Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rico med RCMK maskin.. Tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Rudi Arnesen View Post
    O-ringene er laget av Delrin og de tåler varmen. Bare se på manifolder til hydroer, ingen som kjører kjølig der
    Ja dette har du greie på... Bensinskuter, altså...?
    I`m BACK!

    Comment


    • #32
      Originally posted by Rudi Arnesen View Post
      O-ringene er laget av Delrin og de tåler varmen. Bare se på manifolder til hydroer, ingen som kjører kjølig der
      Hvordan vet du hvilke O-ringer Vidar A. kjører med? Kanskje han har satt på silikonringer eller noe annet. Det er flere forskjellige O-ringer på markedet.
      Uansett er det ingen som varer særlig lenge uten kjøling, på bensinmotorene.
      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
      sigpic
      For n'te gang Sofus, trykk F5...

      Comment


      • #33
        Hadde det problemet på Scarraben min, med zenoah. Der brandt ringene etter kort tid. Byttet de ut med noen røde og dyre som jeg ikke husker navnet på. Så ble det bra.
        Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

        På sjø og land.
        Skala båter og klatrebiler....

        Comment


        • #34
          Silikon-ringer er gjerne røde.
          De beste er viton-ringer som er gråsvarte.
          I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
          sigpic
          For n'te gang Sofus, trykk F5...

          Comment


          • #35
            Noen som har RCMK motor og vet hvordan man får start på dritten...? Snorstart og snart armen ut av ledd.....
            Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

            På sjø og land.
            Skala båter og klatrebiler....

            Comment


            • #36
              Ingen gnist, så nå er skiten satt på hylla og jeg tar påskeferie... Prøver igjen senere. Mulig coilen er gåen? Noen måte jeg kan sjekke dette på?
              Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

              På sjø og land.
              Skala båter og klatrebiler....

              Comment


              • #37
                Originally posted by JohnnyStingray View Post
                Ja dette har du greie på... Bensinskuter, altså...?
                jeg tok det som en selvfølge at det ble brukt o-ringer av nevnt kvalitet. Når det gjelder dette med kunnskap om "bensinskuter" er det en myte at det er forskjell. grunnleggende prinsipper er det samme uansett hva drivstoffet er. Når det gjelder BUT(målparameter for energi pr mengde enhet) er dette høyere i metanol og gir følgelig større varmeutvikling. Så svaret må da bli, med rett type o-ringer trenger en ikke kjøling.
                MVH

                Rudi Arnesen

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Vidar-Alexander View Post
                  Ingen gnist, så nå er skiten satt på hylla og jeg tar påskeferie... Prøver igjen senere. Mulig coilen er gåen? Noen måte jeg kan sjekke dette på?
                  Sa ikke selgeren at den ikke gikk?
                  Første punkt på lista er alltid en ny plugg, men antar at du har byttet allerede.

                  Hvis du er helt sikker på at det ikke er gnist så er det enten statoren eller coilen. Det må du sjekke i et mørkt rom for å være sikker, for gnisten er ikke så sterk alltid. Det kan også hende at avstanden mellom svinghjulet og statoren er feil. Det skal være plass til et visittkort mellom.
                  RCMK er ofte plaget med at kilen mellom svinghjul og veiaksling ryker slik a tenningstidspunktet blir feil.
                  En stund blandet de sammen svinghjul fra høyre- og venstreroterende motorer slik at kundene pådro seg tennis albue.

                  Da har du litt å spikkulere i etter påske Vidar.

                  ...og forresten, Zenoah er en mye bedre motor enn RCMK.
                  Last edited by Haralde66; 25 March 2013, 16:29.
                  I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                  sigpic
                  For n'te gang Sofus, trykk F5...

                  Comment


                  • #39
                    Joda, denne hadde vært startet flere ganger i følge tidligere eier. Problemet er vel at båten ikke har vært på vannet med denne motoren, så o-ringer og pakninger på kjølevannet var "frityrstekt". Så det har vel vært varmt hvertfall. Bytta plugg ja.
                    Jo takk, Liker Zenoah bedre, men fikk nå bytta dette greiene til meg, så må vel få gang på det. Følg med på fortsettelsen... etterhvert...
                    Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

                    På sjø og land.
                    Skala båter og klatrebiler....

                    Comment


                    • #40
                      Hmm, klarte ikke å vente til over påske... Tok en sjekk og isolasjonen på den sorte kabelen fra "tenninga" var skadet. Gikk rett til jord der gitt.. Fiksa den, så fyrte skuta på 4 draget.
                      Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

                      På sjø og land.
                      Skala båter og klatrebiler....

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Rudi Arnesen View Post
                        jeg tok det som en selvfølge at det ble brukt o-ringer av nevnt kvalitet. Når det gjelder dette med kunnskap om "bensinskuter" er det en myte at det er forskjell. grunnleggende prinsipper er det samme uansett hva drivstoffet er. Når det gjelder BUT(målparameter for energi pr mengde enhet) er dette høyere i metanol og gir følgelig større varmeutvikling. Så svaret må da bli, med rett type o-ringer trenger en ikke kjøling.
                        OK. Da dropper vi vannkjøling på o-ringene, og satser på at teorien holder med delrin-ringer. Takker for tipset!
                        I`m BACK!

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X