Announcement

Collapse
No announcement yet.

GTL RC-Klubb inviterer til klubbløp og NC2 touring/track/m-chassis 24-25. november

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
    Del litt på moroa med meg da ....trenger nok litt oppmuntring lørdag etter et par timer søvn etter julebord fredag kveld, Goggen og jeg er på hjul lørdag morgen kl 06.00 eller der omkring ..... kan bli tøff den turen der ja

    Ellers er XTI en toppers bil, selvom jeg var utrolig fornøyd med min gamle XL, misunner Thomas H. som kjøpte den av meg .....

    Sees
    Skrur Xti for harde livet her.... tips?

    Olje, fjær i senterdemper... sidefjærer?

    Deler med deg jeg vet du Trygve...

    Tar med paracet og Isostar....
    No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
    XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
    www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

    Comment


    • #32
      Noen som har lang sensorkabel å selge meg?
      No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
      XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
      www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

      Comment


      • #33
        Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
        Del litt på moroa med meg da ....trenger nok litt oppmuntring lørdag etter et par timer søvn etter julebord fredag kveld, Goggen og jeg er på hjul lørdag morgen kl 06.00 eller der omkring ..... kan bli tøff den turen der ja

        Ellers er XTI en toppers bil, selvom jeg var utrolig fornøyd med min gamle XL, misunner Thomas H. som kjøpte den av meg .....

        Sees
        Oh yes! Og jeg som skal debutere i 12'er på Lørdag

        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

        Comment


        • #34
          Originally posted by Redback View Post
          Skrur Xti for harde livet her.... tips?

          Olje, fjær i senterdemper... sidefjærer?

          Deler med deg jeg vet du Trygve...

          Tar med paracet og Isostar....
          Skru ivei Finn !

          Midtfjær:
          Min bil kom med rød, andres biler kom med grønn (litt rot fra CRC tenker jeg). Har forsøkt begge deler, endt opp med rød. Blir det derimot stolpegrep utover lørdagen/søndagen, bør grønn testes tenker jeg.
          Sidefjærer:
          Kjører med hvite som originalt, men skulle gjerne testet blå (mykere), men har ikke disse.
          Camber foran: 1 - 1,5 gr.

          Har lagt på en 0,8 mm skive under linken på styrehuben foran for å få rettere styrelink, skal gi bedre grep midtveis i svingen. Skal også prøve 0,55mm fjærer foran, gir muligens bedre feste ut av svingen/sweeper, men kan svekkes inn i sving (vet ikke riktig enda hvordan det eksakt vil fungere).
          Har ellers droppet å skive opp frontplate fra chassiset, montert plate på plate. Blir for lav bil ellers når hjulene blir mindre enn 41 mm.
          Kjører også med kun ett siderør, 10.000 olje = nesten ingen motstand, bilen krenger knapt. Dog må testes litt mer med dette.
          Bredde bak - 171mm, foran - 168 mm. Mener jeg har 4 skiver på høyre side, ingen på venstre.

          Det er vel sånn ca slik jeg kjører, småjusteringer må nok til i helgen.

          Håper du fikk noen mening med dette ...
          Trygve Bull Freng/58
          www.lmbk.no
          XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

          Comment


          • #35
            Originally posted by Redback View Post
            Noen som har lang sensorkabel å selge meg?
            Har 160mm + 180mm - du trenger nok kanskje 200mm dog, ihvertfall måtte jeg ha det, selvfølgelig avhengig av plassering av reguatoren din. Sikkert andre også som har til låns. Vet at det blir tatt med delelager etc fra RC-Land oppover også.
            Trygve Bull Freng/58
            www.lmbk.no
            XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

            Comment


            • #36
              det har årna seg...
              Click image for larger version

Name:	IMG_1121.jpg
Views:	1
Size:	49.3 KB
ID:	779600
              No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
              XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
              www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

              Comment


              • #37
                Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
                Skru ivei Finn !

