Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av buggy 2012 - noen tips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Valg av buggy 2012 - noen tips?

Jeg starta med denne hobbyen for 3 uker siden, da jeg kjøpte meg en HPI Truggy Flux. Jeg må si jeg angrer litt, ettersom nesten alle jeg ser på banen i hvervenbukta bruker buggy. Så kommer jeg med en Truggy som er 2x større enn alle tross at den er 1:8 ?

Et annet problem er også at den lander så sinnsykt hardt på de største hoppa, den er jo hakket stor og tung for å lande på det harde underlaget, samt at jeg er nybegynner i tillegg så jeg lander jo ikke perfekt hele tia.

Så nå skal jeg kjøpe meg en buggy, jeg vil gå for elektro.

Jeg har fått tak i deler veldig lett fra mikronor og mustit til min HPI.

Så jeg tenkte kanskje på en HPI Vorza Flux til kjøring på bane. Men har også hørt at dette er en litt tyngre buggy som kan brukes til bashing også.

Har sett at Mugen skal være noe av det heftigste? Fant ingen som solgte det på google i norge, er det vanskelig å finne deler osv?

Liten vits å sitte med 'det beste' om det tar 1-3 uker å skaffe en liten del.

Tips ville vært supert.

Er mest interessert i å kjøpe NYTT ikke brukt. Helst ikke byggesett heller.....Men mugen selges ikke rtr?

Det som er viktig for meg er å ha en bil som tåler en del, samt lett å få deler til, som skal brukes mest på banen i hvervenbukta.

hehe, truggyer er en del større enn buggyer ja...
    Men prøv å shimme demperne dine med noen shock spacers(svarte plastikkshims som mest sansynlig kom med bilen) og bytte olje, så bånner den ikke så lett og greier landingene bedre (selv om det kan gå ut over kjøreegenskapene littegrann...)

Hva buggy gjelder, så er det Mugen og Xray som er det råeste. De går bra, hopper bra og er stabile, men de tåler også ALT... mange som kjører løp et helt år uten å bytte noe... helt sinnsykt hvor mye juling det tåler... derfor bruker jeg Mugen MBX6 Eco til herjing og banekjøring...

Om det skulle ryke noe så har Microracing i sverige deler til mugen, og er en på forumet her og som kan skaffe deler ettersom jeg har forstått

Ellers er Vorzaen meget solid, og det er veldig bra deletilgang her i landet... men den har ikke på langt nær så bra handling som Mugen etc. så den må tunes litt + at den som du sier er tung.
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

Comment

Har god tilgang på både Mugen biler og deler, så er bare å ta kontakt om dette er interessant. Finner oss og på Facebook, Minicar Racing. Og Mugen kommer ikke RTR, men ECO(el bilen) kommer ferdigbygd, og vi har pakkepris på bil og alt du trenger til den.

Comment

Takk for svar folks

Jepp Savage, jeg satt på 2 av de store klipsa på demperne bak, samt 1 stor og en halvstor foran....merka det gikk litt utover kontrollen. hehe.

Samen:

Den Mugen som du har , elektro versjonen, tåler disse like mye omtrent som vanlig byggesett mugen?

Sitter bare å venter på skattepenga nå gitt!

Comment

ECO er samme bilen som nitro(kit) bilene og tåler like mye juling.....

Comment

Ser at du helst ikke vil ha byggesett, men du lærer masse om bilen under bygging som er veldig verdifullt for deg når du står ved mekkebordet på banen og justerer oppsett.

Mustit som du allerede er godt kjent med, selger Durango DEX408. Utrolig flott bil, og så vidt jeg vet den eneste utenom Serpent Cobra som bruker saddle-oppsett på batteriene. Altså 2 batteripakker ved siden av hverandre på hver sin side av bilen for bedre vektbalanse og lavere tyngdepunkt i stedet for all vekt av dem på den ene siden av bilen. Du kan lese mer om den her: http://www.team-durango.com/race-cars/dex408/

Er det byggeprosessen du ikke vil gjennom finner sikkert Mustit en løsning for deg der også!
            [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
            -----------------------------------------------------

Comment

Hei.

