Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tidtakingssystem for Mini Z

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    PN Racing GiroZ i-Lap Silicon Wire Connector for Mini-Z 2.4 ESC (10pcs)

    Du klipper av den minste koblingen, lodder ledningene på istedetfor de orginale ledningene og plugger den rett i ICS porten på bilen.
    Tut og kjør
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #17
      Tidtakingssystem for Mini Z

      Her er det en svenske som har snekret sammen et eget system: http://rsb.se/arena/showthread.php?t=56720

      Ser spennende ut og ikke alt for vanskelig for den som kan elektronikk og programmering.
      living in the fast lane

      Comment


      • #18
        Bortsett fra at det kun blir for deg selv så.
        Det er jo derfor jeg godt kunne tenkt meg Lap-Z selv, fordi jeg da slipper å bytte transpondere hele tiden.
        Selv om jeg liker Robitronic sin bedre enn Lap-Z.

        Men artig å kunne lage ting selv.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #19
          Njaa, er dårlig på å lodde og enda veærre til å programere men er alltid åpen for brukbare ting som ikke koster skjorta. Robitronic transponder er å foretrekke pga. størrelse (om ikke annet, også) da den er betraktelig mindre i forhold til lap-z.
          living in the fast lane

          Comment


          • #20
            Fikk endelig ferdig tellebrua mi igjen.
            Skulle gjerne hatt 2 mm aluplater til sidene og U profil på 40*25*40mm så hadde det blitt veldig bra.
            Er ikke så flink med borring og saging, men det henger da sammen.
            Bildet kommer nok en gang

            Click image for larger version

Name:	2014-04-18 18.47.31.jpg
Views:	1
Size:	16.2 KB
ID:	782763

            Click image for larger version

Name:	2014-04-18 18.47.56.jpg
Views:	1
Size:	22.9 KB
ID:	782764
            Last edited by NoBrainer; 18 April 2014, 17:53.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #21
              Den ble fet. Bare å pimpe den opp med noen råe decals

              Comment


              • #22
                Vi har forresten skaffet robitronic for teppebanen. Funker som juling. Hadde 24t løp i forgårs og ikke en eneste feiltegistrert runde, virker dønn solid. Er vant med software for bilbane (DCD) og synes ikke Zround kan måle seg, men det er jo tross alt gratis.

                tar virkelig moroa til neste nivå.

                Comment


                • #23
                  Da har jeg fått tak i usb til serie-adapter med Prolific PL2303HXD chipsettet.
                  Fungerte med en gan på Win7, skal få testet på Win8 også.
                  Husket innstillingene hvis man tok den ut og satte den inn igjen.

                  Så er det bare å se om det fungerer sammen med tellebrua.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #24
                    høres spennende ut, men hva i all verden har du tenkt å bruke en "usb til serie-adapter med Prolific PL2303HXD chipsettet" til?

                    Comment


                    • #25
                      Jeg har bare tilgang til 1 eneste pc med en COM-port på. Denne kjører Windows XP
                      Men har tilgang til 3 pc'r med bare USB på. Samt at disse kjører Windows 7 eller 8.

                      Jeg bruker det som kobling mellom pc og Robitronic tellesystemet.
                      Vil jo gjerne ha telling.

                      Har ikke fått til bluetooth kobling jeg prøvde på.

                      Hva bruker dere mellom Robitronic tellebrua og pc?
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #26
                        vi bruker en sliten Laptop med Windows 7 og kobler den til med ledningen som fulgte med Robitronic systemet. Til nå så har jeg ikke kommet over noen problemer. Men vi bruker jo ikke pc'en til noe annet en tellesystemet.

                        Neste skritt er å koble til en storskjerm, kanhende vi får bruk for noen flere porter da.

                        Comment


                        • #27
                          ergo har du en com-port på pc'n og ergo slipper du å bruke denne overgangen.
                          Så det er jo slik vi har gjort det også, en slaptoppene vi bruker er så små at de har kuttet ut com-port'n på dem. Bortsett fra
                          på den som er 10 år gammel da....

                          Dette vil du sikkert finne ut av så fort du må bytte ut den gamle slitne slptoppen'n...
                          Og da er det greit å vite hvilke adaptere som faktisk fungerer med et OS som ikke har gått ut av support, for winxp har de sluttet å supportere
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #28
                            aha, du ligger alltid ett skritt foran! da blir det spennende å høre om du får det til funke som du vil

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X