Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:10 El Touring Nc 4 Spydeberg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vi er nå 5stk i modified,for det er 2stk som skulle melde seg på idag.

    Men uannsett er det lite og arrangere løp for 5stk?

    Det er jo bare 4stk i superstock også.
    Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

    Comment


    • #17
      Originally posted by Jørgensen View Post
      Det spørs hva slags motor og regulator du har.

      I modified brukes det motorer mellom 6.5 til 3.5t.
      I superstock er det 10.5t eller høyere.
      Jeg har en HPI Sprint 2 Flux. Ikke noen rendyrket konkuransebil akkurat men... Hakke peil på turns på Flux motoren (5700kV - sensorless), men har evt en GM 4,5T sensored motor med tilhørende GM regulator som kan settes i.

      Trenger evt et alder så lite crash course på tekniske regler - noen som kan hjelpe?
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

      Comment


      • #18
        Viktig informasjon!

        Hei.

        Har nå snakket med Stein Ove, som er elektro ansvarlig i Nmf.

        Vi ble enig om at det er mulig å melde seg på fram til Fredag kl. 20.
        Påmelding skjer ved at dere sender en mail til meg - trsolb@hotmail.com.

        Vi håper det er flere som vil delta!
        Regelen sier at det må være minimum 5 deltagere i hver klasse for at
        det skal være et gyldig norgescup løp.

        Vil også si at Spydeberg Motorklubb har alltid stengt påmeldingen Onsdag
        før løpshelg.
        Men er enig at det er dumt nå, før et løp som det er vanskelig få deltagere til.
        Beklager det.


        mvh.
        Truls
        Spydeberg Motorklubb

        Comment


        • #19
          Originally posted by Crowe View Post
          Jeg har en HPI Sprint 2 Flux. Ikke noen rendyrket konkuransebil akkurat men... Hakke peil på turns på Flux motoren (5700kV - sensorless), men har evt en GM 4,5T sensored motor med tilhørende GM regulator som kan settes i.

          Trenger evt et alder så lite crash course på tekniske regler - noen som kan hjelpe?
          Er ikke så inne i det med kv,men trur ikke det er helt gæern't det du har i bilen.
          Hvis du setter i GM settet,har du nok av power Men er litt bekymret for drivverk o.l i bilen din med den 4.5t. motoren
          Prøv med det som står i først du..

          Litt regler:

          Karrosseri 190mm bredt,touring bil utseende.
          Vingen bak på bilen,skal ikke være høyere en taket på bilen, Det måles i teknisk.
          Det er dybde mål på vingen også,men der er det akkurat kommet nye regler(mener det er 40mm nå?,)

          I modified er det kun tillat med gummidekk,og maks 2 sett på hvert norgescup løp.
          7.4v Lipo,hardcase. Det skal vel også være godkjente batterier ifølge EFRA lista.

          I modified er motor fritt.

          I superstock er det kun tillat med 10.5Turn eller høyere turn.
          I superstock er det fritt om du vil bruke skum eller gummi dekk.(de fleste bruker skumdekk)
          Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

          Comment


          • #20
            Hmm, skal jeg nå alltids få senket bakvingen litt.

            EFRA godkjent batteri er det verre med og dekk kanskje. Hvor kan jeg få tak i EFRA godkjent batteri og dekk så sent opp mot løpet?

            Hvilke krav gjelder for dekk? Har bare noen slitte originaldekk og et sett med retro dekk som kanskje er litt for brede bak. Har ikke prøvd retro dekka, men mulig de funker hvis de er lovlige da?
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #21
              Originally posted by Crowe View Post
              Jeg har en HPI Sprint 2 Flux. Ikke noen rendyrket konkuransebil akkurat men... Hakke peil på turns på Flux motoren (5700kV - sensorless), men har evt en GM 4,5T sensored motor med tilhørende GM regulator som kan settes i.

              Trenger evt et alder så lite crash course på tekniske regler - noen som kan hjelpe?
              Dette får du sikkert hjelp til på banen også. Det er også teknisk utstyr på banen og noen til å hjelpe deg til å få bilen innenfor reglene...

              Og neste helg er det bare å sette kursen mot Valdres og bli med på et uhøytidelig klubbløp på søndagen!!
              Roger Larsen 67.... Valdres
              Meritter: Svømmeknappen i 1977

              Comment


              • #22
                Originally posted by Roger L View Post

                Og neste helg er det bare å sette kursen mot Valdres og bli med på et uhøytidelig klubbløp på søndagen!!
                Neste helg så syns jeg alle skal sette nesa mot farsund for å kjøre sørlandsmesterskap
                || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                Comment


                • #23
                  Er det noen restriksjoner på dekkbredde i modified?
                  "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Crowe View Post
                    Er det noen restriksjoner på dekkbredde i modified?
                    Det er maks bredde på bilen,i teknisk har de en bredde måler som bilen må gå ned i.

                    Når det gjelder ferdiglimet sorex 36,har Mustit hatt dette på lager i sommer.
                    De har sikkert batterier også.
                    Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

                    Comment


                    • #25
                      26mm maks bredde på gummidekk.
                      RC Drift Club Norway | LMBK

                      Comment


                      • #26
                        Dæven, der fant jeg jaggu et EFRA godkjent batteri også. Og snudde det på huet så passet det jammen også.

                        Er et 5300mA, men holder det med ett batteri gjennom dagen eller?

                        Og Vingen er senket på plass. Da var det dekka igjen da...
                        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Hurrle View Post
                          26mm maks bredde på gummidekk.
                          Hmm, da er bakdekka for brede...

                          Er det slicks dere bruker eller? Jeg har noen brukte originale 26mm dekk med mønster eventuelt, men de blir for dårlige eller?
                          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Fjeld View Post
                            Neste helg så syns jeg alle skal sette nesa mot farsund for å kjøre sørlandsmesterskap

                            Enig.....
                            Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Crowe View Post
                              Hmm, da er bakdekka for brede...

                              Er det slicks dere bruker eller? Jeg har noen brukte originale 26mm dekk med mønster eventuelt, men de blir for dårlige eller?
                              Du kan få et sett litt brukt sorex 36 av meg. Så løp å kjør løp
                              Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Jørgensen View Post
                                Du kan få et sett litt brukt sorex 36 av meg. Så løp å kjør løp
                                Ja det hadde vært toppers! Noen som vet om noen som evt kunne ha et sett med nye dekk til salgs også?
                                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X