Announcement

Collapse
No announcement yet.

mini inferno oppgradering problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hehe ja flaks den var billig, men den jeg kjøpte kan helt sikkert brukes til noe annet en annen plass, får se om de har den inne på centrohobby for meg i morgen da.
    har ikke ødelagt så mye enda du da rune. er vell verre når jeg skal til å lodde , haha....
    ka batteri kjørte du med før da beemerworld?
    jeg har 2 stk av de 1050 og ein 1400mah saddlepack.
    har lyst å prøve meg på lipo, men prisen stopper meg enda.
    aludempere snakker du om helt nye i forhold til de oljedemperne som sto på.

    når det gjelder min (guttungens) haha, ST så har det kommet inn masse alu i det siste, diffhus, bærearmer.
    har tatt av litt kan man si. får legge skylda på ebay og en billigbutikk i HK , som selger enkelt ting til -0.01 dollar etter rabatt, ja jeg tuller ikke. var støtfanger i alu. hehe:smile:
    kjøpte meg en c4 motor i australia som jeg også venter på nå. 240,- inkludert frakt. :smile:

    nå skal jeg begynne å lodde på noen deansplugger, så vi snakkes
    Terje Bitnes,1973,Kyosho mini inferno st

    Comment


    • #17
      hei prøver å finne billige deler i det store utland. så vis du kunne lakt ved noen linker. kjører st selv men finner ikke så masse alu deler til den som buggy har. har fått på alu dempere og 1/10 hjul hjalp endel på kjøregenskapene. vil å ha meg børsteløs snart men må bare finne ut vilke man får mest for penga trenger kun regulator å motor
      -Tamiya: tt-01, m04, pajero, tundra, f350
      -Losi: strike, 8eigth TE, dessert truck
      -Axial: ax10 -Hpi: cup racer

      Comment


      • #18
        www.rcmart.com
        www.rcxmini.com
        www.thetoyz.com
        www.rcmodelimports.co.uk her handler du i pund så være obs på det.
        dynamite c4 motoren kjøpte jeg hos www.modelflight.com.au mens regulator kjøpte jeg hos elefun., men det er masse å velge i. ebay.com er en plass du kan søke på mini inferno st og finne endel ting meget billig. slik som hubber og bærearmer etc.
        Terje Bitnes,1973,Kyosho mini inferno st

        Comment


        • #19
          takk!!! da ble det handlet inn alu til ca 850kr håper det kommer fort gleder meg veldig 10-14 dager å vente, handlet hos rcxmini fant ut at det var biligst, skulle eg kjøpt dette orginalt i norge ville det blitt ca 4000kr
          -Tamiya: tt-01, m04, pajero, tundra, f350
          -Losi: strike, 8eigth TE, dessert truck
          -Axial: ax10 -Hpi: cup racer

          Comment


          • #20
            hehe, ja det er snakk om STOR forskjell i pris, synd men sant.
            huff jeg handlet for det samme i går. mest fra rcxmini også, men litt fra de andre også. synes de er litt teige med å oppdatere varene sine enkelte, står jo out of stock i ukesvis, hehe men er vell ikke bare meg som handler.
            igår fikk jeg bestilt nye differ og centerhus+ litt gir. så da håper jeg det holder litt bedre.
            levering fra HK tar ca 7-9 dager, så det er bare til å glede seg.
            Terje Bitnes,1973,Kyosho mini inferno st

            Comment


            • #21
              hehe blir fort litt flere deler en man trenger da man ser at ting ikke e så dyrt. blir nokk differ og diff hus på meg nese månde. var vel 4-5 ting eg skulle ha men når eg var ferdig ble det vel 14 ting til slutt. men så noen av de samme delene som eg hadde bestilt var enda billigere (0.01usd) på ebay fra samme butikk menmen kom billig fra det uansett. var ute å kjørte litt i natt da det var i litt oppi høyden har på purten hjul grus forran for litt grep og asvalt bak for litt drifting og det fungerte veldig bra, skulle bare ønske eg hadde to baterier med meg. noen som vet om det fins sterkere baterier har 9.6v 1500mvh kan godt være løse baterier kan sette de sammen selv
              -Tamiya: tt-01, m04, pajero, tundra, f350
              -Losi: strike, 8eigth TE, dessert truck
              -Axial: ax10 -Hpi: cup racer

              Comment


              • #22
                har nå et lipo batteri du kan få kjøpe som går ann og dytte inn i bilen din
                mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

                Comment


                • #23
                  ellers så kjøper jeg det men jeg må tenke på kor i alle dager jeg skal få plass til det, ka er målene på batteriet ca.

                  litt kjedelig å vente på varer fra det store intet når bilen står i sju steiner. plukket sønder å sammen, men den skal bli bra med nye differ og drivstenger. etc.
                  Terje Bitnes,1973,Kyosho mini inferno st

                  Comment


                  • #24
                    det passa inn hvis man setter det ved siden av motor.. men det er mer plass på st enn på buggyen min så tror ikke det er no problem.. skulle fått det til jeg ihvertfall
                    mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

                    Comment


                    • #25
                      Trenger masse råd her.. Mini Inferno EP

                      Har lest og lest gjennom her men trenger likevel litt hjelp.
                      Har en mini inferno ep med startsett pluss 9,6V 1500 batteriet.
                      1: Hvor stor motor kan jeg sette inn her uten å måtte bytte fartsregulator osv? Har den sorte X Speed Half 8 HT motoren nå. Og hvor er det best å handle?
                      2: Hvilken sterkere styreservo er å anbefale og hvor får jeg den?

                      Comment


                      • #26
                        mener du må bytte regulatoren visst du skal skifte servo, dette for at perfex sine servoer har 4 ledninger mens de som er å anbefale har 3. correct me if im wrong.
                        bytte til en annen motor må jeg si at jeg ikke har sjekket da jeg gikk rett over til børsteløst. veit ikke ka den orginale er god for.
                        Terje Bitnes,1973,Kyosho mini inferno st

                        Comment


                        • #27
                          Hei beemerworld. Hvist du har en mini inferno buggy/st samma det, og vil ha en bedre motor og servo i den på grunn av at stock delene er elendige. Så synest jeg at du burde kjøpe ny mottaker og. Det koster ikke så mye. 140 kr med frakt på elefun.no. da kan du lett opgradere til børsteløs. Kjøp et kit med programerer og esc og motor. Helst 5200kv eller 4900kv. Et greit kit får du på hobbyking.com. det eneste du da må gjøre er å skifte pinion gear. Der må du ha 14t pinion gear til RC18T. Det er en annen bil. Servoen får du lett tak i på eBay eller thetoyz.com som jeg foretrekker, eller eventuelt andre sider. Da må du huske og ikke kjøpe en 4 pin servo men 3 pin. Stocken er 4 pin og det suger. Alt det elektriske på mini inferno stock er dårlig og dyeårt.......... Sorry så i etterkant at det var lenge siden. Men Hvist noen hadde det samme spørsmålet kan det jo hjelpe. kan godt hjelpe andre på denne. Tråden Hvist det er noen som trenger hjelp.
                          Last edited by freber; 31 July 2011, 01:11.

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X