Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vurderer å kjøpe ny mini-z bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vurderer å kjøpe ny mini-z bil

    Hei sann.

    Kjøpte for noen år tilbake en mini-z bil, denne kjøpte jeg hos miniracing.no, men etter hva jeg kan se så finnes ikke denne lenger?
    Solgte bilen jeg hadde, men vurderer nå å kjøpe en ny. Men hvor skal jeg handle ifra/hen tru?

    Noen tips?
    Bor i Østfold, Sarpsborg, så topp om det er noen steder i nærheten her som selger mini-z biler, og evt deler, osv..
    Last edited by AtoMeRa; 14 September 2013, 13:00.
    Mini-Z MR03 Chassiekit, (Mer info om bil kommer)

  • #2
    Tror RC sjappa på Rygge storsenter selger Mini-Z. De gjorde ihvertfall.

    Alternativet er å kjøpe på nett fra USA eller Japan. Det er en del og spare. Selv om jeg er stor tilhenger av å supportere norske butikker, så er det vrient med Mini-Z når utvalget og supporten er så ekstremt labert som her i landet.

    Virker som Miniracing.no har lagt ned butikken.
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • #3
      Hei hei,

      jeg snudde hver eneste stein for å finne en norsk selger av mini z, men fant kun gamle utgaver og buggyen. Etter en helg med intens nerding på nett fant jeg det nyeste chassiet, 03ve 50th anniversary, for 1250 spenn fra en japansk ebayer (jr-rc). Under halv pris så vidt jeg kan se.

      den er i posten nå, skal prøve å si i fra her dersom den kommer greit frem (selgeren har bare 90pst positiv feedback, så krysser fingrene for en god opplevelse).

      Comment


      • #4
        Veldig kjipt at Kyosho gjør så lite for disse bilene her til lands.

        Anbefalte trygge butikker rundt om i verden som fører mye Mini-Z:
        EGR Mart : Down for Maintenance - Battery RC Car Parts Radio & Servo Accessories, Tools RC Car Kit !!! Combo !!! !! Discount Item !! SPEC-R ecommerce, open source, shop, online shopping




        海外ラジコンキット&パーツの輸入販売。Team CRC Japan





        千葉県船橋市にあるラジコンカー専門店です。

        HLJ.com was started over 20 years ago to help hobbyists like you buy the best quality Figures, Models and Gundam at good prices. Buy Bandai, Takara Tomy, Tamiya and lots of other brands from Japan.


        Det finnes flere, men disse har ihvertfall jeg gode erfaringer med gjennom flere år.
        Ebay er jo stort sett safe så lenge man bruker paypal, da man får tilbake penga om det ikke dukker opp noe.
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • #5
          jeg selger bane å flere biler samlet
          Go Fast or go away

          Comment


          • #6
            http://www.finn.no/finn/torget/annon...96&editAd=true har redusert prisen yterligere her på forumet
            Go Fast or go away

            Comment


            • #7
              Hei igjen,

              Fikk bilen fra Japan, (en kamerat kjøpte også) kom innen 10 dager og slapp alt av toll og mums, GULL! av en eller annen grunn var det bare 6 kulelager, de to siste var svart plast (samme på begge bilene).

              skal det være slik? har vondt for å tro at de skimmer 2 kulelager pr bil, teit å gjøre seg til kjeltring over 30 spenn.

              Uansett, alt i alt en finfin ebay opplevelse, ca halv pris og raskt levert.

              Comment


              • #8
                Venstre felg bak skal ikke ha kulelager.
                Hvis det er de plastlagrene du snakker om og hvis det fortsatt er en mr-03ve du snakker om.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  JA! nettopp, venstre felg bak. Hvorfor skal ikke den ha kulelager? (jeg er som du skjønner helt grønn, men ganske nysgjerrig

                  Comment


                  • #10
                    Den trenger ikke. Da det ikke er noe som går rundt der.
                    Den skal sitte fast.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      Hvis dere vil (og tar med snop) kan dere stikke en tur uttom i kveld og leke/skru/kikke miniZ.
                      jeg sitter og jobber på hytta på Støle. Og har som alltid med meg miniZ koffertene...
                      gi meg ett pip på 95243686 om dere har lyst...
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

                      Comment


                      • #12
                        På den siden som selve diffe IKKE er på, kan man skru fast hjulet.
                        på den siden som diffen er på, så må man ikke skru fast hjulet for hardt.
                        Det er som regel en strammemutter på innsiden mellom motorfeste og diffplatene.
                        Samt mutteren i felgen.
                        Disse to bestemmer hvor stram diffen din skal være.

                        Husk også å stramme mutterene på framhjulene akkurat såpass at hjulene spinner fritt uten å vingle.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          Får låne en annen sin tråd, i stedet for å starte en ny. Klubben går nå til anskaffelse av bane. I jungelen av forskjellige utgaver og for å slippe å pløye gjennom alle trådene har, hva er egentlig forskjellen på dem og hva bør man gå for?
                          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                          Comment


                          • #14
                            Kjøre fort: MR03 eller MR03VE
                            Kjøre sidelengs: AWD
                            Kjøre pent: F1 eller MR03LM

                            Bare for å slippe å skrive for mye
                            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                            -
                            Röhrl

                            Comment


                            • #15
                              MR02 kan også gå fort om man vil.
                              living in the fast lane

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X