Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini-Z. PNWC Oppdatering av reglement

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mini-Z. PNWC Oppdatering av reglement

    De fleste av Z folket holder seg jo til PN World Cup reglene.

    Lexanruter tillates

    Ser vi endelig slutten på Moslerdominansen?
    Testet smal bil med Lexanruter idag. Resultatet var totalknusing av banerekorden

    Redigert.
    Her er de nye reglene.
    Last edited by RuneRG; 3 March 2012, 02:49.
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

  • #2
    Men du burde jo legge med link til hvor de offentlige reglene ligger hen.

    Men jeg skjønner at PN lager regler for seg selv, så det er litt vel åpenbart...
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Er ikke offentlig ennå.
      Spurte Philip og fikk dvar om at lexanruter ble tillatt

      Fri motor er jeg litt mer usikker på, da det like gjerne kan bety fri PN motor
      Mini-ZNorway.com
      Speedy PigZ Raceway

      Comment


      • #4
        Og da var reglene klare

        Oppdatert første post.

        Kjipt at motorer fortsatt er begrenset til PN motorer. Ellers liker jeg at Lexanvinduer er tillatt.

        I tillegg blir den offisielle layouten kjørt mot klokka :O
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • #5
          Får vi se den banen i norge tror du, eller må vi til sverige?
          Men med PN motor, da kan man ikke ha håndviklet heller da?
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            Tja.
            Bruker man PN kanne, aramtur og baklokk. Vikler av tråden som er der, og revikler så antar jeg det er ok.

            Balansering og bytting av børster og kabler er lov.

            Ang banen.
            Jeg har bane nok til å evt sette opp denne layouten, men det er værre med plassen.
            Kunne vært moro å satt den opp en måned før løpet i sverige og fått kjørt seg skikkelig inn på layouten, men vi får se.
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • #7
              Rune

              Hva slags program bruker PN for å designe banene?
              Har du en link?

              EDIT: Fant det ut, det er ZRound sin Track Designer
              Last edited by NoBrainer; 6 March 2012, 12:17.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Er ganske missunnelig på at det kjøres mye konkurranser i sverige.
                Såklart er disse konkurransemenneskene en egen rase med hemligheter og paranoia, men det blir som regel litt mere prat rundt kjøring og teknikk når det er litt større miljø.
                Her i landet er det jo ingenting.

                Er ikke det at jeg absolutt kunne tenkt meg å konkurrere eller å kjøre hele landet rundt for å konkurrere, men det kunne kanskje skapt et litt større miljø for Mini-Z.
                Har skjønt det slik at det er folk over hele landet som kjører, men det er mye i egen stue.....

                Nå skjønner jeg det at det er vanskelig å skaffe folk og ikke minst lokaler til å kjøre i. Så det blir vel heller ikke noe stort miljø for slik kjøring i Norge i den nærmeste fremtiden.

                Men dette er jo en fantastisk trening for all slags rc kjøring som innebærer fart.
                Om det er buggy, touring, pan car eller hvilken som helst størrelse. Det er jo plassbesparende å kjøre Mini-Z i forhold til 1:10 buggy, men når Buggy sesongen starter, så har man hatt en hel vinter med trening. Dette gjelder jo for alt av klasser egentlig.
                Så det er litt rart at ikke flere av disse førerene bruker dette som et verktøy.

                Skulle bare ønske det fantes en rik onkel som kunne sponse noen lokaler...slik at jeg fikk kjørt en stor bane innimellom....
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Originally posted by NoBrainer View Post

                  Nå skjønner jeg det at det er vanskelig å skaffe folk og ikke minst lokaler til å kjøre i. Så det blir vel heller ikke noe stort miljø for slik kjøring i Norge i den nærmeste fremtiden.
                  der har du hele problemet.
                  finns det ingen "offisielle" baner fins det ikke noe miljø.
                  selv har jeg veldig lyst på en mr03 men siden det ikke er noen baner i oslo blir det poengløst, ergo må jeg begrense meg selv til solokjøring hjemme med awd, monster eller buggy.

                  og det er svært få rc butikker som er såpass store att de kunne ha laget mini z baner.
                  ta oslo hvor jeg bor, de fleste rc butikker i sentrum er mindre i størrelse enn en frisør salong.

                  ergo sitter vi igjenn med klubbmiljøet, og det er ikke bare bare for en klubb og finne store nok lokaler som ikke koster skjorta og leie.
                  IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                  Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                  Comment


                  • #10
                    Jepp...

                    Var nok bare at jeg så på nettet hvordan folk har fått til baner. Ofte som du sier, via lokal butikk. Skulle gjerne hatt noe slikt....
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      .....men er det mulig å få til en cup da?

                      Om det er PNWC eller NorgesCup eller lignende?


                      Siden det er så få mennesker som kjører og fordi ingen butikker vil sponse, så tror jeg jo ikke det.
                      Men det hadde vært utrolig morsomt å fått kjøre med andre med litt jevne mellomrom på vintersessongen.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        PNWC bør vi alltids få til en runde av, men jeg er mer gira på en form for norgescup, eller NM i en eller annen form.
                        Burde vi tatt et planmøte i nærmeste fremtid, og lagt frem et forslag til importøren?

                        HFAY er og et alternativ, men blir kanskje litt "hver mann, sin tue" opplegg.

                        Er og fan av dette konseptet. Her får vi spons fra Reflex Racing.


                        Vi har lokale stort nok til dette nå snart. Da bør vi kunne samle en del førere. Kan og vurdere Endurance løp, sponset av samme sjappe.

                        Jeg er klar, og får med meg en del herfra. Det er dessverre en del som er redde for å kjøre i offentlighetens lys, men noen bør vi kunne få med.
                        Mini-ZNorway.com
                        Speedy PigZ Raceway

                        Comment


                        • #13
                          Ja det er vel flere som er redde for å kjøre i offentlighetens lys, men uten noen form for konkurranse, så tror jeg ikke at Mini-Z klarer å bli noe populært utover "oss 3" som kjører det...
                          Ser på det som en stor utfordring det med lokaler. At dere har et lokale der nede er jo bare knall. men ser ut som luksus for oss andre.
                          Men hvis det hadde vært mulig med en NorgesCup av noe slag så hadde jo det vært knall.
                          Kanskje til og med med Enduro!!

                          Jeg har det kjempemorro jeg når jeg kjører med zabbe og deg, eller med gutta på jobben.
                          Men det hadde vært gøy og møtt andre og lært å kjøre litt fortere.
                          Kanskje utvekslet informasjon eller fått hjelp av noen eller hjulpet noe.

                          Samt at det hadde blitt et "mål" man kunne sette seg, slik at det blei litt mere jevn trening.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            ok, jeg har 70T motor til Stock.
                            Men ser jeg må skaffe meg en 50T motor til LeMans.

                            Mens GT Mod er fri motor, hvis jeg skjønner dette rett.
                            Hva er det som oftest blir brukt?
                            Er det noen motorer som skiller seg ut som gode motorer?

                            Alle klassene kan man modifisere alt man bare vil, bortsett fra utvendig på karosseriet. Der må man lese seg til hva som er lov.

                            Hva går egentlig pan car ut på?
                            Er det samme regelverket som GT Mod?
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #15
                              Er hand-out motorer i i stock og lemans. Du trenger altså ikke å ha med motorer. Du får ikke bruke de uansett
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X