Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z MR-03 og anbefalinger??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Kan ryddes litt der og bare ha de som er mest nødvendig?
    living in the fast lane

    Comment


    • #32
      Jeg kan godt herje litt jeg, evt. så har jo Zabbe full tilgang på å endre sticky.
      Han har også tilgang på å spleise tråder hvis det er aktuelt. (2 nesten like tråder f.eks)

      Ellers er det jo bare å si ifra om man har noen forslag
      (bare ha i bakhodet at jeg ikke leser alle innlegg som blir skrevet...)
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #33
        Jeg skal ta en prat med zabbegutten, for jeg har et lite forslag som han lett fikser hvis han har tid og mulighet.
        Ellers takk Tom
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #34
          Jeg tenker i den banen om å dele opp saklig info per chassis/sender/batteri som limt og heller ha diskusjonstråder under, ev.?
          living in the fast lane

          Comment


          • #35
            Etter å ha holdt på med dette en liten stund nå, så ser jeg ingen store forskjeller på MR-03 og MR-03VE.
            Det er ikke spesielt mange forskjeller på rompa til MR-02, MR-02EX, MR-03 og MR-03VE.
            Det er såpass mange likheter at det å ha spesielle tråder som sticky bare fordi man skal slippe å bruke søkefunksjonen innebygd i forumet, blir for meg litt søkt....

            Jeg tenker heller i de baner at man lager en en "informasjonstråd" som sticky og som peker på noen tråder som inneholder viktig informasjon angående Mini-Z.
            Dette er ikke en rein Mini-Z forumsdel, selv om det kanskje ser slik ut, men heller en forumsdel for skala mindre enn 1:12.

            Jeg kan lage en liten tråd som peker til de andre trådene, så kan du se selv. Hvis den ikke er god nok, så er det bare å fjerne den.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #36
              Originally posted by Bernard B View Post
              Heisann,

              Har et par spørsmål som forhåpentlig leder til noen anbefalinger, og da er jeg vel home free I denne tråden NB, jeg kan fint lite om Mini z bilene og enda mindre om RC generelt (og ENDA mindre om 1:1 biler), så ikke bli overasket dersom det er noen blåste spørsmål I postene mine.

              1) Jeg har SYKT lyst på noen blå eller røde metall felger til mitt flunka nye Yellow Hat karosseri. Utseende først, deretter kjøreegenskaper (slik som alle andre ting her i livet…). Finner noen på ebay, men de oppgir sjeldent dimensjonene jeg leter etter. Trenger 2 offset narrow foran og 2 offset wide bak.
              Noen som kan anbefale nettsted? Ser for øvrig fra bilder av GT mod bilene til råtassene på forumet her, at mange kjører med hvite plastfelger, er det bedre en aluminium/annet metall, eller bare billigere?

              2) Jeg har en MR03 VE, den sparker godt fra seg, men når den begynner å spinne så trekker den fælt til den ene siden (tror det er til høyre) ofte spinner den rundt. Det er ikke styringen som er skjevt innstilt, så da tenker jeg at bilen trekker mest på ett hjul, skal det være slik? Hvis ikke, hva kan jeg gjøre for at den trekker jevnere?
              1: Skal du kjøre på bane så er roterende masse viktig å redusere. Derav plastfelger. Det finnes alufelger som ser fantastiske ut og er lette. R246 er en av disse. Personlig hater jeg støpte plastfelger da disse er såpass unøyaktige at lagre og "crunch skiver" er et lite helv**te og få til å passe bra. Maskinert plast eller Delrin er mine favoritter. Lette og ikke så skrekkelig dyre. Kenon er å anbefale som butikk. Ok priser og det meste på lager.

              2: Kjører du på glatt underlag vil en bil med usentrert differensial alltid trekke til en side. Sett bakfra så vil det venstre hjulet ha ekstremt mye mer masse å dra på enn det høyre. Dekk, felg, spacer, hub, lager, diffaksel, lager, venstre diffhalvdel. Høyresiden har kun dekk, felg, lager og venstre diffhalvdel. På bane har du som regel såpass bra grep at det ikke er noe problem. Her justerer man bilen til den drar rett ved enten å shimse t-plata eller med sidedempere e.l.
              Diffen skal rotere lett. Kyosho diffen som sitter på bilen din er veldig fin, men trenger noen timers kjøring før den blir perfekt. Pass på at det er ørlite slark sideveis slik at lagra i motorfestet ikke er i klem.
              Mini-ZNorway.com
              Speedy PigZ Raceway

              Comment


              • #37
                Originally posted by NoBrainer View Post
                Lurer på en liten ting.
                Drevsatsene til servoen er jo svart orginalt og hvis du oppgraderer #4 til messing så er jo servoen veldig stabil og fin.
                Men etter noen tusen runder på banen så blir det nok gummi inni der til at ting ikke fungerer optimalt.
                Da er det bare å rense og kjøre videre.

                Men PN har et sett med delrindrev som er hvite.
                Vil det hjelpe på rengjøringen og sjekking om drevene er hvite?
                Vil man lettere kunne avgjøre om man må rense?

                Jeg sitter liksom og tror akkurat det.

                I såfall, er delringsettet like holdbart eller bedre enn de orginale drevene?
                Delrindrevene til PN er greie de. Ikke noe sterkere enn de originale, men omtrent det samme.
                Rense må man uansett, men det er jo lettere å se gummien som du sier i de hvite drevene. Jeg pleier å bytte drevene etter et år omtrent sammen med servosaveren da denne blir litt slakk. I denne perioden har jeg nok rensa drevene 2 - 3 ganger.
                Mini-ZNorway.com
                Speedy PigZ Raceway

                Comment


                • #38
                  her er det nå så mye mer som har kommet siste året.
                  PN sin nye "rompe" og bodle a-arm oppsett.
                  LeViteZer sin magnetiske front.

                  Samt at jeg burde skrive litt om slitedeler snart...
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #39
                    Pokker, får ikke til striper....ihvertfall ikke slik jeg hadde tenkt....
                    BLÆH!
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #40
                      Men du skriver bra, med superlim i kjeften
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

                      Comment


                      • #41
                        Blei ikke spesielt fornøyd, men det holder vel for nå.

                        Click image for larger version

Name:	2013-11-20 23.14.04.jpg
Views:	1
Size:	35.8 KB
ID:	782224
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #42
                          Rutete tak virket kjent.
                          Har litt rally look denne.
                          living in the fast lane

                          Comment


                          • #43
                            zround.ini

                            [MONITOR]
                            ColorLetraMonitor=clWhite
                            ColorLetraMonitor2=clWhite
                            ColorSombraLetraMonitor=clGray
                            ColorCabeceraMonitor=clGray
                            ColorLetraCabeceraMonitor=clWhite
                            ColorFondoMonitor=clBlack
                            ColorCocheParadoMonitor = $00202080
                            FicheroFondoMonitor=
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #44
                              Ser bra ut!

                              (Aner ikke hva du mener)
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment


                              • #45
                                hihi

                                Skal sjekke i kveld mens vi kjører på jobb.
                                Kanskje det blir lettere å se med andre farger på skjerm nr 2.
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X