Hei folkens
Jeg har hunnet frem min gamle Tamiya Supershop fra 1986 som jeg har oppgradert med en Hobbywing Brushless Combo ECS 60A-SL v2 og en 6.5 T Motor. Denne ESCn har nå brent opp. Kjøleviften går i maks etter kort tid, motakeren får strøm, men bilen beveger seg ikke.
Her er et klipp av bilen på banen bak huset før den tokk kvelden. Det er poden på 9 år som filmer.... http://youtu.be/fhVm0NfnUhI
Jeg ønsker å unngå at dette skal skje igjen og har derfor noen spørsmål:
1. er det turtallet på motoren eller effekten som går igjennom ESC som påvirker hvor varm denne blir?
2. Hvilke temperaturer er det ok å ha på ESC og Motor under kjøring.
3. Bør ESCn plaseres på utsiden av karossen? Hvor mye luft skal disse ha for å ikke bli varme..
4. har timeingen på motoren noe å si på hvor varm ESCn blir. Jeg har satt min til 0 for at bilen ikke skulle gå så fort... kanskje dumt???
Jeg har hunnet frem min gamle Tamiya Supershop fra 1986 som jeg har oppgradert med en Hobbywing Brushless Combo ECS 60A-SL v2 og en 6.5 T Motor. Denne ESCn har nå brent opp. Kjøleviften går i maks etter kort tid, motakeren får strøm, men bilen beveger seg ikke.
Her er et klipp av bilen på banen bak huset før den tokk kvelden. Det er poden på 9 år som filmer.... http://youtu.be/fhVm0NfnUhI
Jeg ønsker å unngå at dette skal skje igjen og har derfor noen spørsmål:
1. er det turtallet på motoren eller effekten som går igjennom ESC som påvirker hvor varm denne blir?
2. Hvilke temperaturer er det ok å ha på ESC og Motor under kjøring.
3. Bør ESCn plaseres på utsiden av karossen? Hvor mye luft skal disse ha for å ikke bli varme..
4. har timeingen på motoren noe å si på hvor varm ESCn blir. Jeg har satt min til 0 for at bilen ikke skulle gå så fort... kanskje dumt???
Comment