Announcement

Collapse
No announcement yet.

Neliussen's drifter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Neliussen's drifter

    Hallo alle sammen!!

    Det hele begynte med at jeg skulle ha meg en ny rc bil etter noen års pause fra min Savage 25. Valget havnet på HPI RS4 3 nitro drift. Noe som viste seg å være mer frustrasjon enn glede.. Fikk etter en liten stund tilbud om en lite brukt børsteløs motor og esc. Da var ombyggingen igang, noe som aldri slutter, men begynner å bli fornøyd..



    Attached Files
    Når 1:1 drift er uoppnåelig, satser vi alt på 1:10 drift.

  • #2
    Hei og velkommen til oss

    Artig prosjekt du har der.Hvordan er denne og drifte med? Tøffe karosserier!!
    Jan Erik Bolseth
    Member of Aalesund R/C Drift Club
    Eat Sleep Drift

    Aalesund R/C Crawler's

    Comment


    • #3
      Se der ja Fine ting.Slydr kit som står i bilen?
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment


      • #4
        Originally posted by Bolshit View Post
        Hei og velkommen til oss

        Artig prosjekt du har der.Hvordan er denne og drifte med? Tøffe karosserier!!
        Takk..

        Syns bilen er god og stabil å kjøre med. Litt tung kanskje, men har visst nok krefter. Har ikke fått prøvd den etter jeg satt på just. dempere.

        Originally posted by john_erlingbakke View Post
        Se der ja Fine ting.Slydr kit som står i bilen?
        Det er et HV Pro 4.5 med 21t pinion..
        Når 1:1 drift er uoppnåelig, satser vi alt på 1:10 drift.

        Comment


        • #5
          Var ute å kjørte litt idag.. Fremre mellomaksling hoppa ut 2 ganger.. Den er rimelig slitt pluss hubben på diffen som akslingen går inn i er også slitt så den må også skiftes.
          Men en ting jeg merket var at bilen ville rette seg opp i begynnelsen av en drift.. Noen ide? Men når den kom ut var det greit å holde vinkelen.

          Kommer nok til å låse diffene til uka så blir det nok bedre.

          Hadde den på vekta og kom opp i 1980g ca 55% bak og 45% foran.. Det er vel ikke helt bra?
          Når 1:1 drift er uoppnåelig, satser vi alt på 1:10 drift.

          Comment


          • #6
            Akslingene mine datt ut hele tiden og .. Då mangler du noen små o-ringer som skal sitte inne i hubben..
            Traxxas Revo 3.3, HPI SPRINT 2

            Comment


            • #7
              Tok ut en rimelig flat o-ring fra midtdiffen og la inn 2 for å få akslingen lenger frem. Har en eller 2 i fordiffen, men det er så slitt. Andre gang den datt ut manglet en og den som var igjen var flatklemt og delt..
              Når 1:1 drift er uoppnåelig, satser vi alt på 1:10 drift.

              Comment


              • #8
                1980g virker litt mye. Men jeg er sikker på den drifter fint. Du må lage en video av den
                Jan Erik Bolseth
                Member of Aalesund R/C Drift Club
                Eat Sleep Drift

                Aalesund R/C Crawler's

                Comment


                • #9
                  Eg har vert på jakt etter hubber til sprint'en min lenge. Eg finner de ingen steder. Gi gjerne en lyd om du vet om noen som har
                  Traxxas Revo 3.3, HPI SPRINT 2

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Sladdekongen View Post
                    Eg har vert på jakt etter hubber til sprint'en min lenge. Eg finner de ingen steder. Gi gjerne en lyd om du vet om noen som har
                    siden sprinten har reim drift snakker vi nok ikke om samme tingen her..

                    denne må jeg bytte fremme:


                    der har vel du et reimhjul?
                    Når 1:1 drift er uoppnåelig, satser vi alt på 1:10 drift.

                    Comment


                    • #11
                      1980g er blytungt. Elektrobilene ligger på mellom 13-1400g, selvfølgelig avhengig av biltype, elektronikk og batterier.
                      RC Drift Club Norway | LMBK

                      Comment


                      • #12
                        Nå er jo ikke dette en elektrobil i utgangspunktet. denne er jo full av plast, ikke karbon . hadde den på vekta igjen og må ha husket feil veier 1949g men er ennå tung... 1610g uten batteri.. er oppgitt med 2000g med karosseri på hjemmesida..

                        men samme det så lenge det kan driftes..

                        men over til slitasje..

                        gammel og ny
                        Attached Files
                        Når 1:1 drift er uoppnåelig, satser vi alt på 1:10 drift.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by gammel og ny
                          [URL="http://forum.radiostyrt.no/vb/attachment.php?attachmentid=43565&d=1299441079"
                          [/URL]
                          Ser nesten sånn ut hos meg og, spesielt ute med alle hjulene, veldig mye slark og slitasje, men det får no funke til det ikke er mer igjen :S Eg veide bilen min no i sted til 1650gram med kaross, batteri, lyskitt osv.
                          Traxxas Revo 3.3, HPI SPRINT 2

                          Comment


                          • #14
                            ute med hjulene er det ikke slitt foran , men bittelitt bak..
                            Når 1:1 drift er uoppnåelig, satser vi alt på 1:10 drift.

                            Comment


                            • #15
                              okei, men du har vel ikke peiling på hvem som kan ha disse?
                              Traxxas Revo 3.3, HPI SPRINT 2

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X