EDIT: Etter meget unøyaktig testing, en del ukvalifisert synsing, og mange ekpertuttalelser kan jeg slå fast at tittelen på denne tråden er mongo.
VE har masse kraft og man kan oppnå minst like høye hastigheter som børstemotorene avhengig av motorstørrelse (KV), dreving, sprut i batteriene og alt det der.
****
Prøvde en speisa fartsmålemaskin her om dagen for å sammenligne VE med Stock klassen. Vi ble mildt sagt overasket over resultatet…
Vi prøvde totalt 4 motorer:
1) PN 70t med helt ferske batterier = 29kmt
2) PN 70t med halvbrukte batterier = 27kmt
3) VE motoren fra boksen (rød orion) med batterier brukt i 10 min = 25kmt
4) Grønn VE motor (5500 KV) batterier brukt i 10 min = 20kmt.
What the FCUK? På VE bilene har vi brukt ICS manager til å konfigurere hovedkortet (meget mulig at vi har klussa dette til*), radioen står på 100% og giringa er VE stock. Loddinga på hovedkortet til den grønne motoren er litt venstrehåndsarbeid, kanskje det er en forklaring? Men den originale motoren burde jo ha mye mer sprut. Folk hevder jo at de skal kunne konkurrere med 33t…
Så, eksperter, noen innspill? veldig nysgjerrig på dette.
*På den ene bilen har vi byttet motor til 5500 KV etter at kortet ble konfigurert, det har kanskje betydning? På bilen med original motor var det jeg som klassa rundt på konfigureringen, det kan ha MYE å si...
VE har masse kraft og man kan oppnå minst like høye hastigheter som børstemotorene avhengig av motorstørrelse (KV), dreving, sprut i batteriene og alt det der.
****
Prøvde en speisa fartsmålemaskin her om dagen for å sammenligne VE med Stock klassen. Vi ble mildt sagt overasket over resultatet…
Vi prøvde totalt 4 motorer:
1) PN 70t med helt ferske batterier = 29kmt
2) PN 70t med halvbrukte batterier = 27kmt
3) VE motoren fra boksen (rød orion) med batterier brukt i 10 min = 25kmt
4) Grønn VE motor (5500 KV) batterier brukt i 10 min = 20kmt.
What the FCUK? På VE bilene har vi brukt ICS manager til å konfigurere hovedkortet (meget mulig at vi har klussa dette til*), radioen står på 100% og giringa er VE stock. Loddinga på hovedkortet til den grønne motoren er litt venstrehåndsarbeid, kanskje det er en forklaring? Men den originale motoren burde jo ha mye mer sprut. Folk hevder jo at de skal kunne konkurrere med 33t…
Så, eksperter, noen innspill? veldig nysgjerrig på dette.
*På den ene bilen har vi byttet motor til 5500 KV etter at kortet ble konfigurert, det har kanskje betydning? På bilen med original motor var det jeg som klassa rundt på konfigureringen, det kan ha MYE å si...
Comment