Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor så få som som kjører Schumacher Cougar 2WD, evt Schumacher buggy generelt ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvorfor så få som som kjører Schumacher Cougar 2WD, evt Schumacher buggy generelt ?

    Heisan !
    Lurer på skaffe 2WD i tillegg til 4WD. Synes Cougaren ser solid og godt bygget ut.
    Bilder og info her i linken, ser det faktisk nylig har kommet en nyere versjon enn vedlagte fotos:
    This is the Schumacher Cougar SV2 Pro 2WD 1/10 Off Road Buggy Kit. Moving forward from the successful Cougar SV, winner of the British Off Road... SCHK123


    Kjørt noe på Hvervenbukta, men sett lite til Schumacher Cougar, hvorfor det ?
    Er det for at ingen kjører den, kan den, skryter av den etc.
    Vanskelig få kjøpt, dyrere, deletilgang etc.

    Sammenlikne gjerne med B4.1Click image for larger version

Name:	Schumacher Cougar 2WD Kit (3300kr).jpg
Views:	1
Size:	57.2 KB
ID:	789513Click image for larger version

Name:	Schumacher Cougar 2WD Kit (3300kr)......jpg
Views:	1
Size:	57.6 KB
ID:	789514Click image for larger version

Name:	Schumacher Cougar 2WD Kit (3300kr)...........jpg
Views:	1
Size:	55.1 KB
ID:	789515, pluss minus?

  • #2
    Originally posted by anderfa View Post
    Heisan !
    Lurer på skaffe 2WD i tillegg til 4WD. Synes Cougaren ser solid og godt bygget ut.
    Bilder og info her i linken, ser det faktisk nylig har kommet en nyere versjon enn vedlagte fotos:
    This is the Schumacher Cougar SV2 Pro 2WD 1/10 Off Road Buggy Kit. Moving forward from the successful Cougar SV, winner of the British Off Road... SCHK123


    Kjørt noe på Hvervenbukta, men sett lite til Schumacher Cougar, hvorfor det ?
    Er det for at ingen kjører den, kan den, skryter av den etc.
    Vanskelig få kjøpt, dyrere, deletilgang etc.

    Sammenlikne gjerne med B4.1[ATTACH=CONFIG]55578[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]55579[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]55580[/ATTACH], pluss minus?

    Schumacher har alltid vært litt sært, og er som oftest best for de som har vært lenge i gamet, fordi det alltid er noe som må fikses og ordnes og moddes litt for å få det til å funke. Fra en butikks ståsted er det ikke så greit å ha, det er litt for dyrt, litt for knotete, litt for spesialisert og rett og slett litt ukurrant. I tillegg er ikke Schumacher som Associated og Losi som gjerne kommer med en velutviklet plattform som de har i flere år. Neida, ny versjon hvert år. Og forresten, det der, det som funka i fjor, det er motsatt nå, for nå funker det ikke, så da måtte vi gjøre et kompromiss med den andre tingen som ikke helt funka, men som nå funker allikevel og da.... ehhh...?

    På den positive siden, det er et spennende merke, og Cougaren har de jo faktisk holdt litt lik en stund, og utviklet mye. Den siste versjonen med aluplata ser veldig bra ut, og burde funke fint på bukta.

    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • #3
      Ok, takk for svar !
      Noen som kjører Cougar nå, bruker-erfaringer?
      Hva er solid og ikke, typiske reservedeler etc ?
      Virker som Ass B4 deler knekker lett(bærearmer, dempertårn, chassis), i motsetning til f.eks Losi 22 , hvordan er dette med Cougaren ?

      Hvor handler man Schmacher (Cougar-kit) rimligst,
      og deler rimligst?

      Comment


      • #4
        Originally posted by anderfa View Post
        Ok, takk for svar !
        Noen som kjører Cougar nå, bruker-erfaringer?
        Hva er solid og ikke, typiske reservedeler etc ?
        Virker som Ass B4 deler knekker lett(bærearmer, dempertårn, chassis), i motsetning til f.eks Losi 22 , hvordan er dette med Cougaren ?

        Hvor handler man Schmacher (Cougar-kit) rimligst,
        og deler rimligst?
        Din konkluksjon med at b4 knekker lett, tror eg ikke du skal dra så langt altså Eg har kjørt d i flere år nå, og det er noe som VIRKELIG fungerer! Lite eller ingen vedlikehold trengs, og deler holder bra. Bærearm har eg aldri knekt, aldri dempertårn eller chassis. NULL TULL

        Eg har alikevell kjøpt alu armer som eg satt på igår. Ikke for at de røk, men for å få med vekt fremme. Nei, kjøp B4 du
        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by anderfa View Post
          Ok, takk for svar !
          Noen som kjører Cougar nå, bruker-erfaringer?
          Hva er solid og ikke, typiske reservedeler etc ?
          Virker som Ass B4 deler knekker lett(bærearmer, dempertårn, chassis), i motsetning til f.eks Losi 22 , hvordan er dette med Cougaren ?

