Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rico med RCMK maskin.. Tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #17
    Thank u.
    Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

    På sjø og land.
    Skala båter og klatrebiler....

    Comment


    • #18
      Så noen nye spørsmål.

      Fikk med en 2,4 Ghz radio til dette prosjektet. Antenna på mottakeren er jo ikke rare stussen. Kan denne ligge i radioboksen, eller må jeg lage meg et lite antennerør?

      Har også en 1/4" flex aksel. Og lurer da på om det vil holde med en vanlig "propellstopper" med set-skrue bak propellen, eller om jeg kommer til å kaste propellen til fiskene...
      Event. om jeg må kjøpe en 1/4" aksel med gjenger og skjøte med flexen, forran strutten. (Men der er det litt trangt, men kan kansje klemme mellom en ferrule). Da får jeg mutter bak propellen.

      Holder det med et kjølevannsystem? Det jeg har nå går gjennom motoren, så eksosmanifoil, så bend/pipe, så ut...
      Eller skal jeg lage et system til motoren, og et til eksosen?
      Tenker da på at vannet får mer motstand i den lange "sløyfa" som jeg har nå.

      Tips takk?
      Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

      På sjø og land.
      Skala båter og klatrebiler....

      Comment


      • #19
        Hei Vidar.
        Er det du som bor i Sauda?
        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
        sigpic
        For n'te gang Sofus, trykk F5...

        Comment


        • #20
          Jepp. Står på profilen min det vet du.
          Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

          På sjø og land.
          Skala båter og klatrebiler....

          Comment


          • #21
            Aha...
            Nytt prosjekt altså.

            Har du fortsatt
            din White Shark II -33CC Rc Gas Boat?
            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
            sigpic
            For n'te gang Sofus, trykk F5...

            Comment


            • #22
              He he, missfosteret av en båt ble solgt rett etter at jeg var i Drammen og så hvor tragisk den egentlig var... Etterpå bygget jeg meg en Scarrab KV med zenoah, som var 10-12 hakk raskere og bedre. Men nå kom jeg over denne Rico'en, så da var det bare å hive seg på. Har vært litt "av hobbyen" en tid. Har jo noen "fullsize" amerikanske biler som krever sitt.
              Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

              På sjø og land.
              Skala båter og klatrebiler....

              Comment


              • #23
                Lite respons på spørsmål her. Men da var skuta ferdig. Men lurer fortsatt på dette med antennepisken, om den lille "stubben" kan ligge i radioboksen, som den gjør nå, eller om jeg må lage en tube til den, så det står ut av radioboksen??

                Lurer også på om jeg skal lage dobbelt kjølesystem? Et for motoren, og et for eksosen?

                Skal slenge ut et par bilder.
                Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

                På sjø og land.
                Skala båter og klatrebiler....

                Comment


                • #24
                  En liten "fotoshoot" i vår sola.



                  Click image for larger version

Name:	DSC01166.jpg
Views:	1
Size:	32.3 KB
ID:	780361Click image for larger version

Name:	DSC01167.jpg
Views:	1
Size:	34.6 KB
ID:	780362Click image for larger version

Name:	DSC01170.jpg
Views:	1
Size:	58.0 KB
ID:	780363Click image for larger version

Name:	DSC01171.jpg
Views:	1
Size:	40.2 KB
ID:	780364
                  Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

                  På sjø og land.
                  Skala båter og klatrebiler....

                  Comment


                  • #25
                    Originally posted by Vidar-Alexander View Post
                    Lite respons på spørsmål her. Men da var skuta ferdig. Men lurer fortsatt på dette med antennepisken, om den lille "stubben" kan ligge i radioboksen, som den gjør nå, eller om jeg må lage en tube til den, så det står ut av radioboksen??

                    Lurer også på om jeg skal lage dobbelt kjølesystem? Et for motoren, og et for eksosen?

                    Skal slenge ut et par bilder.
                    Du trenger ikke kjøling på eksosen
                    MVH

                    Rudi Arnesen

                    Comment


                    • #26
                      Ok, altså kun på motoren og ut? Var kjølenipler i alle ender på eksosen på denne her...
                      Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

                      På sjø og land.
                      Skala båter og klatrebiler....

                      Comment


                      • #27
                        Hvis det er O-ringer i potta må du ha kjøling, ellers smelter O-ringene og potta mister effekt.
                        La kjølevannet gå gjennom motoren først og deretter gjennom potta før det går ut av båten.

                        Den potta der bør du bytte ut. Den bråker noe grasat.
                        Bråkete potter fører til sinte naboer, kjørenekt og at man mister kjøreplassen.
                        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                        sigpic
                        For n'te gang Sofus, trykk F5...

                        Comment


                        • #28
                          Fine bilder av en flott båt.!! Hvis du har carbonfiber radiobox og/eller båt,så bør antenna stikke litt opp,men hvis båten og boxen er glassfiber,samt att du bruker Futaba 2,4 ghz fast så kan den bare ligge nedi boksen.

                          I år skal det forskes litt på motortemperatur.Derfor skal jeg lede vannet gjennom o-ringene på eksosen først,og deretter gjennom kjøletoppen.

                          Iallefall har jeg en mistanke om att motorene blir kjørt med for lav driftstemp.spesielt her oppe i Nord hvor det verken er særlig varmt i luften eller vannet.Har noen "brukte" Zenoahs som jeg skal prøve ut prinsippene med.

                          Nå gleder vi oss bare til vannene blir åpen,og til en kanonbra sommer med masse båtkjøring.

                          - så må du oppdatere oss hvis du gjør noe mer med Rico-prosjektet ditt.!
                          Last edited by Ken; 23 March 2013, 08:35.
                          AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                          Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                          http://www.arcticrc.no/

                          Comment


                          • #29
                            Takker.

                            Båten er glassfiber, og radioboksen er tre og plexi, så da lar jeg antenna ligge.

                            Får prøve med kjølevannet som det er først, så får jeg prøve å koble ut manifoilen. I pipa er det o-ringer ja, så da blir det kjøling der også.
                            Får prøvestarte en dag, så da skal jeg prøve på en liten filmsnutt. Ellers skjer det vel ikke mer før isen går i mai...
                            Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

                            På sjø og land.
                            Skala båter og klatrebiler....

                            Comment


                            • #30
                              Originally posted by Vidar-Alexander View Post
                              Takker.

                              Båten er glassfiber, og radioboksen er tre og plexi, så da lar jeg antenna ligge.

                              Får prøve med kjølevannet som det er først, så får jeg prøve å koble ut manifoilen. I pipa er det o-ringer ja, så da blir det kjøling der også.
                              Får prøvestarte en dag, så da skal jeg prøve på en liten filmsnutt. Ellers skjer det vel ikke mer før isen går i mai...
                              O-ringene er laget av Delrin og de tåler varmen. Bare se på manifolder til hydroer, ingen som kjører kjølig der
                              MVH

                              Rudi Arnesen

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X