                Midtfjær:
                Min bil kom med rød, andres biler kom med grønn (litt rot fra CRC tenker jeg). Har forsøkt begge deler, endt opp med rød. Blir det derimot stolpegrep utover lørdagen/søndagen, bør grønn testes tenker jeg.
                Sidefjærer:
                Kjører med hvite som originalt, men skulle gjerne testet blå (mykere), men har ikke disse.
                Camber foran: 1 - 1,5 gr.

                Har lagt på en 0,8 mm skive under linken på styrehuben foran for å få rettere styrelink, skal gi bedre grep midtveis i svingen. Skal også prøve 0,55mm fjærer foran, gir muligens bedre feste ut av svingen/sweeper, men kan svekkes inn i sving (vet ikke riktig enda hvordan det eksakt vil fungere).
                Har ellers droppet å skive opp frontplate fra chassiset, montert plate på plate. Blir for lav bil ellers når hjulene blir mindre enn 41 mm.
                Kjører også med kun ett siderør, 10.000 olje = nesten ingen motstand, bilen krenger knapt. Dog må testes litt mer med dette.
                Bredde bak - 171mm, foran - 168 mm. Mener jeg har 4 skiver på høyre side, ingen på venstre.

                Det er vel sånn ca slik jeg kjører, småjusteringer må nok til i helgen.

                Håper du fikk noen mening med dette ...
                Takk for tilbakemelding Trygve.
                Masse mening i dette, og det er som jeg trodde. Pga smalt chassis blir det lite sideveis rotasjon og det hele må mykes opp mer enn tidligere for å kompensere. Blir spennende å teste dette og se om det er merkbar forskjell på bilens oppførsel på banen. har samme demperoppsett som på GEN Xi med lang demper, får se om jeg må korte den inn litt. Har Magenta/magenta dekk og 1mm skive under "hesteskoen" fremme (den som styrebukkene er skrudd ned i) men så langt er bilen kun skrudd sammen, får sette den opp i morgen.

                Sleit med å få plass til alt på det smale chassiet, og servoen min er i overkant stor (!!) så jeg måtte file bort litt gods på innsiden av hesteskoen for å få det til å gå opp, men ved nærmere sjekk viser det seg at servoen sitter 3mm for langt til venstre så linkene er ikke like lange. Får sprette det av og flytte litt på det.

                Snakkes der nede, bra at RC Land stiller med deler kan bli nødvendig det
                No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                Comment


                • #38
                  Trygve, blå sidefjærer kan du få låne av meg på lørdag om du ønsker å teste hvordan det fungerer...
                  No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                  XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                  www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                  Comment


                  • #39
                    Håper løpsheatene ikke er endelige lørdag og søndag, skal vel ikke kjøre kval med 10 og 11 pr heat ? Det er heller ikke korrekt ranket i 1:12 på søndag. Oppdatert rank.liste ligger her på forumet.
                    Trygve Bull Freng/58
                    www.lmbk.no
                    XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
                      Håper løpsheatene ikke er endelige lørdag og søndag, skal vel ikke kjøre kval med 10 og 11 pr heat ? Det er heller ikke korrekt ranket i 1:12 på søndag. Oppdatert rank.liste ligger her på forumet.
                      Bare de bygger en bane som ikke er for trang så er det meste mulig.... men 3 heat med 7 eller 8 i hver hadde jo vært bedre---
                      No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                      XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                      www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                      Comment


                      • #41
                        Takker for et flott helg i tennishallen det var godt gjennomført.
                        Kjempe hyggelig med så mange folk og masse kjøring
                        Eneste jeg savnet var en speaker som snakket og en dommer som var litt strengere

                        Tottos og Chaplin kan anbefales hehe
                        Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                        BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                        Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                        -
                        Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by EspenF View Post
                          Takker for et flott helg i tennishallen det var godt gjennomført.
                          Kjempe hyggelig med så mange folk og masse kjøring
                          Eneste jeg savnet var en speaker som snakket og en dommer som var litt strengere

                          Tottos og Chaplin kan anbefales hehe

                          Hei Espen.

