Announcement

Collapse
No announcement yet.

Team Norway

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Skulle sikkert svart tidligere her, men er veldig sjelden inne på dette forumet. Men jeg kan forsikre om at mustit Raceway ikke ble stengt på søndag grunnet TNRC trening før NM, og den nye layouten hadde allerede vært i bruk i flere dager, så full åpenhet for alle.Enkelte utøvere spurte om mulighet for å trene søndagen, men fikk da nei grunnet vi skulle ha TNRC samling. Om du ser på facebooken vår, så har vi i god tid før NM annonsert at vi starter med vinter åpningstider etter NM. Og det er ikke lett å få banket inn Team samlinger samtidig som vi satser som vi gjør nå. På Team Samlingene våre så har vi mange ulike øvelser som går på alt fra hodebry, presisjon, styrke, utholdenhet og kjøre ferdigheter. Samt jobbe sammen i par/grupper for å kunne bidra både til en selv og eventuelt partner.

    Det at vi nå har denne muligheten med innendørs hall er jo fantastisk. Vi har på flere av team samlingene hatt med unge lovende som ikke er på Teamet med har potensiale. Vi har også annonsert ut i områdene at det er flott om det er noen unge som har lyst å være med på samling.

    Om noen vet om noen sponsorer som har lyst å være med å støtte Teamet, så kom med de

    Team Norway gutta bidrar tilbake så det monner, siste NC avslutning i Trondheim, så hadde vi ett opplegg for barn/unge på ca. 20 stk som varte i 2,5 time etter endt kjørning på lørdagen. Det var en fantastisk respons og det er viktig at gutta er gode eksempler.

    Vi har bedre resultater nå enn noen gang, vi fikk vår første A-finale nå sist i Polen i Offroad, og vinner av B-finalen i samme slengen. Så vi ser det at målrettet satsning og den posetiviteten som er i laget nå er veldig bra.

    Er vel mest "fair" om utøverne søker om plass og viser interresse. Men vi kan ikke til en vær tid ta inn den utøveren som presterer best, vi er avhenging av å bygge opp en trygghet rundt Teamet, og vi kan ikke hive folk inn og ut. Vi har begrenset med midler, og vi må satse på de utøverne vi har mest tro på, og som har helhetspakken som kan føre til en stabil og oppadgående RC karriere. Og helt klart toppers om det går ann å få til en onroad bit etterhvert også.

    mvh. Magne (trener TNRC)


    Originally posted by Lars Erik View Post
    Stemmer at tnrc fikk en dag for seg selv i hallen til Mustit. Dette fordi Magne Kobbevik (tnrc trener) er medeier hos Mustit.
    Midlene blir brukt til å dekke reise og opphold for utlandske løp og sammlinger. Mat/drikke og startkontigent må utøver dekke selv.
    Max antall førere er jeg usikker på.

    Resultat messig i offroad er vi ikke helt på toppen enda. Dette er noe vi såklart jobber med, og guttene trener hardere enn noen gang! Meningen med tnrc er å dyrke frem unge som kan kjempe i toppen! Og vi trenger noen år på oss for å få nok kunnskap og erfaring om hvordan ting skal gjøres. Vi mener at vi er på riktig vei, for resultatene blir bare bedre. Supert om det hadde blitt en onroad del også! Vi vet jo at noen av onroad guttene kjemper i toppen, og som sikkert står på gode kunnskaper/erfaringer som vi i offroad også kunne hatt utbytte av... så kom igjen!
    www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

