Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeprosjekt: Stor radiostyrt ubåt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

jupps

Hvis du skal ha en liten ubåt som leketøy til badebasseng ville jeg laget en med motor i midten til bevegelse opp og ned. Også regner du ut volumet slik at du bygegr den like tung som volumet er i vann. Så slipper du tenke på ballast. Bruker du 200 bar får du mye arbeid med ventiler som må tåle dette trykket og ikke sprenge tanken:P

PS skal du ned til titanic må farkosten tåle 300 bar:P
    Lars Norberg
    Har det meste som beveger seg i tre plan, alt fra helikopter til ubåter.....

Comment

men co2? det er jo lettere å bruke det vel?:P bare må vite hvordan jeg burde bygge den, siden litt utfordring er jo altod gøy
      stian berg her =)

Comment

riktig holdning

Utfordring er alltid gøy....
        Co2 kan nok brukes. Men er ikke så kjent med det, så lenge du lager ventiler og passer på at du ikke blåser i stykker tanken går det nok fint.
        Lars Norberg

Comment

Videre arbeid

Fått laget ferdig mye av bakredelen og rorene med tetninger.
          Tetningene er o-ringer som jeg har dreid hakk i akslingen til, disse passer perfekt inn i foringer som er limt inn i bakdelen. Froingene er 8,1 mm innvendig.
          Attached Files
          Lars Norberg

Comment

det der blir fett! legg ut en film av resultatet når du er ferdig da! foresten, jeg har tenkt å bruke deler fra andre fjernstyrte ting, som: bil, fly og helikopter, noen som vet om dette vil funke under vann
            stian berg her =)

Comment

foresten... hvis jeg skulle ombestemme meg... noen som vet om en rimelig fjernstyrt ubåt, som jeg kan kjøpe? helst under 2500... har andre hobbyer som også koster litt hehe...
              stian berg her =)

Comment

Galskap, men likevel imponerende!

Jeg har 0,svisj interesse for ubåter, men dette er artig å følge med på
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

Comment

Hvilke motor har du tenkt å montere i ubåten ?

skulle selv hatt en større el motor på batteridrift (12 - 14,4 v) til uv skuter ,dykking.

Noen som har forslag til hvor jeg kan skaffe en slik el motor med en del trekk kraft ? har snakket med en del folk ....men ikke kommet opp med så mye så langt.

Gleder meg til å se bilder/film av den ferdige ubåten ;P

Comment

radiostyring

Vanlig 35 mhz har rekkevidde fra luft til vann, men du kommer ikke mer en ca 5 meter ned om vannet er bra feks saltvann funker ikke i det hele tatt. Ferksvann og badebasseng osv fungerer helt bra. Alt i denne båten er vanlig standard utstyr, det viktigste er at det ikke kommer vann inn der utstyret er
                    Motoren har jeg fått kjøpt av Ralf som har bygget en Ula klasse, det er en scania lastebil radiator fite av alle ting ca 16 cm i diameter:P
                    Lars Norberg

Comment

går ikke lastebiler på 24 v , går ann å lage til det også . har du bilder av motoren , hvordan lager du/hvor kjøper du noen form for fartsregulatoren til motoren ?
                      Last edited by vegar; 6 September 2007, 17:02.

Comment

Originally posted by rc-n00b View Post
                        foresten... hvis jeg skulle ombestemme meg... noen som vet om en rimelig fjernstyrt ubåt, som jeg kan kjøpe? helst under 2500... har andre hobbyer som også koster litt hehe...
                        Ikke for å være frekk, men masing kan du ta i andre forum! la denne tråden holde seg til topic såpass det går ann å lese uten å miste konsentrasjonen pga innlegg om helt andre ting.

Og til trådstarter: Imponerende hittil, stå på videre og lykke til med prosjektet. alle tider villet se et sånt prosjekt! Håper du fullfører.

Truls.

Comment

Imponerende prosjekt! Kjør på.

Hehe, du burde kanskje begynne med dykking? Hadde vært en artig kombo, sitte under vann å kjøre ubåten...vrmvrm!
                          Sven Artur

Comment

Dykking og motor

Når det gjelder fartsregulator skal jeg bruke en Robbe Navy540R (var det største jeg fikk tak i:P), håper den blit stor nok, kommer til å kjøre den på tolv volt i første omgang, burde få grei hastighet på den da.
                            Tja har noen venner som dykker mye, greit og ha hvis den ikke vil komme opp en gang, ellers har jeg nok med dykkemaske og badebukse "just in case". Men det er jo noen som dykker samtidig, bare se bildet!!!

Utrolig koselig med tilbakemeldinger, er morro at folk synes dette er interesant
                            Attached Files
                            Lars Norberg

Comment

Originally posted by Trulsen View Post
                              Ikke for å være frekk, men masing kan du ta i andre forum! la denne tråden holde seg til topic såpass det går ann å lese uten å miste konsentrasjonen pga innlegg om helt andre ting.

Og til trådstarter: Imponerende hittil, stå på videre og lykke til med prosjektet. alle tider villet se et sånt prosjekt! Håper du fullfører.

Truls.

jeg spør bare litt, dette er et forum! hopp heller over postene mine hvis du har noe viktigere å bli iritert over!
                              stian berg her =)

Comment

Halepartiet

Da er halepartier ganske ferdig, fått montert det sammen og fått på noe grunning. So roroverføringer i halen har jeg brukt 5 mm rustfri gjengestang med clasohlson kulelinker, disse måtte være kraftige da de får et langt spenn, ca 70 cm!
                                Attached Files
                                Lars Norberg

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X