Announcement

Collapse
No announcement yet.

NC 2 Spydeberg 16-17/11 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Men hva slags kontroll ønsker dere å føre da? Det har jo ingen verdens ting å si om du blir slått av en fører med funlisens eller nasjonal lisens? Det vil isåfall kun gjelde mot neste løp og rankingen skal bli tatt i betraktning!
    Det gjøres kontinuerlig oppdateringer av rankinglisten, hvor førere med funlisens blir fjernet osv.

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

    Comment


    • #17
      Greia er vel at den som plotter inn resultatene i rankinglista kan gjøre feil. Dette så vi blant annet på et løp i sommer, der godkjente resultater ikke samsvarte med det som ble oppdatert i rankinglista. Sjekket man rankinglista opp i mot resultatene fra løpet så man at det var feil, men når man ikke har noe å sammenlikne med er ikke det like lett. Når man har fått tilsendt resultatene må det vel uansett være en smal sak å få lagt de ut. Aller helst skulle jeg sett at de ble publisert på MyRCM.

      En annen ting, når man besøker Radiostyrt-seksjonen på forbundssidene ser det jo nesten ut til at miljøet for Radiostyrt motorsport er dødt. Det er ingen nyheter rundt det, resultatene som ligger det er gamle, mye av det som ligger der av regler/skjemaer/info gjelder ikke for Radiostyrt selv om det ikke står spesifisert noe sted, reglene blir ikke oppdatert, og er dessuten vanskelig å finne om man ikke veit hvor man skal lete. Her har man mye å lære av hvordan det gjøres i andre land.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • #18
        Jeg har forøvrig bedt om resultatene fra rankingansvarlig, publiserer disse så fort jeg får disse.
        Nyheter osv. under Radiostyrt er det bare å komme med, kontaktinformasjon til seksjonen har vi publisert på Facebook og her inne på Radiostyrt. Vi publiserer gjerne løpsrapporter osv.
        Kontaktinformasjon på forbundet sine sider har vi også bedt om at oppdateres.
        Når det gjelder vårt fine SR har vi snart ventet i 1 år på godkjennelse fra advokat (da dette er nødvendig). Og SR skal skrives om på nytt nå etter MSK.

        Har du en link til inspirasjon Jonas?

        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

        Comment


        • #19
          I England har man vel fått dekket det meste på hjemmesida, som oppdateres ofte. I Sverige ligger jo også radiostyrt bilsport under et annet forbund sånn som her, så der har man den viktigste informasjonen på forbundssidene, og linker videre til en side kun for radiostyrt. Det er vel kanskje den modellen vi burde fulgt også, og tatt i bruk Radiostyrt i mye større grad, siden det allerede er her majoriteten befinner seg (i tillegg til Facebook). Det viktigste er at informasjonen som ligger ute er oppdatert, riktig og tilgjengelig, og at dette med lisenser og regelverk er lett å forstå for en som ikke har så mye peiling. En god oversikt over alle landets klubber og baner burde vi også fått opp her inne, men det er vel ikke da forbundets jobb.
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • #20
            Det er forøvrig veldig vanskelig å vite at klubbene ønsker disse endringene da de ikke møter opp på MSK som er da klubbene faktisk har et sted å bli hørt. Vanskelig for seksjonen å få informasjon uten at det oppfattes som klaging når så og si ingen klubber møter opp.

            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

            Comment


            • #21


              ultrahurtig eksempel på hvordan man kan liste opp korte fakta om banene.
              Hvordan ting skal sorteres, vises etc. må være opp til X antall personer som
              er interessert i å gjøre en sånn oppgave, men det burde ikke ta så lang tid.

              Kan jo også være at klubbene tok litt ansvar på det....
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment


              • #22
                Originally posted by Thomaseh View Post
                Det er forøvrig veldig vanskelig å vite at klubbene ønsker disse endringene da de ikke møter opp på MSK som er da klubbene faktisk har et sted å bli hørt. Vanskelig for seksjonen å få informasjon uten at det oppfattes som klaging når så og si ingen klubber møter opp.
                At man finner oppdatert, riktig og relevant info på forbundssidene ser jeg mer på som en selvfølge enn som en endring som må diskuteres på MSK. Når det er sagt, så sendte jeg noen forslag til Stein Ove i midten av september, i god tid før MSK, men det fikk jeg aldri noe respons på... At forbundssidene inneholder feil og utdatert info har jeg sagt i fra om flere ganger også, men lite eller ingenting blir gjort med det for det. Hadde man ikke lagt tre arrangement til samme helg så tror jeg også deltakelsen på MSK hadde blitt større.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #23
                  [QUOTE=>Jonas<;536555 Hadde man ikke lagt tre arrangement til samme helg så tror jeg også deltakelsen på MSK hadde blitt større. [/QUOTE]

