Announcement

Collapse
No announcement yet.

Truggy prosjekt; RC8T blir brushless

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hehe, da ligger nok din på 85+km/t toppfart, noe som nesten er drøyt raskt Min logger 76km/t på GPS nå, og det er helt på kanten til kontrollerbart, og redder dekka mye ifra å slites ifra felgen kontra den høyere giringen jeg hadde før..

    Å kjøre savage etter en blir vant med RC8T, blir jo som å ha radio-problemer

    Comment


    • #32
      Nesten 89 kmt, ifølge speedcalculator, fulladet. Men må forske litt på giringa, motoren ble veldig varm da jeg kjørte på asfalt(mye full gass) . Var iallefall veldig varm å ta på, klarte ikke holde fingrene på den mer enn et par sekunder. Må skaffe meg ir termometer.. Kjører forresten på Integy sine Badlands kopier, virker som gode dekk, vistes ikke på dem etter en halvtime på asfalt. Integy glimter til, av og til. Røk bakdiffen idag da, ikke noe hardkjøring egentlig, plutselig ble det bare sperre bak. Mandagsdiff sikkert, var 5 pakken jeg kjørte, tror jeg.
      Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
      FLY FLY FLY!!!

      Comment


      • #33
        Har ikke vært plaget med at dekka løsner fra felgen heller, men kommer nok av at Integy dekka er såppass harde. Originaldekka fikk jeg ikke prøvd, da det "dekklimet" den lokale sjappa hadde, bare var vanlig superlim. Limet festa dekket bare litt her og der i felgen, og gummien tålte ikke limet. Derav Integydekkene, som viste seg og ikke være så dumt Ble skaffet skikkelig CA lim til nye dekkene da.

        Hvilken giring kjører du med forresten?

        Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
        FLY FLY FLY!!!

        Comment


        • #34
          Originally posted by Rafo View Post
          Har ikke vært plaget med at dekka løsner fra felgen heller, men kommer nok av at Integy dekka er såppass harde. Originaldekka fikk jeg ikke prøvd, da det "dekklimet" den lokale sjappa hadde, bare var vanlig superlim. Limet festa dekket bare litt her og der i felgen, og gummien tålte ikke limet. Derav Integydekkene, som viste seg og ikke være så dumt Ble skaffet skikkelig CA lim til nye dekkene da.

          Hvilken giring kjører du med forresten?

          Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
          Jeg drever etter dekkvalg bare.. ca samme toppfart uansett valg av dekk, husker ikke eksakt antall tenner her og nå..

          Du må ha hatt en mandagsdiff der ja, evnt glemt noen shims.. Mine differ er helt urørte siden jeg bygde bilen, og har landet ALT for hardt med de (med pådrag altså) flere ganger.. Fortsatt omtrent helt frie for slakk.. Men jeg skal åpne de snart, og gi de litt service for skams skyld..

          Har kjørt generelt veldig lite siste 2mnd, men det skal bli nå snart hehe.. Gått jevnt i jobbing, stueoppuss, bilkjøp og ferietur her..

          Comment


          • #35
            Fikk endelig tid til å åpne diffen idag. Måtte bare ha vært ei låsing av noe slag inni den, for alt var i skjønneste orden, ikke et hakk eller sår eller noen ting på drevene inni. Så tok bare å rengjorde innmaten, og fylte på ny diffolje, så var diffen som ny den Skjønner ikke hva som hadde skjedd jeg.
            FLY FLY FLY!!!

            Comment


            • #36
              Originally posted by Rafo View Post
              Fikk endelig tid til å åpne diffen idag. Måtte bare ha vært ei låsing av noe slag inni den, for alt var i skjønneste orden, ikke et hakk eller sår eller noen ting på drevene inni. Så tok bare å rengjorde innmaten, og fylte på ny diffolje, så var diffen som ny den Skjønner ikke hva som hadde skjedd jeg.
              Høres bra ut!

              Jeg har derimot kjørt istykker litt :P Foruten da jeg fikk noen stein i spur drevet, som forøvrig i tilegg skapte en lekkasje i diffhuset pga revne gjenger, så har bilen vært 100% problemfri til nå..
              Igår var jeg i et stoort grustak, der de hadde gravd ut i ene veggen på en stor sandhaug.. Dette skapte da et vertikalt dropp på 6-7 meter, med unnarenn som landing.. Fikk etterhvert laget et hopp i forkant av dette ( ) , og greide tilslutt å knekke et av festeørene nede på en støtdemper. Kostet 3 dollar for 4stk, så jeg har den straks oppe å gå igjen

              Gotta love the car

              Eneste aberet, er mangel på deler i norge..

              Comment


              • #37
                Er dårlig med deler i Norge ja, men man har da tid til å vente litt
                Bortsett i fra den ødelagte diffen, som ikke var ødelagt, har jeg bare ødelagt karosseriet. Det sprakk vel på andre turen eller noe. Sprakk rett over festeklipsene foran etter at jeg sneiet en stor stein, fikk en 10cm lang sprekk på tvers av karossen. Men var like greit, så fikk jeg kjøpt nytt kaross, da jeg ikke ble fornøyd med fargen på det originale. Skulle ha en skikkelig signalgrønn farge på det, men ble for mørkt. Skulle sikkert bare hatt ett eller to strøk med grønn, og sprayet hvit bak det igjen. Ble tre tykke lag med grønn istedet, så prøvde jeg og "kamuflere" med klistremerker. Ble bare rot:P Sånn:




                Fargen ser ikke så veldig mørk ut på bildet, men ble uansett ikke så glorete som jeg ville ha det.

