Tankearbeid...
En vanlig orginal Mini-Z har kun toppdemper og en t-plate.
Setter man på DPS så blir oppførselen til rompa lettere å justere med en t-plate som sentrer seg.
Setter man på tridemper så trenger ikke nødvendigvis t-plata å sentrere seg.
Tridemperen har jo sideveisdemping og med toppdemperen har den også demping opp og ned.
Men kan det være en fordel å erstatte dette med oppreiste dempere?
Nå er jo hele motorfeste, motor, aksel og diffen i en stor smørje. Så det å feste dempere litt skrått innover mot senter og så innover mot chassiet kan kanskje fungere. Eller blir det bare tull og vanskelig å få til å fungere?
Ergo en demper på hver side mellom motorfeste og chassi. Bred nederst og "smal" øverst.
En vanlig orginal Mini-Z har kun toppdemper og en t-plate.
Setter man på DPS så blir oppførselen til rompa lettere å justere med en t-plate som sentrer seg.
Setter man på tridemper så trenger ikke nødvendigvis t-plata å sentrere seg.
Tridemperen har jo sideveisdemping og med toppdemperen har den også demping opp og ned.
Men kan det være en fordel å erstatte dette med oppreiste dempere?
Nå er jo hele motorfeste, motor, aksel og diffen i en stor smørje. Så det å feste dempere litt skrått innover mot senter og så innover mot chassiet kan kanskje fungere. Eller blir det bare tull og vanskelig å få til å fungere?
Ergo en demper på hver side mellom motorfeste og chassi. Bred nederst og "smal" øverst.
Comment