                  Eller lagt MSK i en helg som man hadde ett arrangement... og spes når man da i ettertid klarer å gjøre ting på 1 dag, og noe annet er vel å få ned kostnadene på å være med på MSK!!!!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by >Jonas< View Post
                    At man finner oppdatert, riktig og relevant info på forbundssidene ser jeg mer på som en selvfølge enn som en endring som må diskuteres på MSK. Når det er sagt, så sendte jeg noen forslag til Stein Ove i midten av september, i god tid før MSK, men det fikk jeg aldri noe respons på... At forbundssidene inneholder feil og utdatert info har jeg sagt i fra om flere ganger også, men lite eller ingenting blir gjort med det for det. Hadde man ikke lagt tre arrangement til samme helg så tror jeg også deltakelsen på MSK hadde blitt større.
                    Dato for MSK til neste år: Arrangeres 7-9 november. Nå kan du sette av datoen allerede....

                    Sendte du direkte til Stein Ove? Eller sendte du inn korrekt i forhold til hva som står på skjema?

                    Dokument (1).pdfDokument (2).pdf Værsegod...

                    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                    Comment


                    • #25
                      Sendte på mail til Stein Ove, sammen med kontaktinfo til klubben. Og siden det ligger oppdatert på forbundssidene nå regner jeg med han har lest det. Hvilket skjema? Regelendringsskjema i forhold til MSK? Dette var forslag til hvordan vi kan jobbe med rekruttering, promotering etc., ikke noe som krever store byråkratiske prosesser som må tas opp i høyeste hold.
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by >Jonas< View Post
                        Sendte på mail til Stein Ove, sammen med kontaktinfo til klubben. Og siden det ligger oppdatert på forbundssidene nå regner jeg med han har lest det. Hvilket skjema? Regelendringsskjema i forhold til MSK? Dette var forslag til hvordan vi kan jobbe med rekruttering, promotering etc., ikke noe som krever store byråkratiske prosesser som må tas opp i høyeste hold.
                        Ja jeg har lest mailen din Jonas om dine synspunkter og meninger om hvordan du ser for deg at ting kan og bør fungere, denne fikk jeg for en stund siden, det var mye fint i den mailen, og jeg må beklage at jeg ikke svarte deg opp på denne mailen, noe som du tydeligvis hadde forventet, jeg oppfattet denne mailen som en info og tips som vi i seksjonen kunne se på og jobbe videre med, og det skal vi gjøre.
                        men som thomas skriver over, så er alle forslag som formelt skal tas opp som saker i seksjonsstyret og grenen RC er nødt til å gå via sakskjema som finnes på forbundsidene, ellers blir det bare mailer som flyter frem og tilbake uten at det blir konkrete saker som seksjonen kan behandle, vi i seksjonen kan ikke gjøre akkurat slik som vi vil, vi er underlagt regler som er nødt til å følges vi og, selv om det virker lite hensiktsmessig og veldig byråkratisk, jmf sitat om regeloppdatering av SR som har ligget til godkjenning hos forbundsadvokaten, som et eksempel.

                        men siden den mailen du sendte meg så er mye forandret, vi har et nytt seksjonstyre med nye grenledere, og jeg vet at de nye grenlederene jobber for disse sakene som diskuteres her, og seksjonen jobber kontiunerlig med og gjøre dette bedre, slik at RC igjen kan få en glanstid.

                        Når det og gjelder resultater og ranking, så kan en lese ut ifra rankinglista og sammenligne imot EFRA tabellene, til hvilken plassering hver enkelt fører har fått i rankinglista, det er klubbene som er ansvarlig for innsendelse av resultat etter løp, og det er juryen som er oppnevnt i TR som godkjenner resultatene, klubbene som arrangerer har ansvar for at dem uten lisens blir strøket fra resultatlista.

                        Men ja, en løsning hvor resulatene publiseres etter hevrt løp hadde vært kjekt, vi kan ta og diskutere dette på seksjonsmøte imorgen Thomas?
                        -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                        -Leder www.I
                        HRC.no
                        ]

                        Comment


                        • #27
                          Hei håper det er mulig å få tilbake praksisen med å publisere de godkjente og offisielle resultatene for de enkelte løpene på nmf sine hjemmesider fortløpende. Det er kun resultatene som er godkjent av juryen etter mandat fra nmf, og eller av nmf, som er offisielle. Disse inneholder i tillegg også annen relevant og aktuell informasjon i denne sammenhengen.
                          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X