    Comment


    • #17
      Har fulgt denne tråd her. Syntes det er helt fint som i jobber, men i ved også jeg har et par meninger om dette. Er ikke sikkert i er enige, men det gør ikke meningerne mindre relevant.
      1. Når vi på MSK har diskutert dette team, pointere ledelsen i MNF at dette er et utviklings team og på ingen måter et landslag.
      Ser man så interview på tv med trener fra Team Norway. Da står han og fortæller interviewer og resten av norges befolkning som ser dette inslag at dette er et landslag. Så mit spørgsmål er. Hva er dette???
      2. Har været på en del MSK i de år jeg har drevet med denne sport, og jeg mindes ikke en eneste gang, at der er lagt frem noet som helst gennemskueligt regnskap som viser deltagere på møtet, hva pengene som Team Norway for tildelt egentligt blir brukt til. Men dette er vel heller ikke rart, da jeg stadig savner det regnskap vi blev lovet for 2 år siden runt reise regnskap for utøvere. Så vidt jeg husker var dette et beløp på runt 70.000. Men ikke slagt mig hvis jeg husker litt galt her. Det er som sagt 2 år siden. Der var ingen av de representanter fra MSK på møtet som kunne svare på hva penegene egentligt blev brukt til. Men de lovede os dette regnskap på mail, så snart NMF kom hjem på kontoret igen efter møtet. Samme smøre fik vi siste år da jeg igen rykkede for dette regnskap. Syntes dette var helt uacceptabelt, da denne post vel var en av de to største poster i regnskapet. Og da veit ikke representanter fra MSK som foreligger regnskapet hva pengene er gået til ?? Håber de er bedre forberedt hvis Skat en dag kalder dem inn til boik eftersyn. Tror ikke de acceptere et sådan svar.

      Så alt i alt tror jeg at det er vigtigt med åbenhet runt alt dette som vi driver med i vores lille sport. I hvertfall den del som blir sponset/ givet tilskud til fra vores felles forbund.
      Last edited by speikey; 14 November 2012, 23:33.
      Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
      Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

      Comment


      • #18
        Det forundrer meg ingenting at noen missunnelige tryner tipser Skatt sør.
        Det ville ovverasket meg stort hvis NMF bryter skattebestemmelser, noe jeg ikke tror på.
        Tor Arne Nicolaisen GMBK

        Lei av å knuse motstandere!

        Comment


        • #19
          Lige for at ligge den bold død Tor Arne. Det med skat var et eksembel. Ikke annet. Men hyggeligt at vite du har så høje tanker om folk.
          Du burde vite bedre end noen annen, at når man lægger frem et regnskap, går det ikke bare at sige man har brukt 250.000 på driften. Dette må specificeres så man kan se hva driften er. Er du ikke enig.
          Last edited by speikey; 15 November 2012, 06:58.
          Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
          Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

          Comment


          • #20
            Tviler på at dette handler om misunnelse el. lign.
            Det som etterlyses er rett og slett informasjon og bevisstgjøring om hva Team Norway er fra enten NMF og TN.
            Er ikke mere komplisert enn det.

            Oskar
            Oskar Rodriguez 1977 - MossRC
            XRAY T4/ORCA/ORCA 5,5T/Savox/Futaba 4PKS

            Comment


            • #21
              oskartor: bare en kort kommentar; Jeg synes dette er bra beskrevet gjennom seksjonens handlingsplaner seneste årene, samtidig som det finnes info på NMFs sider om hva TNRC er... Samtidig husker jeg veldig godt oppstarten, hvor det ble gitt bra og utdypende info under MSK/Årsmøte i seksjonen.

              Når det gjelder en redegjørelse for mer detaljert info om hvordan tildelte midler disponeres, så oppfatter jeg det er lovet å bli gitt under årsmøtebehandling av økonomi (regnskap og budsjett). Purre på en slik oppfølgingsak gjøres faktisk mye lettere på korrekt måte.

              Å etterlyse "reise regnskap for utøvere" - betyr det ett detaljert regnskap med info om hva, hvem, hvor og hvorfor til hver eneste kostnad? I såfall finnes jo disse opplysningene gjennom egne reiseregningsskjemaer og bilag i NMFs regnskap, men om det er en sak for kontrollkomite, revisor, eller noe som kan/skal kunne legges frem på årsmøter er jeg usikker på. Jeg ville om jeg ønsket en så detaljert informasjon egentlig kontaktet min klubb som igjen kontakter NMFs administrasjon og spurt om hvor detaljert det er mulig å få denne informasjonen.

              Men samtidig vil jeg understreke jeg kjenner NMFs systemer godt nok til å ha full tillit til hvordan de disponerer midlene. Husk att ett budsjett er ett styringsverktøy, og i de fleste tilfeller ikke en fasit på hvordan ting ender opp regnskapsmessig når perioden er omme. Noen omprioriteringer må man gjøre underveis - noen planer iverksettes ikke, noen blir dyrere/rimeligere. Jeg ser seksjonen holder seg godt innenfor tildelte rammer og er ikke overrasket over hvordan tallene fordeler seg på de forskjellige postene. Jeg hadde faktisk forventet høyere kostnader enkelte steder.

