Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor så få som som kjører Schumacher Cougar 2WD, evt Schumacher buggy generelt ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ok, takk, tenkte selv kanskje helt ned til 6.5T. (Bruker 5.5T i 4WD`n) Ca pinion-størrelse ? (bukta)

Ja, har lyst utvide horisonten litt i år. Har allerede snakket med noen av gutta om å få dratt litt rundt. Bl.a den banen NC gikk på i Gjøvik, den ser stor og fartsfull ut. Kanskje Nøtterøy som også er grei avstand fra Oslo. Har også sett youtube-video av NM på Innherred i Steinkjær, den ser strøken og kulest ut. Men 8 timer hver vei i bil blir jo både litt tidskrevende og dyrt(15kr/l bensin). Kanskje tog, er jo disse reklamene om 150kr i hele Norge, he-he, noen som har prøvd ?

Ok, favoritt fordekks-typer ? (Skjønt at fordekkene slites lite, så greit treffe på første forsøk.)
    På tørt gul Cut Stagger,
    på vått blå minipin slim,
    kanskje ?

Comment

Originally posted by anderfa View Post
      Ok, takk, tenkte selv kanskje helt ned til 6.5T. (Bruker 5.5T i 4WD`n) Ca pinion-størrelse ? (bukta)

Ja, har lyst utvide horisonten litt i år. Har allerede snakket med noen av gutta om å få dratt litt rundt. Bl.a den banen NC gikk på i Gjøvik, den ser stor og fartsfull ut. Kanskje Nøtterøy som også er grei avstand fra Oslo. Har også sett youtube-video av NM på Innherred i Steinkjær, den ser strøken og kulest ut. Men 8 timer hver vei i bil blir jo både litt tidskrevende og dyrt(15kr/l bensin). Kanskje tog, er jo disse reklamene om 150kr i hele Norge, he-he, noen som har prøvd ?

Ok, favoritt fordekks-typer ? (Skjønt at fordekkene slites lite, så greit treffe på første forsøk.)
      På tørt gul Cut Stagger,
      på vått blå minipin slim,
      kanskje ?
      Jeg kjører alltid stagger cut framme, med enten Proline closed cell, eller Core red innlegg framme. Men det har hendt at jeg har kjørt vanlig stagger uten innlegg(lavere profil), som vi også kutter slik at mønsteret er stagger cut. Disse kommer jo også ferdig nå. De gir litt bedre respons enn stagger cut, som har litt høy profil som gir litt inn i svingen. Samme på regnvær, er stort sett bakhjula som er viktige.

Det er mye snakk om motorer i buggy, jeg klarer fortsatt ikke å fatte og begripe hva folk skal med noe lavere enn 7.5 i 2wd og 6.5 i 4wd, men det er meg
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

Comment

Originally posted by Razer View Post
        Jeg kjører alltid stagger cut framme, med enten Proline closed cell, eller Core red innlegg framme. Men det har hendt at jeg har kjørt vanlig stagger uten innlegg(lavere profil), som vi også kutter slik at mønsteret er stagger cut. Disse kommer jo også ferdig nå. De gir litt bedre respons enn stagger cut, som har litt høy profil som gir litt inn i svingen. Samme på regnvær, er stort sett bakhjula som er viktige.

Det er mye snakk om motorer i buggy, jeg klarer fortsatt ikke å fatte og begripe hva folk skal med noe lavere enn 7.5 i 2wd og 6.5 i 4wd, men det er meg
        Med Vampier regulator og motor 7,5 kom jeg ikke over hoppet som er etter trappa i Moss. Tokk jeg dreving, slik at jeg så vidt kom over., gikk den som en dass på langsiden Slik er det på de fleste baner med schumacher, så sant man ikke har stillt alt på topp... Den er så mye tyngre på alle måter enn de fleste andre bilene .. :P

// Nå vet jeg ikke hvordan den nye cougaren er da.. Kanskje den er anderledes., på min har jeg satt på det dirt-kittet (Fungerer veldig bra på kunstgress også, blir stabil og fin) )
        Last edited by BSS; 22 May 2012, 06:43.

Comment

Originally posted by BSS View Post
          // Nå vet jeg ikke hvordan den nye cougaren er da.. Kanskje den er anderledes., på min har jeg satt på det dirt-kittet (Fungerer veldig bra på kunstgress også, blir stabil og fin) )
          SV2 bilen er "tyngre" med alu chassiet og virker mere stabil.... Med Orion Regulator og Thunder Power motorer er det IKKE noe prob med power........ man mere gå ned på 7,5-8,5 motor..... og jepp kjører mega snilt oppsett på regulatoren....

Comment

Originally posted by TOP-Driver View Post
            SV2 bilen er "tyngre" med alu chassiet og virker mere stabil.... Med Orion Regulator og Thunder Power motorer er det IKKE noe prob med power........ man mere gå ned på 7,5-8,5 motor..... og jepp kjører mega snilt oppsett på regulatoren....
            Spørrs sikkert litt på underlaget også.. nå var det veldig glatt når jeg testet den i Moss.. På bukta har jeg mere enn nok power, kjører det som er på reggen når den kommer (Ikke så alt for mye punch, og der må jeg stille den ned til 100% på radioen.. Men farten er ikke noe problem med 7,5t 8,5t (var ikke det jeg mente, visst jeg skrev det.. var heller det at den slet med å ha nok punch til å komme over dobbelt hoppet i Moss med så og si 0-fart føre bånn gass 1 meter føre hoppet (kommer lett over med losien) Menmen.. Kanskje den nye er kvikkere? med tanke på at det er noe nytt baki ved diffen Uansett, morro at flere begynner med Schumacher i buggy

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Mortenporten.
            Working...
            X