Announcement

Collapse
No announcement yet.

Truggy prosjekt; RC8T blir brushless

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    kult stort nok det der !
    Sakura zero-s Drifter
    Team Losi eight-t
    HPI Trophy Flux

    Comment


    • #17
      hva er det coveret du har oppå esc ? har du lagd det selv eller kjøpt det? kunne trengt en sånn så jeg slipper å påne esc hver dag pga gress og møkk
      Sakura zero-s Drifter
      Team Losi eight-t
      HPI Trophy Flux

      Comment


      • #18
        Originally posted by PellizZ View Post
        hva er det coveret du har oppå esc ? har du lagd det selv eller kjøpt det? kunne trengt en sånn så jeg slipper å påne esc hver dag pga gress og møkk
        Det er et traxxas esc mount, + at jeg har klipt til en firkant med outerwear som "filter"..
        Fungerer utmerket..

        Comment


        • #19
          Ser veldig bra ut.. Har lignendes planer selv med en HB D8T.. Men når jeg ser den AE`n du har så ble jeg litt usikker :P Hvor kjøpte du den og pris for moroa da?
          John Henning Østbye
          Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

          Comment


          • #20
            Originally posted by scrucky View Post
            Ser veldig bra ut.. Har lignendes planer selv med en HB D8T.. Men når jeg ser den AE`n du har så ble jeg litt usikker :P Hvor kjøpte du den og pris for moroa da?
            Kjøpte hos towerhobbies.. D8T`n er litt billigere (80-100 dollar ca) enn den jeg kjøpte, men hvilken som er best er nok en smakssak..

            RC8T`n min blir vel omtrent som så i dollar:
            Bil 520,-
            tekno v4 124,-
            motor/esc 300?
            Servo 110,-
            ca 1050 dollar da.. + frakt og mva.. men en får 25% rabatt hos tower om man er international club member (10 dollar).

            ca 6000-6300nkr tenker jeg inkl alt av frakt/mva.

            Batteri, lader og radioutstyr kommer såklart i tilegg.
            Ikke den billigste bilen, men du verden så heftig. Kjøre egenskaper jeg ikke hadde drømt om, og den ser ut til å tåle det utroligste.

            Jeg fant i søket om mitt bil valg mange som brukte RC8T`n knallhardt i både bashing og race uten problemer, mens jeg fant stort sett bare racere som kjørte D8T uten de helt store misbrukerne.. (bashere/misbrukerne får ofte frem svakhetene raskt )
            Tror ikke du kan gå feil med noen av bilene.. Holder dog en knapp på drivverket til RC8T, da diffene er så godt som udødelige

            Comment


            • #21
              Dette så bra ut, har en RC8T som jeg har lyst til å gjøre det samme med, har du orket og satt sammen en deleliste over de delene du brukte og poste?
              -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
              -Leder www.I
              HRC.no
              ]

              Comment


              • #22
                Originally posted by thaking View Post
                Dette så bra ut, har en RC8T som jeg har lyst til å gjøre det samme med, har du orket og satt sammen en deleliste over de delene du brukte og poste?
                Har du en RC8T ifra før, så trenger du kun konverterings kit, motor, esc og batterier/lader..

                AE har konverteringskit til 79 dollar som benytter stock chassie, og Tekno V4 som jeg brukte er et helt annet layout chassie, og koster 124 dollar inkl ny chassie plate på 4mm tykkelse..

                Motor/esc/batteri må en velge etter ønske/behov.. Men et tips, er jo at de er nokså tunge disse truggyene (min er 4,9kg kjøreklar), så litt lav kv og flere celler kan være greit å satse på.. Jeg gikk for 5s batteri på 1600kv castle 1520.. Hadde jo fint tålt 6s, men jeg synes den allerede er tung nok, og den går som F allerede. Blir perfekt motor temp på 60 grader etter 25min _HARD_ kjøring, med 76km/t GPS toppfart dreving ESC knapt over 35gr, så den tåler mere dreving.. Men jeg sliter med å få dekka til å holde seg fast til felg med mere toppfart. (for ikke å snakke om å kontrollere beistet)

                Comment


                • #23
                  Var ute en runde igår, og greide for første gang å ødelegge noe! Landet desverre VELDIG på siden, på flat mark, som resulterte i en litt skjeiv drivaksel foran.. Men tror den er enkel å rette ut i skrustikka

                  Et par snutter av et par forsøk :P Det korte er første forsøk, det lange er nr 2, men jeg måtte gi opp å filme samtidig da det var mildt sagt vanskelig å rette opp bilen på så langt hopp samtidig hehehe.. Gikk fint å hoppe ned til bunnen der, når jeg ikke filmet
                  Bilen holdt perfekt, og gikk ikke istykker her heller Dette er den seriøst sterkeste bygde bilen jeg har vært borti.




