Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kroppshøyde:)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kroppshøyde:)

    Hei og hå.
    Driver å tenker mye bil om dagen, har egentlig holdt på med det en stund

    Nå for tiden går det mye i kroppshøyde Altså klaring fra karosseri til bakke og til hjul. Vi, eller mange av oss, monterer karosseriet så lavt som mulig for å få lavere tyngdepunkt og ikke velte. Jeg lurer på om dette gir oss noen nye problemer...

    Ta Porsche GT1'en min først. Denne er Stock bilen min. Med PN 70t. Denne har ganske (eller veldig) exstrem styring. Fær var den veldig kilen på styre innputt før den velta. Kunne gå styggfort og svinge superkrapt i en sving, så i neste runde, når jeg trodde/følte jeg tok svingen helt likt, ville den rulle oppi kaffetraktern under benken til Tommy.

    Før siste runde av SPR vintercupen løftet jeg karosseriet noen 0.mm på klipsen foran, og løftet chassiet ett hakk med axelhøydejustererne bak og jaggu var det "slutt" på rullinga. Altså selv med littegranne høyre CoG.

    Så Audi R8'a mi. Det forrige karosseriet hadde sideklipsene festet etter manualen. Altså ganske høy bak. Denne funka jo tidvis ganske bra. Og de gangene den ikke funka var det toppdemperen som hadde seget, så jeg mista bakkeklaring til chassiet bak.

    Det nye karosseriet har jeg byttet om på sideklipsene for å få ned hekken. (sånn som "alle" andre gjør.)-> Helt håpløs å kjøre.Det skal ingen ting til før dekka subber i innerskjermene, eller før skjørta tar nedi gulvet. Jeg _TROR_ det er dette som gjør at bilen sladder ut eller bråvelter så godt som uansett hastighet. Det er også ekstremt mye mindre styring, enn med det gamle karosseriet.

    Jeg har desverre limt sideklipsene alt for godt fast til at jeg kan bytte side på dem igjen. Og kropps-lageret mitt er helt tomt for R8'r...

    Noen andre som har noen tanker rundt dette?
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

  • #2
    Jeg synes ikke det å kjøre med sidefestene på R8 er bra når den er orginal.
    Samt at den blir for lav når man fester den omvendt.
    Jeg vil gjerne eksperimentere med noe midt i mellom på det ene karosseriet jeg har igjen.
    Jeg ønsker at karosseriet følger bunnen på chassiet og ikke bare der hvor festene passer.
    Så hvis man tar å snur sidefestene motstatt i forhold til orginalt, men da fester dem ca 1mm lavere ned enn man trenger så burde karosseriet litt likt med chassiet.

    Jeg pusser alltid innvendig på skjermene, men ønsker ikke å pusse bunnen på karosseriet, slik jeg må hvis man snur om på festene.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Jeg har vel sideclipsene festet ett scalpellblad bredde lavere (høyere karosseri) enn std med festene motsatt. (Dette er sikkert kjempeenkelt å forstå for de som ikke har gjort dette før) Men det er fremdeles alt for lavt. Kan godt pusse hvor det skal være for å få det til å funke jeg. Men her må jeg ta høl i skjermene for å få den klaringa jeg tror jeg må ha.
      Skal prøve å heve fronten på A-Armene litt også, med noe preload og greier, og se hva som skjer. Kom bare ikke så langt i natt.
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

      Comment


      • #4
        Mine karosserier er også høyt lima. Foran prøver jeg å holde det lavest mulig, men bak så er det god klaring sånn at jeg er sikker på at hjula ikke tar oppi.
        Sliper ut ganske mye innvendig på R8'n i tillegg til ca 0,5mm senka klips.
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • #5
          Har bestemt meg for at jeg må prøve å få av de clipZa igjen.
          Er jo ikke kjørbar sånn den er nå...
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • #6
            Har bestemt meg for at jeg må prøve å få av de clipZa igjen.
            Er jo ikke kjørbar sånn den er nå...
            mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

            "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
            -
            Röhrl

            Comment


            • #7
              Ga opp aceton greia. Hadde ingen/liten effekt, altså aceton. Ingen hadde debonder og jeg gadd ikke å bestille. Til slutt tok jeg knakk begge klips i forkant av selve body festet og limte det på nytt, i riktig høyde. 1.5mm har så mye å si. Ingen tegn til subbing nå.

              living in the fast lane

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X