Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte felg etter skade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytte felg etter skade

    Har vært uheldig og skada en Pro-line 2,8" Renegade-felg. De ble levert med dekk ferdig limet. Går det greit å bytte kun felgen? Klarer jeg å gjenbruke dekket eller sitter limet så godt at dekket skades når jeg vrenger det av?
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

  • #2
    Det går ann å legge det i en kjele med vann å la det koke en stund. Limet vil sleppe etter 10-15min
    Jørn Ove Stein
    Heradsbygd
    Kyosho MP9, Slash 4x4 Ultimate, Team Associated TC5R, Xray NT1, T-rex 600 ESP, Raptor 50 Titan

    Comment


    • #3
      Tåler virkelig dekk og skuminnlegg kokvask??
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #4
        Ja jeg har da gjort det ihvertfall og det gikk fint det. Ser noen legger dem til baking i stekovn også, men det har jeg ikke prøvd..
        Jørn Ove Stein
        Heradsbygd
        Kyosho MP9, Slash 4x4 Ultimate, Team Associated TC5R, Xray NT1, T-rex 600 ESP, Raptor 50 Titan

        Comment


        • #5
          Det går sikkert bra å skjære med en skarp kniv/skalpell også.
          Har gjort det med mine dekk,og det har gått bra!!

          Comment


          • #6
            Mange muligheter Gjør det man føler seg komfortabel med..
            Jørn Ove Stein
            Heradsbygd
            Kyosho MP9, Slash 4x4 Ultimate, Team Associated TC5R, Xray NT1, T-rex 600 ESP, Raptor 50 Titan

            Comment


            • #7
              Her er noen YouTube snutter på temaet
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #8
                er vel de tre alternativene her man har http://www.youtube.com/watch?v=lHjcdiViDtQ

                Prøvd Acetone og Koking, og koking er desidert beste måten. både dekk og felg var like helt etterpå, og det var gjort på rundt 10min... vil tro steking fungerer også, men da blir det en del lukt...
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                Comment


                • #9
                  Skal prøve meg på koking og regner med plasten tåler det ettersom Pro-Line selv reklamerer for det.
                  Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har selv prøvd steking og det går bra med alufolie med den blanke siden innover (ellers reflekterer varmen bare utover), da lukter det minimalt og ingenting setter seg fast i noe. Varm ovnen til 250 grader og slå den av når du legger inn dekkene, når ovnen har blitt lunken skal de løsne lett. Har gjort dette 2 ganger. Bakdelen er at det blir en del harde limrester igjen, noe koking kanskje ikke gjør.

                    Enten du koker eller steker så pass på at felgene kan sette seg i bøy hvis du tar for hardt i.

                    Comment


                    • #11
                      Da har jeg kokt av dekket og prøvd å lime dekket på ny felg. Har problemer med å få limet til å sitte. Virker som om dekket har blitt deformert og ikke sitter 100% trangt/tett på felgen, hvis det skal gjøre det?. Bruker CA-lim som jeg har prøvd før med suksess
                      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X