Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rino's Traxxas summit, gammel bil blir som ny.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rino's Traxxas summit, gammel bil blir som ny.

    Tenkte jeg skulle lage denne tråden, litt i håp om at noen kanskje lærer noe.

    Slik så bilen ut når jeg hentet den, har dessverre ikke flere bilder.

    Kjøpte den med brent motor, uten lader og batteri.
    Attached Files
    Last edited by Rino; 9 October 2013, 14:54.
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

  • #2
    Kunne sikkert bare bytta motor i den og brukt den men hobbyen min er og få ting i orden.

    Så dagen etter jeg hentet den ble den plukket i deler for vask og gjennom gang av bilen.

    Biltema sjampoen fungerte veldig bra, og det beste med den var at den var mild mot hendene.

    har holdt litt for mye med løsemidler før så blitt litt overfølsom for det.
    Attached Files
    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
    www.rc-utstyr.no

    Comment


    • #3
      Etter at alle delene var vasket og penslet med crc for og få det til og se nytt ut, startet jeg med gearkassen.

      den ble åpnet for sjekk av drev samt at alle lager ble byttet, lagerene kommer fra avid racing.
      Attached Files
      Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
      www.rc-utstyr.no

      Comment


      • #4
        Etter det ble, motor plate, spur drev og gear skifter fjøren montert, har funnet ut at det er enklest når gearkassen er ute.

        etter det var det bare og sette i gearkassen på bunplaten.
        Attached Files
        Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
        www.rc-utstyr.no

        Comment


        • #5
          Etter det ble det og montere servoene siden noen av ledningene skal legges fra en side til den andre, der er det 2 tapper på gearkassen ledningene skal under og låses med fremre demper feste.
          Attached Files
          Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
          www.rc-utstyr.no

          Comment


          • #6
            Her har jeg montert batteri lokk og festene til dem, dem er vel fester/utlufting til batteriene.
            Attached Files
            Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
            www.rc-utstyr.no

            Comment


            • #7
              Etter det ble det differ som fikk sin runde, alle nye lager, diff hus med nye o-ringer og diff olje.

              etter vask dukket det opp at det vrak knekt en tann på et av dem små drevene inne i diffen, så da ble det ny innmat i diffen bak.

              syntes det er kjekt og gå over alt slik at bilen er i bra stand og klar for mye moro.
              Attached Files
              Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
              www.rc-utstyr.no

              Comment


              • #8
                Artig
                Denne tråden skal følges!

                Og om du trenger deler til bilen, så har Dollar Hobbyz mye deler til bilen din for en del rimeligere penge enn hos mange andre butikker (Iallefall for de bilene jeg har), her er linken til bilen din: Dollar Hobbyz > Traxxas Summit

                Et godt eksempel er hjulmuttere til konas Mugen MBX6e buggy som jeg kjøpte hos A Main kunne jeg kjøpte mye billigere hos Dollar Hobbys og fått med Hex hubber på kjøpet. Differansen er $13.5,- for kun muttere hos A Main mens hele greia pluss hubber koster $9.5,- hos Dollar Hobbys. Mye penger å spare på deler der ihvertfall
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  herlig tråd , min trenger en slik overhaul, har en liten delehaug fra sami rc. skal pelle den ned når ferien er ferdig. Eneste jeg slite litt med er å juster ende utslag på de micro servoene med den gml typen radio.
                  Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                  Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                  Comment


                  • #10
                    Greit og gå ordentlig over det, da har man hvertfall bedret sjansen for at det blir mange timer moro uten problemer.

                    sliter litt med disse micro servoene selv, bytta drev i en men hele greia streika etter 5 min så da ble det ny servo.

                    takk for tilbake meldinger.
                    Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                    www.rc-utstyr.no

                    Comment


                    • #11
                      Når diff hus og lager er ferdig er det bare og sette dem i diff hus kassene?

                      da fester jeg akslingene som går fra gearkassen til diffene samtidig, foran kan man skru fast ordentlig med en gang.

                      bak blir det festet med demper feste i første omgang pga karosseri feste skal i dem 2 bakerste skrue hullene.

                      gret og legge staget til låsing av diff samt ledning til lys får du skrur fast demper feste.

                      vil redigere litt her seinere når jeg sitter på Mac og ikke iPad.
                      Attached Files
                      Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                      www.rc-utstyr.no

                      Comment


                      • #12
                        Demperne slipper selvfølgelig ikke unna

                        ikke noe hokus bokus med demperne uten om at jeg ikke setter i o-ringen i demper huset.

                        jeg setter delene i riktig rekke følge på demper stangen, putter det inn og dytter o-ringen så langt jeg får den med fingrene siste stykket dytter jeg den inn med en unbrako siden ikke er skarp.

                        fyller og lufter ut demperne og fyller olje til nesten topp, på summit demperne skal du fylle så mye at det kommer olje ut av et lite hull på demper lokket når du skrur det på.
                        Attached Files
                        Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                        www.rc-utstyr.no

                        Comment


                        • #13
                          har den blitt som ny ?
                          Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                          Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                          Comment


                          • #14
                            Beklager sein oppdatering hvert litt opptatt med andre ting.
                            Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                            www.rc-utstyr.no

                            Comment


                            • #15
                              Mye montering som ikke trenger noe forklaring så legger bare ut noen bilder for og vise hvordan det blir.

                              Click image for larger version

Name:	IMG_0841.jpg
Views:	1
Size:	60.5 KB
ID:	781706

                              Noen som klarer og se hva jeg klarte og glemme? syntes det var noe rart.

                              Click image for larger version

Name:	IMG_0847.jpg
Views:	1
Size:	65.1 KB
ID:	781707

                              Click image for larger version

Name:	IMG_0848.jpg
Views:	1
Size:	31.5 KB
ID:	781708

                              Pleier alltid og skru disse uten styre/demper stag festet slik at jeg kjenner at dem beveger seg lett, når jeg fikk bilen gikk disse sabla tungt.
                              lukta også gammal motorsag av dem, virker som tidligere eier har prøvd og smøre dem så dem går lettere.
                              Noe sikkert servoene satte stor pris på.
                              Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                              www.rc-utstyr.no

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X