              Comment


              • #22
                hanen: Spot on. Nettopp det jeg mener. Informasjon om hvor man finner informasjonen. Vet at mange opplever NMF sine sider som rotete og vanskelige å finne frem på. Ble diskutert på stevnelederkurset i Drammen i våres da folk satt og prøvde å finne skjemaer på sidene..

                Her er den informasjonen jeg finner på NMF sine sider.
                Team Norway Radiostyrt.


                Her finnes handlingsplanen for RSM


                Så får andre enn meg vurdere innholdet av denne informasjonen.

                Oskar
                Last edited by oskartor; 15 November 2012, 10:41.
                Oskar Rodriguez 1977 - MossRC
                XRAY T4/ORCA/ORCA 5,5T/Savox/Futaba 4PKS

                Comment


                • #23
                  Alt dette er kjempe fint. Men besvare ikke mine to inlegg her.
                  Hva er Team Norway? Er jo ikke let at finne ut når de som jobber med det, ikke er enige.
                  Hvis et regnskap skal forevises og gennemgåes må det vel være naturligt at dette er specifiseret. Ikke til mindste detalje, men nok til at når man spørger hva disse reise utgifter er gået til, at få et bedre svar end " det veit vi ikke. Ellers kan de jo lige så godt lade være at fremlægge det.
                  Og Hans. Hvad mener du med at henvende sig gennem de rigtige kanaler. De representanter fra NMF som er med på møtet og som har lavet disse regnskaper, er vel de nærmeste man kommer de rigtige kanaler. De er blevet spurgt to gange. Og to gange er det blevet lovet at dettte skal sendes på mail. Jeg kan kun dømme efter det som er fakta her, ikke hva som vi ønsker os. Og til dags dato har jeg enda ikke set disse bilag. Da må jeg gå ut fra at de ikke er interesseret i at de skal vises frem.
                  Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                  Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                  Comment


                  • #24
                    Nå ble jo dette regnskapet ikke godkjent siden det ikke var spesifiesrt i noen poster, og dette var noe forbunds advokat Lilletvedt lovet at skulle skje og at regnskap skulle da når dette var sendt til kubber for gjenomgang godkjennes, alle som har litt innsikt vet at det bla har blitt sendt "gamle" gubber med reisefølge på wm og andre på lokale klubbløp uten å ha resultater å vise til...

                    Jeg mener at dette er feil at det skal holdes tilbake og kun la ligge, siden jeg mener at TNRC er driftet feil med den bergunnelse at det er poenget med å rive frem talenter, det gjøres ikke ved at 16 år ++++ og oppover til godt voksen alder det blir feil, jeg mener at det engetlig kun skal bestå at de under 16 somhar talent på østlandet vet jeg kun om 2 som har det Kobbervik Jr og Guttormsen Jr, bruk heller de midler på de og ikke på noen som man leter etter talent på og er listefyll på ubetydelige løp

                    Comment


                    • #25
                      Jeg vil ikke dømme hvem som har brukt hvad/som kan være på Team Norway. Men skal et regnskap fremvises og godkendes. Da må materialet være til stede. Det er egentligt poenget mit. Ellrs er det jo ingen vits at det er på dagsordenen. Men det er der jo fordi at regelværket fra regeringen kræver det. Og når loven er sådan, ja da må det jo være sådan.
                      Og til Hans. Der er som du selv nævner et Budgett. Men det er ikke det der her søges. Budgettet blir godkjent hvert år, det er regnskabet fra foregående år som skal redegjøre for at midlerne er brukt i henhold til budgettet.
                      Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                      Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by TOP-Driver View Post
                        alle som har litt innsikt vet at det bla har blitt sendt "gamle" gubber med reisefølge på wm og andre på lokale klubbløp uten å ha resultater å vise til...
                        Hei John

                        Er det virkelig blitt sendt "gamle" gubber til vm uten å ha resultater å vise til?

                        €€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Runner View Post
                          Hei John

                          Er det virkelig blitt sendt "gamle" gubber til vm uten å ha resultater å vise til?
                          Opplys oss gjerne hvor mye som for eks WM turen for deg og "reisefølget" kostet, og + 35 WM ...... ja det er er stort det Rune eller..... vant du for det er dette som ikke er svart på i regnskapet til NMF!

                          Hadde det ikke vært bedre å sende noen unge talenter til WM og ikke slike som har såpass lang fartstid som oss Rune..... eller ?????

