Hei og hå.
Driver å tenker mye bil om dagen, har egentlig holdt på med det en stund
Nå for tiden går det mye i kroppshøyde Altså klaring fra karosseri til bakke og til hjul. Vi, eller mange av oss, monterer karosseriet så lavt som mulig for å få lavere tyngdepunkt og ikke velte. Jeg lurer på om dette gir oss noen nye problemer...
Ta Porsche GT1'en min først. Denne er Stock bilen min. Med PN 70t. Denne har ganske (eller veldig) exstrem styring. Fær var den veldig kilen på styre innputt før den velta. Kunne gå styggfort og svinge superkrapt i en sving, så i neste runde, når jeg trodde/følte jeg tok svingen helt likt, ville den rulle oppi kaffetraktern under benken til Tommy.
Før siste runde av SPR vintercupen løftet jeg karosseriet noen 0.mm på klipsen foran, og løftet chassiet ett hakk med axelhøydejustererne bak og jaggu var det "slutt" på rullinga. Altså selv med littegranne høyre CoG.
Så Audi R8'a mi. Det forrige karosseriet hadde sideklipsene festet etter manualen. Altså ganske høy bak. Denne funka jo tidvis ganske bra. Og de gangene den ikke funka var det toppdemperen som hadde seget, så jeg mista bakkeklaring til chassiet bak.
Det nye karosseriet har jeg byttet om på sideklipsene for å få ned hekken. (sånn som "alle" andre gjør.)-> Helt håpløs å kjøre.Det skal ingen ting til før dekka subber i innerskjermene, eller før skjørta tar nedi gulvet. Jeg _TROR_ det er dette som gjør at bilen sladder ut eller bråvelter så godt som uansett hastighet. Det er også ekstremt mye mindre styring, enn med det gamle karosseriet.
Jeg har desverre limt sideklipsene alt for godt fast til at jeg kan bytte side på dem igjen. Og kropps-lageret mitt er helt tomt for R8'r...
Noen andre som har noen tanker rundt dette?
Driver å tenker mye bil om dagen, har egentlig holdt på med det en stund
Nå for tiden går det mye i kroppshøyde Altså klaring fra karosseri til bakke og til hjul. Vi, eller mange av oss, monterer karosseriet så lavt som mulig for å få lavere tyngdepunkt og ikke velte. Jeg lurer på om dette gir oss noen nye problemer...
Ta Porsche GT1'en min først. Denne er Stock bilen min. Med PN 70t. Denne har ganske (eller veldig) exstrem styring. Fær var den veldig kilen på styre innputt før den velta. Kunne gå styggfort og svinge superkrapt i en sving, så i neste runde, når jeg trodde/følte jeg tok svingen helt likt, ville den rulle oppi kaffetraktern under benken til Tommy.
Før siste runde av SPR vintercupen løftet jeg karosseriet noen 0.mm på klipsen foran, og løftet chassiet ett hakk med axelhøydejustererne bak og jaggu var det "slutt" på rullinga. Altså selv med littegranne høyre CoG.
Så Audi R8'a mi. Det forrige karosseriet hadde sideklipsene festet etter manualen. Altså ganske høy bak. Denne funka jo tidvis ganske bra. Og de gangene den ikke funka var det toppdemperen som hadde seget, så jeg mista bakkeklaring til chassiet bak.
Det nye karosseriet har jeg byttet om på sideklipsene for å få ned hekken. (sånn som "alle" andre gjør.)-> Helt håpløs å kjøre.Det skal ingen ting til før dekka subber i innerskjermene, eller før skjørta tar nedi gulvet. Jeg _TROR_ det er dette som gjør at bilen sladder ut eller bråvelter så godt som uansett hastighet. Det er også ekstremt mye mindre styring, enn med det gamle karosseriet.
Jeg har desverre limt sideklipsene alt for godt fast til at jeg kan bytte side på dem igjen. Og kropps-lageret mitt er helt tomt for R8'r...
Noen andre som har noen tanker rundt dette?
Comment