Announcement

Collapse
No announcement yet.

MHZ CT-03 med 2 x rcmk s254evo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hull: HPR CT04Engines: RCMK RZ254 EvoElectronics: All Futaba w/Futaba 3PKS w/FasstOwner: A well known Class1 pilotBuilder: JohnnyStingray
    I`m BACK!

    Comment


    • #17
      Oppdaget nå at det er modellen fra MHZ, og denne vil seff være tilgjengelig. Trodde det var fra Hanspeter Rötchi...
      I`m BACK!

      Comment


      • #18
        MHZ CT-03 med 2 x rcmk s254evo

        Originally posted by JohnnyStingray View Post
        Flott skute, og de blir ikke å få tak i mer etter at Hanspeter har sluttet å lage dem.
        Bygde en slik for Pål Virik Nilsen (Maritimo) for noen år siden.
        Et lite tips; slik motorene er plassert vil du muligens få problemer med lufttilførselen i-og-med at du knapt har plass mellom skrog og gasser... Det finnes 90 graders bend som du kan benytte for å vri forgasserne bort slik at de får "fri luft". Husker ikke hvem som lager dette, men det finnes.
        På Pål sin benyttet vi RCMK-motorer med bak-eksos nettopp pga dette, samt at eksosbendet kom så nærme tunnelen at de ved pådrag at de "banket" i skroget.

        Hva slags dekor skal du ha på denne? Regner med at du har en favoritt?
        Stå på videre! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!
        Takk for tipset Johnnystingray... Har ca 1cm klaring fra forgasseren og til skroget, det burde holde tror jeg. Var kanskje litt trangere i "Hanspeter" sine skrog 😃.

        Med tanke på dekoren så har jeg noen ideer, men tar gjerne imot forslag.

        Slik kanskje.....😃
        Last edited by Benn; 4 November 2013, 21:13.
        Bjørn Erik Nilssen 75mod Askim

        Comment


        • #19
          Min erfaring (i racebåtene) med Zenoah og RCMK med sideutblås og side-forgasser er at jo mer plass, jo bedre effekt. I mine første båter lå flytepølsa ca 1-2 cm fra gasseråpningen. Når jeg øket avstanden foran forgasseren ble flow`n vesentlig bedre. Nå kommer det jo også an på hva formålet med bygget er også, da, seff.
          Bare å prøve først, og evt. utbedre hvis du ikke er fornøyd.

          Lekker den på bildet, ja. Kjenner til originalen som er en Mystic. Den ser andeledes ut i dag.
          I`m BACK!

          Comment


          • #20
            Originally posted by Benn View Post
            Slik kanskje.....��
            Jeg tok feil om at den ikke ser slik ut nå (orginalen, altså...) Den gjør faktisk det, men Bob Bull som eier denne har 2(!) slike værstingbåter; en 50` (eller 52) Outerlimits og en 48` MTI. I dag brukte han MTI`n under det første racet i VM i Key West. Følh med på fredag for race 2, og søndag for race 3, så får du garantert se dem.
            I`m BACK!

            Comment


            • #21
              Bob Bull har mye snasent leketøy Click image for larger version

Name:	1460277_10152327120268356_350325872_n.jpg
Views:	1
Size:	52.8 KB
ID:	782162
              I`m BACK!

              Comment


              • #22
                Hvordan feste flexakselen til propellakselen? Lodde med tinn, sølvlodde eller loctite 648?
                Bjørn Erik Nilssen 75mod Askim

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Benn View Post
                  Hvordan feste flexakselen til propellakselen? Lodde med tinn, sølvlodde eller loctite 648?
                  Set-skruer og araldit, eller locktite.
                  Men hvorfor kjører du ikke bare rund-flex med påsveiset aksling?
                  I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                  sigpic
                  For n'te gang Sofus, trykk F5...

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by harald1966 View Post
                    Set-skruer og araldit, eller locktite.
                    Men hvorfor kjører du ikke bare rund-flex med påsveiset aksling?
                    Har du noen bilder?
                    Bjørn Erik Nilssen 75mod Askim

                    Comment


                    • #25
                      Mornings. Her ser du ett bilde av flex og aksling.Disse skjøtes" med en ferule og foran er flexen firkantet med tillhørende firkantmutter og trusten fra propellen blir på strut.

                      Den andre typen flex har ikke ferule.Der er akslingen sveist fast i flexen og den er rund foran ved motoren og har en klemkobling og trusten fra propellen blir på veiva.

                      Det ser ut som om det er noe som ikke stemmer med flexen din.! - er den firkantet foran der den går inn i collet.?(den dingsen som står fast på veivtappen) - i så fall har du gærn collet.

                      - som Harald sier så blir det enklere å buke sveist aksling.

                      Sleng ut ett par bilder av delene du har til drivlinja så skal vi lose deg frem.!! Click image for larger version

Name:	SAM_2890 [640x480].JPG
Views:	1
Size:	46.5 KB
ID:	782233
                      AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                      Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                      http://www.arcticrc.no/

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Ken View Post
                        Mornings. Her ser du ett bilde av flex og aksling.Disse skjøtes" med en ferule og foran er flexen firkantet med tillhørende firkantmutter og trusten fra propellen blir på strut.

                        Den andre typen flex har ikke ferule.Der er akslingen sveist fast i flexen og den er rund foran ved motoren og har en klemkobling og trusten fra propellen blir på veiva.

                        Det ser ut som om det er noe som ikke stemmer med flexen din.! - er den firkantet foran der den går inn i collet.?(den dingsen som står fast på veivtappen) - i så fall har du gærn collet.

                        - som Harald sier så blir det enklere å buke sveist aksling.

                        Sleng ut ett par bilder av delene du har til drivlinja så skal vi lose deg frem.!! [ATTACH=CONFIG]66999[/ATTACH]
                        Ingen problem i motorenden av flexakslen. Firkantet aksel i firkantet collet. Men i propellenden av akselen lurer jeg på om jeg bør sølvlodde, tinnlodde eller loctite?

                        Bjørn Erik Nilssen 75mod Askim

                        Comment


                        • #27
                          Fine greier....- har aldrig sett en sånn collet før,så nå lærte jeg noe nytt i dag også. Jeg bruker 2 komp. metall epoxy.
                          AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                          Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                          http://www.arcticrc.no/

                          Comment


                          • #28
                            Den var ny!
                            Lodding er nok ikke det beste. Hvis du tar herdingen i akslingen vil den kunne bøye seg lett.
                            Prøv araldit først og gå eventuelt over til en annen variant om du mister aksling, drive-dog og propell.
                            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                            sigpic
                            For n'te gang Sofus, trykk F5...

                            Comment


                            • #29
                              Gikk for Loctite 648...

                              Satt hylsen og flexen i dreiebenken for å få det 100% rett.

                              Bjørn Erik Nilssen 75mod Askim

                              Comment


                              • #30
                                MHZ CT-03 med 2 x rcmk s254evo

                                Fin "bakstuss"...

                                7016/3 propeller👍
                                Bjørn Erik Nilssen 75mod Askim

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X