Motoren lager lyd, men akselen går ikke rundt. Er den ødelagt, eller kan man fikse den med rep kitet som man får til denne motoren? Noen som har vært borti dette?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ødelagt Velineom 3500 motor?
Collapse
X
-
Hallo!
Du må åpne å se rett og slett
Mest sannsynlig har du hatt ett lager-ras som gjør at rotor går skeivt og kan ha revet opp viklingene i kanna i verste fall. Vil anta det utfra det du forteller.
Har hatt ett par slike totalras selv, men om du er heldig, så har kun ett lager låst seg, og rotor og kanne m/ viklinger er like hele.
Da er det bare å montere rep-kit og du er berget, men kjøp originalt kit om dette er første gang, det er greit å få med alle delene som avstands-hylser og shims etc
Alltid en fordel å gi alle EL-motorer litt TLC sånn sånn at de ikke raser så lett, rengjør toppen av lagerbanen og gi de en olje beregnet for lagre av denne typen, og la oljen trekke inn.
YouTube er full av hvordan du sjekker opp lagre, skifter og generelt overhaler motorene.
Gjengangeren er tørre lagre, det betyr skift ut. Eksempel: Har du ett lager som ruller og ruller når du knipser på det, betyr det at lagret ditt er tørt og må skiftes. (Det finnes unntak på andre typer lagre som kan åpnes)
Lykke til!
PS: Er du i tvil når du åpner. knips ett par bilder og legg ved5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9eKyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd
-
Ok, da er det søppel. Anskaff nytt.
Istedet for å kjøpe originalt, kjøp, noe annet fra starten: Castle Combo, Tenshock + Hobbywing, Tekin Combo.
Mye mer fres i meste av dette for det samme du må betale for ett nytt TRX system. De har en skammelig høy pris IMO.
Jeg kjører med Hobbywing ESC og Tenshock 4 pola motor, og har massivt bunndrag hihi.
Hopper like langt som min MP9e med Tekin T8/ RX8 1900KV, så det er noe å tenke på5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9eKyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd
Comment
-
Såpass ja. Dyrt ihvertfall. Skal sannsynligvis kjøpe meg Grønn loctite i dag, det skal visst lime den godt fast. Det er noe av det sterkeste loctite lime som ikke alltid er mulig og løsne :-/. Så får se om det holder fast den løse delen på akselen . Men dyrt for den flaska også vel og merkeSliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.
Comment