          Hvor handler man Schmacher (Cougar-kit) rimligst,
          og deler rimligst?
          Nå har jeg jo fortsatt ingen førstehåndserfaring, men av hva jeg har sett virker den ganske solid. Alltid noe småtteri i forstillinga, og linkene deres var veldig sprø en stund, men alt i alt tror jeg den tåler overraskende mye.

          Mustit hadde jo Cougar en stund, men jeg vet ikke om de fortsatt har. Ellers ser det jo ut til at A-main og flere engelske webshoper er tingen. Også kan det lønne seg å snakke med Niklas Bjørkå Roos, BSS her på forumet, han kjører både Schumacher og Losi, så han vet hva som trengs
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by andjoh View Post
            Din konkluksjon med at b4 knekker lett, tror eg ikke du skal dra så langt altså Eg har kjørt d i flere år nå, og det er noe som VIRKELIG fungerer! Lite eller ingen vedlikehold trengs, og deler holder bra. Bærearm har eg aldri knekt, aldri dempertårn eller chassis. NULL TULL

            Eg har alikevell kjøpt alu armer som eg satt på igår. Ikke for at de røk, men for å få med vekt fremme. Nei, kjøp B4 du
            Enkelt. Vi kan lage krasjvideoer og sammenligne den med TLR 22. Da tåler den ikke mye. Sammenligner du den derimot med Kyosho RB5, Losi XXX-CR og andre biler av så og si samme generasjon, så tåler den ganske mye.

            At B4 er en bra bil er det jo ingen tvil om, men det er jo gøy med noe annet.

            Sånn ellers vet jeg jo at Yokomo endelig har fått en norsk forhandler, og det kan være noe for de som vil ha en solid bil. På 4wd'en knekker jeg aldri deler kontra B44.1 jeg kjørte før, og jeg tror neppe 2wd'en er noe verre. 2wd er jo som oftest mer solid enn 4wd.
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • #7
              Skal man ha noe som virkelig tåler juling, er Durango svaret:P
              Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
              Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
              Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by fastolsen jr View Post
                Skal man ha noe som virkelig tåler juling, er Durango svaret:P
                Og om man liker å skru
                Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by andjoh View Post
                  Og om man liker å skru
                  Kan ikke si meg enig har ikke gjort annet enn å skifte hjul de 3 siste løpene jeg
                  Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
                  Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
                  Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

                  Comment


                  • #10
                    Ikke rart du ikke har tatt deler. Det ser jo ut som om du kjører på skinner jo, raskolsen jr
                    Team Mustit 2013
                    Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
                    Tommy Nysted, Oslo

                    Comment


                    • #11
                      "flere engelske webshoper er tingen".

                      Noen som har noen linker til engelske webshoper som har Schumacher Cougar , og sender til Norge ?
                      (Gjerne de liberale butikkene)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by anderfa View Post
                        "flere engelske webshoper er tingen".

                        Noen som har noen linker til engelske webshoper som har Schumacher Cougar , og sender til Norge ?
                        (Gjerne de liberale butikkene)
                        I sverige er det www.autopartner.se som gjelder....

                        I england er det www.apexmodels.com de har vært med lenge i dette og har eller skaffer det meste asap....

                        Ellers er det fullt mulig å bestille direkte i fra webshopen til Schumacher......

                        Comment


                        • #13
                          Noen som vet om noen "liberale" Hong Kong Asia webshops a.la RCMart som selger Schmacher Cougar ? Evt Ebay-dudes ?
                          (Evt noen her inne som har en Cougar, eller deler, de ønsker selge)

                          Comment


                          • #14
                            Kjører 4WD om dagen, og kikker jo på 2WD i tillegg.
                            1.Hvilke dekk og innlegg brukes i 2WD-forhjulene, på kunstgress ? (Hvervenbukta) Leste i en tråd fra Nøtterøy-banen at der gikk det i Schumacher Cut Stagger UTEN innlegg.
                            Så hva liker du,
                            synes fungerer best,
                            og hvorfor ?

                            2. Motorvalg i 2WD,
                            antall T,
                            og KV ,
                            og hvorfor ?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by anderfa View Post
                              Kjører 4WD om dagen, og kikker jo på 2WD i tillegg.
                              1.Hvilke dekk og innlegg brukes i 2WD-forhjulene, på kunstgress ? (Hvervenbukta) Leste i en tråd fra Nøtterøy-banen at der gikk det i Schumacher Cut Stagger UTEN innlegg.
                              Så hva liker du,
                              synes fungerer best,
                              og hvorfor ?

                              2. Motorvalg i 2WD,
                              antall T,
                              og KV ,
                              og hvorfor ?
                              Skal du kjøre Cougar, må du ha 6,5T.. 7,5 holder sikkert på bukta.. men når du skal kjøre på litt større baner, blir det litt lite..
                              Innlegg i forhjulene på 2wd, tror jeg ikke du merker så mye til.. selv pleier jeg bare å klippe til en liten remse av noe gammelt innlegg jeg har..

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X