Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cat som flyr :(

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cat som flyr :(

Hei på dere.
    Poster denne i "feil" forumseksjon da det er MYE mer aktivitet her
    Har en katamaran på en meter som jeg gjerne skulle hatt til å ligge mer på vannet. Slik den er idag når jeg får bygd opp fart ser den ut til å bare ville fly... Dette resulterer jo igjen til mye løping, svømming, banning+++

Ville det hjelpe med trimflaps?
    Har fått i litt mer vekt helt foran i båten og ikke testet etter dette. Den "hopper" litt ved halv gass, men dette roer seg ved mer pådrag og er veldig stabil og går som ei kule. Men etterhvert så virker det som om den bare vil opp i nesa og da går det jo "åt skogen" innimellom hvis jeg ikke er rask nok med gassfingern.
    Her er båten med "gammelt" oppsett:

Nye motoren har høyere kv og vil jo også gi høyere turtall. Er jo mange båter der ute som går godt over 150kmt og min er nok langt under dette så jeg håper jeg kan få litt tips til hva jeg kan gjøre for å holde den nede i maks fart

Båten er:
    Joysway Wildcat
    6s lipo
    TP power 4050 motor - 3200W og 60k max
    42mm grimracer 2blads propell
    Batterifester er foran i båten

Takk for alle gode svar

Georg

Her er den med ny motor og ESC:

Comment

Ser du er fra Hokksund. Har du tatt kontakt med Buskerud RC Baat Klubb? Anbefaler deg aa kontakte de. Se www.nmsbf.org for klubb info. Hvis du for eksempel snakker med Trond Egil Pedersen i Drammen saa faar du sikkert litt hjelp.

150 km/t for en cat er vel noe optimistisk hvis du har tenkt aa kjoere mer enn noen faa meter rett fram. Har du jobbet med oppsettet paa baaten? aksel/strutt vinkel? Det er endel ting du kan jobbe med der i tillegg til tyngdepunkt etc.

....
      Stein Tumert N-217
      Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
      CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

Comment

Hei.
        Takk for svar

Målet er ikke 150kmt og båten er langt unna dette.
        Har prøvd litt forskjellig med vinkler, men ikke så mye på hvor høyt/lavt strut står.
        Har tenkt å prøve litt justering der. I manual er det bilde med anbefalt innstilling, men denne fungerer dårlig. Da går båten å hopper. Skal ta kontakt ned de i Drammen

Comment

Jeg ville prøvd med å senke strutten slik at den ligger jevnt med bunn av båt og i samme vinkel som bunnen (nøytral) , prøv det først , deretter ville jeg vinklet litt negativ , funker ikke det , løft litt opp i nøytral , deretter litt negativ igjen osv.osv. Da finner du kanskje litt mer svar håper jeg.
          2 fast 4 U - kanskje.....

Comment

Takk for gode svar Og endelig fått den til å ligge rett, men da ryker på så klart no elektronikk

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, gaffelape.
            Working...
            X