Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Traxxas

    Som nevnt tidligere i tråden vil jeg anbefale en 1/8 racing buggy /truggy. Man må se det for å tro hvor mye Mugen, Losi og Xray tåler. Helt sinnsykt...slash og savage, som er blant de mest solide RTR bilene tåler InGeNtInG i forhold til disse...får du en brukt en billig evt kjøper roller / kit og putter inn billig hobbyking elektronikk f.eks. så har du noe av det råeste du kan få tak i til en god pris..har behandlet min mugen dårlig i 1 år nå på 6s lipo og mamba monster... jeg kjører veldig, veldig hardt ( krasjer i 40-60kmt, 15-20m hopp med landing på ett hjul/oppned/på dempertårn og generelt røff kjøring er alt annet enn uvanlig...og jeg har kjørt den i snitt 3-5 oppladninger i uka..) og har ikke ødelagt en eneste del

    (Skrevet fra mobil så mulig det var mye skriveleif og annet tull her)
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

    Comment


    • #32
      Blir nok en rustler vxl på meg her 1/10 1/8 blir litt stort
      Hpi trophy truggy flux,Traxxas Summit

      Comment


      • #33
        Re: Traxxas

        En 1/8 buggy er ikke mye større enn rustleren da...men myyye bedre...trenger dessuten nesten større område for en 2hjulstrekker. Hvertfall om det er snakk om vxl...Blir ikke på noen måte like smidig. Men skjønner du vil ha noe enkelt, og det er vel greit....
        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

        Comment


        • #34
          Re: Traxxas

          Og skal du ha tohjulstrekker ville jeg anbefale hpi efirestorm over rustler...søskenbarna mine har hatt rustler og både jeg og en kamerat av meg har hatt e-firestorm. Mye mindre tull med firestormen...rustleren har for eksempel plastikk drivaksler. Men for all del, gjør hva du vil. Prøver bare å hjelpe om dette ikke har kommet frem tidligere.
          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

          Comment


          • #35
            Da skal jeg se på firestorm se åssen den ser ut veldig hyggelig med hjelp sier ikke noe annet. Er det at jeg har ca 4000 og vil ha ny bil komplett pakke 4wd eller 2wd vet jeg ikke helt skal være en offroad bil
            Hpi trophy truggy flux,Traxxas Summit

            Comment


            • #36
              Hpi bullet har du noe erfaring med den ?
              Hpi trophy truggy flux,Traxxas Summit

              Comment


              • #37
                Xray blir for dyrt for flrstegangsbil.. sammme gjelder losi. Som jeg sa tidligere, stampede vxl med litt rpm og mip så har du bil lenge! Har akkurat kjøpt meg stampede og kosta på den 1-1500kr sett bort fra ladder og batteri. Etter disse oppgraderingene har jeg ikke hatt noen problemer og ja den har hatt noen kjempe crash Slash 2wd med børsteløs er også veldig artig, men en en sommer bil da
                Traxxas Stampede 4x4 Vxl, Traxxas Slash vxl 2wd & axial wraith.

                -Halve opplevelsen med rcbil er og oppgradere den

                Comment


                • #38
                  Og eg har som sagt en ny rtr ofna 1/8 buggy til salgs for 3000..
                  Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                  Comment


                  • #39
                    Bullet er vell noe av det dårligste platformene hpi har laget. Sies det... har ikke erfaring med de
                    Traxxas Stampede 4x4 Vxl, Traxxas Slash vxl 2wd & axial wraith.

                    -Halve opplevelsen med rcbil er og oppgradere den

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by StianHaugan View Post
                      Da skal jeg se på firestorm se åssen den ser ut veldig hyggelig med hjelp sier ikke noe annet. Er det at jeg har ca 4000 og vil ha ny bil komplett pakke 4wd eller 2wd vet jeg ikke helt skal være en offroad bil
                      Hehe neida, mener ikke du har gitt uttrykk for noe annet heller! bare det at jeg har lest igjennom det jeg har skrevet i tråden sålangt og det virker litt masete og overflødig :P

                      Men ja, det jeg har hatt i tankene hele tiden er jo da en brukt kvalitetsbil.. en Xray/Mugen/Losi/Associated/Tamiya e.l. er ikke nødvendigvis altfor dyr ... funnet noen RTR nede i 3000-4000 noen ganger..

                      her er et eksempel


                      og her:



                      Og joda, bruker du en 1500kr på en stampede som allerede koster 3-4000 så får du en meget god bil, men med en 1/8 får du noe mye mere solid, med bedre handling og den vil være lettere å ha med å gjøre.
                      Bilen Carish har for salg er jo en meget grei bil. Ikke helt Xray/Mugen/Losi/Associated men ikke så altfor langt i fra. Er det deler å få til den i Norge så kan den fint anbefales.

                      Ellers er jo 2wd biler veldig lette å ha med å gjøre, men har lett for å skli ut/sladde og er litt vanskeligere å styre enn 4wd... mye pga at hvis du går for børsteløst vil de også være meget villige til å kjøre på 2 hjul 2wd Rustler/Slash/E-firestorm/Blitz er alle fine biler.
                      Bare gå for den bilen du føler deg mest tiltrukket av, så får du se...liker du den ikke så kan man alltids selge igjen


                      EDIT: Angående Bullet har jeg hørt mye negativt, og at det er det dårligste HPI har laget noen gang... men så har jeg også sett mange positive reviews av den, så er ikke sikker
                      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                      Comment


                      • #41
                        http://www.e-hobby.no/categories/biler-elektro og hongnor.no har nok deler..
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X