                Har klipt og tilpasset nytt kaross ikveld, ble et Proline Bulldog karosseri. Tenkte å prøve tofarget denne gangen, med rødt foran, som fader over i svart metallic bak, eller omvendt. Det får morgendagen vise. Skal ihvertfall ikke brukes mange klistremerkene på det.
                FLY FLY FLY!!!

                Comment


                • #38
                  Hehe ser stilig ut det der og da

                  Har landet fælt mye på karosset, men til og med dèt har holdt godt her.. Har et par sprekker, og sinnsyyykt mye riper nå, så jeg har også lakkert et nytt kaross idag.. Kjøpte orginalkaross jeg da, og holder meg fortsatt til hvitt, bare med 2 "viper striper" denne gang hehe..

                  Hvordan diff oljer kjører du med nå?

                  Jeg har 60-120-50 i min nå.. Fungerer meeget bra når det er godt feste, men har litt lett for å spinne irundt på løsere underlag.. Den drar på bakhjula på asfalten nå da, det gjorde den ikke med 60k wt i senterdiff. Vesentlig bedre aks på bra underlag nå..

                  Og hvordan liker du badlands dekka? Er det 3.2" på halfups? Jeg har ett sett slike jeg og, og jeg liker de veldig godt til løse underlag og hopping, men synes orginaldekka gjør bilen morsommere å kjøre "teknisk" med..

                  Comment


                  • #39
                    Jeg kjører med 50k-100k-50k diffolje. I demperne flesket jeg til med 70wt, så her bunner det omtrent aldri under landing. Bruker fjærene som var med kitet.
                    "Badlandsdekka"(integy badlands kopier), funker bra de, men må virkelig få de balansert, høres ut som et helikopter under pådrag. Er 3.2" dekk på 3.2" integyfelg.
                    Har vel omtrent samme responsen i lufta med de dekka på truggyen, som jeg hadde med Savage Fluxen. Rc8t'en "flyr" finere igjennom lufta iforhold til Savagen også, for hopper mye lengre med Rc8t.


                    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                    FLY FLY FLY!!!

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Rafo View Post
                      Jeg kjører med 50k-100k-50k diffolje. I demperne flesket jeg til med 70wt, så her bunner det omtrent aldri under landing. Bruker fjærene som var med kitet.
                      "Badlandsdekka"(integy badlands kopier), funker bra de, men må virkelig få de balansert, høres ut som et helikopter under pådrag. Er 3.2" dekk på 3.2" integyfelg.
                      Har vel omtrent samme responsen i lufta med de dekka på truggyen, som jeg hadde med Savage Fluxen. Rc8t'en "flyr" finere igjennom lufta iforhold til Savagen også, for hopper mye lengre med Rc8t.


                      Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                      Damn, 70wt i demperne var mye.. kjører 45wt jeg.. Ellers factory race setup på hjulstilling/dempere..

                      Jeg har tvunget 3.2" badlands (orginale) på half-up`s (3.7" er vel de), men kan ikke på noen måte nærme meg flux i rotasjons kontroll.. Den er lett å balansere for all del, men backflip er nesten umulig å få til føler jeg.. Bilen vil fly, ikke snurre

                      Comment


                      • #41
                        Den er enkel og balansere, men backflip har jeg ikke prøvd på enda, men kan godt hende det er vanskeligere med enn med Savage ja

                        Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                        FLY FLY FLY!!!

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Rafo View Post
                          Fikk endelig tid til å åpne diffen idag. Måtte bare ha vært ei låsing av noe slag inni den, for alt var i skjønneste orden, ikke et hakk eller sår eller noen ting på drevene inni. Så tok bare å rengjorde innmaten, og fylte på ny diffolje, så var diffen som ny den Skjønner ikke hva som hadde skjedd jeg.
                          Andre gangen diffen gikk, kjøpte jeg nye deler, og når jeg igjen åpnet den gamle diffen, da først så jeg at det manglet en shim fra fabrikk. Var en del spon inni diffen nå, så gjorde ingenting med nytt diffhus og innmat
                          FLY FLY FLY!!!

                          Comment


                          • #43
                            Aha

                            Ja endel av æren for styrken i disse diffene, må nok rettes til shimsing.. Jeg har ikke engang åpnet mine for service enda hehe..
                            Må vel ta et tak snart.. Men akkurat nå er crawler byggingen for morro til å begynne med noe sånt

                            Comment


                            • #44
                              Strøkent bygg! Hvordan er kjøretiden med den drevsatsen du har i nå?
                              TAMIYA Blitzer Beatle (2011) - på vei! - TAMIYA Bush Devil 550 (vintage)

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by BlackMamba View Post
                                Strøkent bygg! Hvordan er kjøretiden med den drevsatsen du har i nå?
                                20-25min på 5s 5000mah

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X