Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini-Z AWD drifting - Hva må til?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mini-Z AWD drifting - Hva må til?

    Ikke at jeg skal så mye, men lurer på hva som skal til.
    Tross alt har jeg testet noen biler og kanksje jeg kan teste dette også. Det finnes jo MA-010 og flere versjoner av MA-015. Jeg har en MA-020VE akkurat nå og lurer på en masse.
    Har hørt om overdrive og underdrive, men har skjønt det slik at man burde ha overdrive på framakselen. Ergo mindre pinion på fremre diffen for at ting skal kunne kontrolleres lettere. Men hvordan oppnår man det?
    Så har jeg skjønt det såpass at drivakslene i plast, ofte ikke holder, hva slags alu aksler holder og fungerer bra?
    Så når det gjelder felger og dekk, så er det vel greit med noen alu felger og relativt hard gummi eller slike plastikkhjul. Stemmer dette?
    Angående camber, så er vel det for å få "minst" mulig kontakt med underlaget, slik at bilen vil lettest mulig "skli" rundt. Hva er anbefalt av camber og hvilke knokler fungerer eventuelt på MA-020?
    Hvordan gjør dere det for å få til oversteer?
    Tenkte bare å teste litt. Bilen er fullt kulelagret, men ellers er bilen totalt orginal enn så lenge. Noen som kan hjelpe en som bare har kjørt korrekt så langt, men ønsker å prøve å kjøre "feil".
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    mm, har ikke ma20, men er diffene på ma20 nøyaktig like de på ma10?

    uansett så må du ha nye differ.
    du kan lime stock diffene hvis du ikke vil bruke cash på nye differ, men det vil ikke gi deg countersteer muligheter. kun nye differ vil det.(med mindre de har redesignet stock ma20 diffene)

    best result er plastikk dekk. hard gummi funker kun på glatt parkett, dog med mindre slipp og mere kontroll.
    felger har ikke noe og si så lenge du shimser bort slarken.

    camber o.s.v kan jeg ikke si noe om da det er stor forskjell mellom ma10 og ma20, men det ser ut som du kan justere det meste selv på ma20.
    underlaget bestemmer hvor mye du trenger. jo mere friksjon på underlaget jo mere vinkel trenger du.
    Last edited by NatteFrost; 20 May 2015, 14:03.
    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

    Comment


    • #3
      takker.

      Samme differ på MA-010, 015 og 020. Mens drivaklsene har forskjellig lengde om du kjører smalt eller breit oppsett.
      Rompa er lik som MA-015 DVS (hvis det var det den het igjen)
      Men fronten har helt andre øvre bærearmer, veit ikke om knokler til de andre modellene egentlig passer?

      Hva slags differ er å anbefale da? Kulediffer?
      Er den sperra forran og bak? Eller one-way forran og løs bak?

      Har bare parkett akkurat nå, så det gjør ikke noe med gummidekk tenker jeg. Husker ikke om det er 40 eller 60 dekk som følger med.
      Men det med camber var litt greit å vite om, da kommer det etterhvert.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #4
        låste bak, one way foran. de fra 3 Racing holder i massevis bare for test kjøring.


        one way hindrer hjulene i og "bremse" når du slipper gassen, noe som gjøre det enklere og få bilen til og slippe bak.
        du kan jo prøve det først med samme antall tenner på diff drevet som det er stock for en 50/50 utveksling.

        vil du ha countersteer effect må du ha større diff drev foran enn stock og mindre bak enn stock. kan ikke gi deg antall tenner da jeg bare hold på med limte stock differ, men ett utganspunkt er att bakhjulene skal gå 1 1/2 gang rundt når forhjulene har gått 1 gang gundt.
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #5
          Skal du slædde Lasse!
          3Racing sine differ kommer med 27-28-29T drev, slik at du kan prøve deg fram.
          living in the fast lane

          Comment


          • #6

            Men det jeg lurer på er hva slags offset som står på MA-020VE Audi R8 LMS

            Slik at jeg kan finne felger som passer. Har aldri skjønt hvordan jeg kan måle offset.
            Attached Files
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #7
              Hiver meg på her jeg.
              har lyst til å lage meg en driter, jeg også.
              har du funnet ut noe mer, Lasse?
              Er det ma20ve som er greia? Kan den bygges smal/brei, eller har jeg misforstått?
              hvordan er det med WB? Motivasjonen min er vel at jeg vil kjøre med karosserier som ikke funker til racing��
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • #8
                Smal og brei forstilling som på MR-03, noe som gjør at man må ha forskjellige drivaksler også.
                90-94-98 mm er vel begrensninger på wheelbase.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Hmm. Så da er det bare å sette i gang da? Er det det du mener?
                  Ett ma020ve chassis kit, noen felger og dekk samt et karosseri?
                  Bare å lime differ og så sladde i vei?
                  mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                  "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                  -
                  Röhrl

                  Comment


                  • #10
                    uff...

                    Var ikke så lett gitt.
                    Kun fjærer som passer og felger/dekk som passer mellom frontene på MA-020 og MR-03.

                    Knoklene er anderledes, selve innfestingen til øvre bærearmer er anderledes, nedre bærearm er anderledes.
                    Så det å bruke noe fra MR-03 blir vel praktisk talt umulig.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      Hmm.
                      Men har du fått til å drifte?
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

                      Comment


                      • #12
                        Nå har jeg satt tilbake bilen helt orginalt.
                        Så det er orginale differ.
                        Har kun mykere fjærer forran, hadde visst ikke fjærer til bakstillingen.
                        Har ikke låst bakdiffen, noe jeg må. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det.
                        Nå er ihvertfall drivlinja litt stille. 3Racing er så unøyaktig at den orker jeg ikke bruke.

                        Så det jeg skulle ha hatt er nye knokler -> http://www.kenonhobby.com/Kyosho-Min...t_p_45462.html
                        og dekk som passer til underlaget.
                        Så tenker jeg man bare hadde byttet ut ting ved ødeleggelse. Ville kjørt bilen så orginal som mulig en stund, da options parts er ikke lette å finne gode av.

                        Har bestilt med nytt Toyota GT86 karosseri. Det kan bli litt kult hvis jeg får det til.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          Hmm.
                          Klarer ikke å få noen oversikt over hva som passer. Er så mye rare versioner av awd. Lukter origonal lang vei
                          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                          -
                          Röhrl

                          Comment


                          • #14
                            MA-020VE, med limt bakdiff og 30k fett i framdiff.
                            MZN149 body og Hiro sitt Aero kit v1.

                            Click image for larger version

Name:	2015-10-28 16.12.28.jpg
Views:	1
Size:	21.9 KB
ID:	783846

                            Click image for larger version

Name:	2015-10-28 16.12.39.jpg
Views:	1
Size:	22.5 KB
ID:	783847

                            Click image for larger version

Name:	2015-10-28 16.12.47.jpg
Views:	1
Size:	21.3 KB
ID:	783848

                            Tror dette kan bli kult. Men ikke noe å kjøre race med hvis du ikke får tak i bedre lim enn Tamiya limet. Ellers vil delene falle av.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #15
                              ser at jeg trenger nye felger med mere offset.
                              Har akkurat nå på -0.8 wide bak og så er det vel +1 narrow forran. Kan hende det er +0 narrow.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X