Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini-Z: demping i rompa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    5mm ser det ut som.

    Men nå har jeg borret i stykker den karbonplate til sidedemperene så jeg må skaffe meg en ny en.
    Tror ikke den holder lenge.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #17
      Et dumt spørsmål: finnes det et annet rm 86mm motor feste? Et sånt et der man kunne sluppet styrene festet?
      living in the fast lane

      Comment


      • #18
        ja men det er ingen som selger RM lengre.
        Så det skal litt til å få tak i.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #19
          Javel, mener å ha sett et 3racing med øvre og nedre plate i "karbon" men husker ikke i farta om lengden.
          living in the fast lane

          Comment


          • #20
            Kjempefett!
            du får ikke løfta carbonplata på chassiet da, så du får demperne under?
            Jeg har en sånn av de nye RR platene, som jeg _tror_ jeg ikke kommer til å bruke. Der er jo innerfesteplata høyere, samt att den kan shimses.

            blir spennende å se hvordan det funker!
            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
            -
            Röhrl

            Comment


            • #21
              Det er kanskje mulig. Er ikke sikker på hva som er best her og hvordan få det til med begrenset med midler.
              Jeg skal ha selve motorfeste 2mm høyere opp. Slik at chassiet blir lavere.
              Skulle jo gjerne hatt denne løsningen i alu, slik at den bleiu mindre fysisk. Men må færst finne noe som fungerer, slik at man kanskje kan ordne noe korrekt ved "første" forsøk.

              Kanskje jeg også klarer å heve karbonfeste slik du snakker om. Da vil ikke toppdemperen butte i sidedemperene og jeg vil ikke trenge å heve karbonplata på motorfeste.

              Har fått senket fronten veldig og det kan bli artig å se hvordan den blir med rompa senket ordentlig også.
              Må jo se om dette fungerer i det hele tatt.


              Cyber, det finnes hel sikket motorfester fra andre leverandører. Problemet er som beskrevet tidligere at de ikke finnes på lager lengre.
              Problemene med PN sitt motorfeste er selve innfestningen av DPS og av dårlig tilpasset hull til kulelager for drivakselen.
              Jeg må se om jeg får til en skive eller 4 mellom motorfeste og kulelager på motsatt side av diffen.


              Utfordringen nå blir at jeg mest sannsynlig ikke har alt i lodd og vater. Små forskjeller vil nok gjøre store utslag.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #22
                Forresten, hverken toppdemper eller sidedempere er justert enda.
                De er bare justert slik for at det skal være lett å sjekke og tilpasse alt mens jeg holder på.
                Atomic demperene er kortere enn Reflex og PN. Derfor er disse valgt.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X