Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini-Z kjørekvelder

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Onsdag 24. Dagen for store problemer for min del. Chassis knekt og bytta.
    Store forstyrrelser utpå kvelden. Deretter reset av radio pga hengt software.

    Omprogrammerte alt. Bytta motor en gang, to ganger, tre ganger. Fortsatt forstyrrelser. Bytta antenneledning. Fortsatt trøbbel. Bytta radio. Fortsatt trøbbel.

    Nå bytter jeg kortet og håper på at problemet er borte.

    Tommy og Ola kjørte mange 5 minuttere og et par 8 minuttere, og begynner virkelig å komme inn i det. Temperaturen stiger, og det er til tider hard ordkrig i tillegg til tette kamper på banen.

    Utrolig morsomt å se på, og gøy å se at forbedringene kommer fortløpende.

    Jeg endte opp med å kjøre et par 8 minuttere med nybygd Pan Car. Morsomt, men det går fortsatt tregere enn med GT-Mod.

    kvelden ble startet med Stock biler på alle tre, og det var virkelig morsomt. Problemet er at GT-mod bilene går alt for fort etterpå.

    Banerekord i stock ble satt flere ganger. Tommy først med 7.131. Deretter kom vi ned under 7, og endte med 6.715 som ny banerekord i Stock.
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • Kult at dere kjører litt Stock da.
      Herlig å se at dere kjører en del heat for tiden.
      Synd med problemene da, men kanskje greiere nå enn rett før Finland.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • 6.715 i stock? Zyke folk. Er jo bare litt saktere enn jeg har i mod.

        Znake Hill Ring er forrøvrig åpen på fredag kveld. Sånn ca fra 2030...
        Fremdeles ikke tidtagning, desverre.
        Last edited by zabbe; 25 April 2013, 13:17.
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • Det er veldig mye bedre enn det jeg har i GT Mod så...
          Skjønner jeg har "litt" å trene på.

          Uff, kjipt at jeg ikke bor i nærheten av en stor bane.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • Nærmer seg tidtagning nå Zabbe. Deler er bestilt

            Satte flere runder på 6.7xx men da var det med kald motor og varme batterier. Med varm motor så var det klin umulig å komme under 6.8xx
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • Neste spørsmål blir jo. Hvor får vi tak i tørris, og hvordan kan vi holde dette hemmelig for de andre

              F1 teamene brukte tørris tidligere i store mengder som de pakket inn radiatorene med før løpene.
              Finnene bruker kjølespray på stockmotorene. Dette gir en enorm fordel. Jeg vil tro med iskald motor at vi fort kan hente 3 tideler til altså.
              Mini-ZNorway.com
              Speedy PigZ Raceway

              Comment


              • hihi

                Herregud Rune, hør på deg selv nå...

                Kjør 12T / 53T i stock du så kan du ta det derfra.

                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • Blæh :P
                  Jeg kjørte med 14/53 i min stockbil. Tommy brukte 13/53. med varm motor så går de like fort. Med kald motor så er det en halvmeter å hente på langsida.

                  Scrub er og fryktelig viktig å redusere.
                  Kjørte med 2 offset på min, men må ned på 0,5 - 1mm for å få med mer fart i svingene.

                  Vekta på min stockbil er 171 gram. Det tror jeg er passe.
                  Det gikk absolutt raskest med slick 15 foran, og slitne bakdekk. I tillegg så kjører jeg med hard karbonplate og 5000 olje på disken.

                  Utrolig moro med stock altså, og vannvittig når man i neste minutt prøver mod bilen. Den er jo fullstendig ukontrollerbar etterpå
                  Mini-ZNorway.com
                  Speedy PigZ Raceway

                  Comment


                  • Liker tanken om kjøling.
                    Selvom det viser seg at det egentlig er mer enn nok å tenke på i kampens hete.
                    En liten dusj med kjølespray bør det vel hvertfal gå ann å få til
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • Jobber litt med et kjølekonsept. Feil tråd, men må bare....
                      Skal snakke med en leverandør imorgen av noe lurium.

                      Følgende er nå prøvd.
                      • Kjøleribbe direkte på motoren har den fantastiske effekt at den holder temperaturen i motoren lenger
                      • Heat sink pasta funker til en viss grad. Motorfestet blir en del varmere med pasta. Usikker på motortemp (ennå)


                      I helga skal jeg teste mer med varmekamera og litt forskjellige pasta. Viftekjøling burde kunne fungere, men en annen ting som slår meg er at i en klasse som stock hvor det er ekstreme marginer er at kjørehøyden på bilen faktisk vil påvirke temperaturen på motoren
                      Mini-ZNorway.com
                      Speedy PigZ Raceway

                      Comment


                      • Kanskje derfor porscha funka såpass bra som den gjorde. Den har jo luftinntak på taket, som leder lufta rett ned på motoren, samtidig som motoren henger langt bak det varme chassiet.
                        Har litt trua på kjølepasta. Samt en dusj med trykkluft på boks. Kanskje disse bilkjøle inretningene deres har noe for seg allikevel...

                        skal vi flytte dette til test-esel tråden kanskje?
                        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                        -
                        Röhrl

                        Comment


                        • Originally posted by zabbe View Post
                          Kanskje derfor porscha funka såpass bra som den gjorde. Den har jo luftinntak på taket, som leder lufta rett ned på motoren, samtidig som motoren henger langt bak det varme chassiet.
                          Har litt trua på kjølepasta. Samt en dusj med trykkluft på boks. Kanskje disse bilkjøle inretningene deres har noe for seg allikevel...

                          skal vi flytte dette til test-esel tråden kanskje?
                          Høres lurt ut
                          Mini-ZNorway.com
                          Speedy PigZ Raceway

                          Comment


                          • Hei hei,

                            Så var 5,5 time kjøring over for i dag, så er det bare glede seg til neste kjøre dag

                            Rune jeg er klar tirsdag 30 april, noen andre som er klare?

                            Comment


                            • satser på at delene mine kommer i løpet av neste uke. så søndag 12. mai er planen min for å kjøre på pigz.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • Siden onsdag er "sovelittlengredag" så blir det kjøring på PigZ tirsdag også.
                                Mini-ZNorway.com
                                Speedy PigZ Raceway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X