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by TOP-Driver View Post
                            Opplys oss gjerne hvor mye som for eks WM turen for deg og "reisefølget" kostet, og + 35 WM ...... ja det er er stort det Rune eller..... vant du for det er dette som ikke er svart på i regnskapet til NMF!

                            Hadde det ikke vært bedre å sende noen unge talenter til WM og ikke slike som har såpass lang fartstid som oss Rune..... eller ?????
                            vil bare opplyse om at jeg faktisk er regjerende verdensmester i +35 og hadde en verdensmester fra 2004 foran meg og en verdensmester fra 2000 bak meg når 1:16 dels finalen var ferdig, 1 plass fra kvart, det er meget bra faktisk!
                            Med tanke på at dette er den største klassen på verdensbasis og den klassen som det satses mest på og er størst for business,er det meget vanskelig å hevde seg. Ikke hadde jeg trent på banen heller som flere av de beste hadde gjort.

                            Jeg har sendt inn reiseregninger forskrift messig korrekt så der vet jeg ikke hva du snakker om...
                            Nå har Lars Erik svart på hva vi får dekket, og det gjelder det samme for alle som blir sendt ut for å representere Norge.
                            Det er fly og opphold. Og hvis du trur at vi tar dyreste rute og feteste hotellet, da bommer du stygt. Men er det folk trur desverre.
                            De pengene skal holde til alle som er på teamet en hel sesong.
                            Og som du tydeligvis ikke har fått med deg så er jeg captain på laget, og den info'n jeg henter ute på løp og serverer de unge lovende talenter i Norge, er gull verd!
                            Men kan ikke vente at alle klarer å se eller tenke det, for det står jo ikke noe sted...
                            Nei. det hadde ikke vært noe bedre å sende unge talenter til ett sånt arrangemet før de er klar for det.
                            lang fartstid som oss, klarer ikke helt å sammenligne meg med deg desverre. Men hadde jeg vært på nivået ditt så hadde det vært bedre å hørt med noen andre

                            blir egentlig veldig skuffet av å lese dette, for det virker som noen ikke tåler at det er tnrc. Dette burde være gledelig for alle, og jeg vet det er blitt snakket om on-road, men det har ikke vært noe positiv feed back på det. Fikk høre av noen som er de beste i Norge i track at: nei det gadd de ikke, for der må man jo trene fysisk, og da var det ikke interessant..
                            Så kan vel ligge noe der også tenker jeg. Og ikke har det vært noen som har har vært interessert i å ta trener ansvaret der.
                            Uten trener så blir det ikke noe lag desverre...

                            vær blid og støtt opp om det man synes er morro, isteden for å jobbe mot.

                            €€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

                            Comment


                            • #29
                              Rune..... støtte oppom ja når det er snakk om talenter og ikke slike som oss som kan betale for dette selv, jeg mener fortsatt at dette er feil bruk at TNRC og at det skal være for å få frem talenter og unge slik det gjøres i all slags annen sport....

                              At du blir skuffet javel.... bli voksen og tål litt "kritikk" men i mine øyne er å prestere å være top 10 i store løp.... WM/EM eller støre privateløp.....

                              Hadde det ikke vært bedre å sende unge talenter på løp og latt de får dette som ting har blitt brukt på? for meg er dette total feil prioritering at ting og blir litt komisk, og mye av grunn til disse spm er vel at vi egentlig er i NMF kun for å "utnytte" at man kan stikke hånda i pengeboksen....

                              Og igjen er du ening at TNRC skal bestå at eldre mannfolk og ikke unge talenter som har muligheten til å bli gode som for eks være naboer i sverige ect ect
                              Last edited by TOP-Driver; 15 November 2012, 19:35.

                              Comment


                              • #30
                                John, hvor mange ganger skal du gjenta deg selv?? er helt mørkt å høre på deg når du forsøker å "grille" her, burde bare holde kjeft, vi har hørt dine synspkt er nå.
                                Det er sånne som deg som gjør at det blir baksnakket om TN... har hørt på det preiket der i mange år i onroad miljøet.
                                Nå vet jeg hva det er og ser på bl.a deg som en uviten tosk som bare utbasunerer oppgulp så fort du hører ordet NMF og TN.
                                Du skulle hørt deg selv.

                                Mvh
                                torarneN
                                Tor Arne Nicolaisen GMBK

                                Lei av å knuse motstandere!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X