ccm. Denne blir også levert som 23 ccm. Motoren er produsert fra 1995.
                        Ja, den nye Mathe Luca 333 er en BIG Block, men vent med og døm vekt på motoren før den er kjørt i løp.Tror ikke noen gram mere er noen ulempe.
                        Pris er ikke klart enda, men den blir dyrere enn Zenoah, CMB og QD.
                        Det er ingen som har dømt denne til å være for tung Trond, jeg skrev at den kanskje blir det

Jeg bomma med opptil 1 HK og trodde dere hadde testet den selv ned hos dere da det står på din hjemmeside, sitat : Testet i båt og fungerer meget bra.

Comment

Jada Trond, vi gleder oss til å se Mathe neste sesong.
                          Vet du om den koster stort?
                          I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                          sigpic
                          For n'te gang Sofus, trykk F5...

Comment

Pris er ikke klar enda, men den blir ikke den rimeligste i denne klassen tror jeg. Mulig det blir en redusert pris på de første som selges.
                            Trond Nilsen
                            www.nilsenracing.no
                            www.noddv180.no

Comment

Du sier den er benka på 9 hk. Hvor mye turtall snakker vi om da?
                              sigpicJarle Larsen 64

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X