                          Takk for hyggelig tilbakemelding

                          Vi møtte dessverre noen arrangementsmessige "hick-ups" denne helga, men håper at deltakerne merket minst mulig til dette. Det blir satt stor pris på at det kommer slike tilbakemeldinger, slikt blir tatt med tilbake til evalueringsmøtet i etterkant for å kunne rettes på ved neste arrangement


                          Mvh
                          Anders
                          Capt. Slow
                          Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                          Team GoSlow

                          Comment


                          • #43
                            Jeg skal komme med litt (konstruktiv) kritikk:

                            Fredag:
                            Informasjon om at banen var stengt var gitt her inne, det var den så alldeles ikke.

                            Lørdag:
                            Tidsskjema, heatlister og masing om at man lå etter tidsskjema mens det ble kjørt. Det burde aldri kjøres 10 stykker i kval omganger selvom man er 20 påmeldt, da er det bedre å kjøre 3 kvalgrupper. Dette for å få fair kjøring. Manglet også dommer og en "speaker".

                            Søndag:
                            Tiddskjema var mye bedre, heatlister stemte og ble rettet relativt fort når det ble påpekt feil i tidsskjema osv. Ranking stemte vel ikke helt overens i 1/10 Touring, men jeg tror ingen tok skade av dette. Totalt fraværende dommer i Stock, hørte ikke et eneste pip fra "speaker" i noen finaler. Her har man mye å lære for å få "publikum" og nye førere inn i hva pokker som skjer.

                            Jeg er superfornøyd etter en strålende helg, husker ikke så mye fra kveldene i Gjøvik, men ellers et flott gjennomført arrangement

                            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                            Comment


                            • #44
                              Noen kommentarer for å ta det ett skritt videre:
                              Det bør være med en dommer med litt guts.
                              Tidsplanen bør legges opp slik at 1:12 og mod kjører etterhverandre og m-chassie og stock etter hverandre. Dette for at det skal bli lettere for føreren å ha kontroll med når de skal være påsettere.
                              Det trengs litt mer stuktur i teknisk (det var hvert fall et tilfelle med en bil som ble glemt levert til teknisk, hvor dette ikke ble fanget opp).

                              Når det er sagt så hadde dette ingen innvirkning på min opplevelse, jeg koste meg i Gjøvik.
                              Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                              “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                              Comment


                              • #45
                                Henger meg på de som gir cred til arrangøren, syns egentlig arrangementet gikk smertefritt - og det vil alltid være noe som i ettertid kunne vært gjort bedre. Det kalles å høste erfaring og lære - neste gang blir det litt bedre basert på dette.

                                Det eneste jeg bet meg merke i som kunne vært gjort bedre, var teknisk før heatene. Fler i 1:12 som gikk rett forbi og dermed ikke sjekket ekvipasjen..

                                For å avlaste stakkaren som sitter der og gjør så godt han kan, så bør det legges opp tydeligere med ett bord for biler INN til teknisk, og ett bord for biler ETTER (UT) fra teknisk, så slipper man kø av folk som skal levere bilen og vente på at den er sjekket.

                                Man skal uansett være påsetter etter å ha kjørt (om man legger opp heatene rett) og da kan man likevel sette igjen bilen ved teknisk på INN bordet..

                                Syns GTL gjør en kjempejobb som tar på seg å arrangere løp, de er hyggelige, hjelpsomme og proaktive.. Enkelt å bo nært banen og Gjøvik ligger greit nok "midt" på kartet for RC miljøet...

                                Click image for larger version

Name:	Finn Olav Aasen - Reinertsen_2012-11-27_10-50-44.jpg
Views:	1
Size:	33.2 KB
ID:	779621
                                p.s.
                                Steik vaflene lenger neste gang, holdt på å gå i lufta på veg hjem.....
                                Last edited by Redback; 27 November 2012, 09:54. Reason: feil ved teksten
                                No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                                XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                                www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X