Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alternativer til MiniZ AWD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alternativer til MiniZ AWD

    Hei!

    Trenger noen tips om bilvalg!

    Hadde for noen år siden MiniZ, og kunne nå tenkt meg en ny bil i samme størrelse.

    Ønsker en bil med 4wd, i utgangspunktet kun som racer- og driftebil i stua. Skal altså ikke delta i løp o.l. med den.

    MiniZ AWD er nok bra, men til mitt bruk kan nok en annen lignende bil være like så god. Et rimeligere alternativ er selvsagt flott. Samtidig er det kjekt om det går an å bytte/oppgradere deler om nødvendig.

    Har sett på en rekke ulike alternativer, men sliter med å få god nok oversikt over hva som skiller disse helt. Dette er de jeg har sett på:

    - Iwaver / firelap Forstår disse er en billig kopi av MiniZ, og kan bruke samme deler?
    (Nå klarer jeg ikke finne en eneste butikk som selger disse, så dette nylig et sted...)

    - Turnigy TZ4 eller Sinohobby MiniQ3
    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.



    - Atomic AMZ . Ikke det rimeligste alternativet, men ser samtidig ut til å komme "ferdig oppgradert" med karbon, børsteløs, etc.
    RC Atomic - Accessory RC Car Parts RC Car Kit ecommerce, open source, shop, online shopping




    Forstår at børsteløs motor er tøft, men har jeg bruk for det? Dette er vel ikke "rett fram" å oppgradere selv på disse bilene?
    Leser om proporsjonal styring, tror ikke alle disse bilene hadde dette. Vil jeg merke dette? (Hvordan merker man det?)

    Har dere tips til valg av bil? På forhånd takk for innspill.

  • #2
    Jeg kjenner ikke til 4-hjulstrekkere. Men generelt sett så er billig dårlig, også i denne størrelsen.

    Proporsjonal styring er at når du vrir litt på rattet, så styrer hjula litt. Det motsatte er digital styring der du enten har full sving, eller ikkeno sving.
    Samme med gassen. Uten proposjonal styring av den, går det ikke ann å gi litt gass.

    En annen ting er at jo billigere bilen er, jo vanskeligere er det å få tak i deler.
    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
    -
    Röhrl

    Comment


    • #3
      Da må jeg i hvert fall ha proporsjonal gass og styring. Takker for svar!

      Jeg håper fortsatt på flere innspill fra andre med erfaringer med disse bilene

      Comment


      • #4
        Ville gått på internasjonale forum for å finne svar.
        Veit ikke hvor mange her som har erfaring med de bilene du nevner.
        AMZ er bra. Men det blir dyrt. Og den er ikke ferdig modifisert.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Alternativer til MiniZ AWD

          Som Lasse sier, Google er din venn.
          Har en TZ4/mini-q, søt liten sak med Carbon chassis og kulelager men plasten en sprø! Har kjøpt inn alu hubber, rundt om, ny ESC og digital servo, uten å ha prøvd den først. Stoler ikke på at standard elektronikken hadde holdt mål. I tillegg kan jeg bruke egen mottaker da. Har også kjøpt inn drev i forskjellige lengder, slik at man faktisk kan endre WB på den.
          Det gjenstår å se hvordan den oppfører seg.
          living in the fast lane

          Comment


          • #6
            Takk for godt svar!

            Har Googlet i timesvis nesten hele uken, så jeg har prøvd. Finner lite informasjon, i hvert fall vanskelig å finne svar på det jeg lurer på.

            Vet du om miniQ og Tz4 er samme bil? Leste dette et sted, og ser de ligner. Men er de samme bil, så samme deler passer?

            Comment


            • #7
              Er samme bil det. Rebranding er populært i Kina. Enig om at det er lite info å finne men det er noe. Lurer på om hubber fra awd passer over også.?
              Har også slengt på alu.feste til differ og mellom aksel. Har liten tro på org. differ så de skal byttes ut med kulediffer etterhvert.
              living in the fast lane

              Comment


              • #8
                har tz4en,der putta eg berre i en mottaker(hadde flysky radio frå før) og tut å køyr...til stovebruk syns eg den fungera bra,og går godt nok..bestillte meg et mini-z gtr body då det org er styggt..mini z passa rett på,festa og alt..
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  Hva slags body var det. Ikke mange som går rett på F430 skal visstnok gjøre det.
                  living in the fast lane

                  Comment


                  • #10
                    nissan gtr awd body..
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment


                    • #11
                      dette:http://www.ebay.com/itm/Kyosho-Mini-...item4ad98d0176 kyosho bodymounten går rett på tz4en..hjul og alt passa..
                      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                      Comment


                      • #12
                        må jo sjølsagt ta vekk org karosseripinnane..
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by cybercowboy View Post
                          Er samme bil det. Rebranding er populært i Kina. Enig om at det er lite info å finne men det er noe. Lurer på om hubber fra awd passer over også.?
                          Har også slengt på alu.feste til differ og mellom aksel. Har liten tro på org. differ så de skal byttes ut med kulediffer etterhvert.
                          Alle delene du har kjøpt, hvor har du fått disse fra? Er de spesifikt for denne bilen, eller hentet fra miniz? Kan du ta kulediffer også fra miniz?

                          Nå heller jeg litt mot å prøve meg med en TZ4. Som sagt skal jeg bare ha den i stua o.l., så trenger ikke noe fancy..

                          Takk for mye god informasjon!

                          Comment


                          • #14
                            hobbyking selge jalfall oppgraderinger i alu til den..eg har ikkje brukt min so masse endå at eg kan uttale meg om holdbarhet,men har holdt so langt jalfall..og versjon 2 har vanlig type servo med 3 ledere,ikkje 5 som den gamle hadde..
                            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                            Comment


                            • #15
                              Hobbyking ja. Disse er laget for tz4. Mener at awd diff skal passe over, siden 3racing sin passer til både awd og tz4.
                              living in the fast lane

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X