                  Comment


                  • #24
                    Filmene er filmet med en Samsung Galaxy S2, på middels innstillinger bare.. Så bær med den litt labre kvaliteten..

                    Må prøve å få filmet litt skikkelig endag, og lage litt lengre snutter

                    Comment


                    • #25
                      F... altså, spørs om det ikke blir lagt inn bestilling hos tower, hvis Svs subben min blir solgt snart Paypalkontoen sitrer...
                      FLY FLY FLY!!!

                      Comment


                      • #26
                        Føler meg litt som en copycat nå
                        Bestillte Rc8t CE fra tower, og kit'et fra tekno rc idag.. Fant rom i budsjettet når ferie- og skattepengene bare er dager unna:P
                        Blir litt billigere elektronikk i min, Hobbywing 150A esc, og antageligvis testing av 1600-1800kv motor fra Hobbyking.
                        Er ikke bra for lommeboka mi at du legger ut filmer, og skryter av holdbarhet og kjørbarhet:P
                        FLY FLY FLY!!!

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Rafo View Post
                          Føler meg litt som en copycat nå
                          Bestillte Rc8t CE fra tower, og kit'et fra tekno rc idag.. Fant rom i budsjettet når ferie- og skattepengene bare er dager unna:P
                          Blir litt billigere elektronikk i min, Hobbywing 150A esc, og antageligvis testing av 1600-1800kv motor fra Hobbyking.
                          Er ikke bra for lommeboka mi at du legger ut filmer, og skryter av holdbarhet og kjørbarhet:P
                          Om det er noen trøst, så står jeg for hvert et ord

                          Kvesta faktisk et spur drev (jeg kjører et mindre 46t plastikk ifra RC8TE for å få senka ned diffen litt, pga vinkel på bakre mellomaksel) før jeg dro ut på jobb, som attpåtil reiv gjengene på ene skruen i center diff da.. Så jeg måtte bite i det sure eplet, å bestille deler for 12 dollar + frakt nå LOL

                          Jeg tror du blir fornøyd.. Kjører du istykker mye mer enn jeg har gjort, så tror jeg det er påtide å vurdere kjørestilen istedet for bilen, for det har ikke stått på satsinga her i gården haha

                          Comment


                          • #28
                            Satsinga di er det ingenting i veien med, etter det jeg så på E-revoen du kjøpte av meg:P Så tror nok truggyen holder temmelig bra hos meg også
                            Mangler bare å bestille motor, servo og batteri nå, så er alt av deler på vei
                            FLY FLY FLY!!!

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Rafo View Post
                              Satsinga di er det ingenting i veien med, etter det jeg så på E-revoen du kjøpte av meg:P Så tror nok truggyen holder temmelig bra hos meg også
                              Mangler bare å bestille motor, servo og batteri nå, så er alt av deler på vei
                              Hehe! Var nokså uheldig til tider med den bilen.. Og endel av holdbarheten kommer nok også av at jeg har dobbelt så god kontroll på denne kontra e-revo`n..

                              Men selv etter oppgraderingen av e-revoen, så ble den fortsatt ikke i nærheten så holdbar som denne, hverken i drivlinje eller under krasj landinger!

                              Comment


                              • #30
                                Da var Rc8t'n min også ferdig ombygd. Jeg må si det er en annen kjøreopplevelse enn Savage og E-revo ja, går faktisk an og holde full gass bortetter veien uten at den skjener ut i en eller annen retning Ble Tekin sin 1550kv truggymotor på meg, og Hobbywing xerun 150a esc, 5s lipo, og 48t plastdrev fra Rc8Be, og 20t pinion. Det skorter iallefall ikke på kreftene

                                Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                                FLY FLY FLY!!!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X