HongNor Nexx8 er også for 2 pakker. Den kommer som RTR med børsteløst oppsett. Om man vil ha sitt eget oppsett kommer den også ren.
              Eller så er den nye X3 Sabre et spennende alternativ. Ble lansert i elektro pro kit nettopp. Nitroversjonen vinner mye løp rundt om i verden.
              Nyoppstartete E-Hobby AS vil begynne å selge disse snart.
              www.e-hobby.no butikken for Hong Nor

Comment

Hei.

Vi har alt av deler til Serpent i Norge.

Serpent 811 Cobra Be.

Click image for larger version

Name:	480ad3d80321f5905427c07ebf653656-image.jpeg
Views:	1
Size:	30.3 KB
ID:	777680 Click image for larger version

Name:	28bb81517e473dfa4fc4bc46afd13f87-image.jpeg
Size:	39.9 KB
ID:	777681 Click image for larger version

Name:	c2054f58857217fac3876ad6fe1b7906-image.jpeg
Size:	45.6 KB
ID:	777682 Click image for larger version

Name:	ef0f31f9e8e6c3395e3da606576ba5f5-image.jpeg
Size:	41.7 KB
ID:	777683

Priser og info finner du på www.serpent.no.

Vh
                Pitstop Motorsport
                Ole Henrik Liabø

mobil: 90 18 62 87
                The racing department in Pitstop Motorsport is evidence of Ole Henrik Liabø undiminished passion for competition. The core of the brand, the Racing Team, pursues the highest ambitions and aims at being no less than the best. Bee a part of it.
                www.serpentnorge.no

Comment

etter å ha sjekka en del videoer / reviews av mugen eco på youtube så tror jeg det er bilen for meg, den skal vistnok tåle meget mye. har ikke sjekka serpent og durango, får vell sjekke de også på tube.

noen som vet hvor mye en RTR mugen eco vil gå for ca? ser de har en i sverige til 4350sek +- deler...

Hvorfor er det ingen av de kjente nettbutikkene som har mugen?

Comment

Mugen er absolutt et godt valg!! Kontakt Samen her på forumet eller send mail til: http://www.minicar-racing.no/. Du får alt du trenger av bil og deler fra de begge.. 👍👍
                    MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
                    www.Mustit.no

Comment

Originally posted by rukahs View Post
                      etter å ha sjekka en del videoer / reviews av mugen eco på youtube så tror jeg det er bilen for meg, den skal vistnok tåle meget mye. har ikke sjekka serpent og durango, får vell sjekke de også på tube.

noen som vet hvor mye en RTR mugen eco vil gå for ca? ser de har en i sverige til 4350sek +- deler...

Hvorfor er det ingen av de kjente nettbutikkene som har mugen?
                      Gratulerer med ett godt valg!
                      Nettsiden er dessverre ikke oppdatert på lenge, men jeg skaffer alt du trenger. Bilen er på lager og koster 3995,- Si ifra hva annet du trenger så lager jeg en god pakkepris til deg.

Comment

jeg sendte deg en pm i går sjekk

Comment

billig buggy

hei jeg veit om en buggy som tåller likke mye som xray å som er billigere er Team Losi som kommer i redi sett ,small size får du slik bil mye for pengene Mvh Svenn Rune K

Comment

Hvordan deler trenger jeg til den mugen kitten ? Er det tekin 1900kv eller noe som brukes? Hjul og felger? Servo? sender?

Prøvd å få tak i samen på PM men ingen svar.

Comment

Originally posted by rukahs View Post
                              Hvordan deler trenger jeg til den mugen kitten ? Er det tekin 1900kv eller noe som brukes? Hjul og felger? Servo? sender?

Prøvd å få tak i samen på PM men ingen svar.
                              Skal du herje og kjøre på bane i ny og ne, kan du gå for mamba monster, men er det pure banekjøring, så er det vel tekin som er best ja

Servo og radio er jo helt opp tl deg hva du vil ha... du har alt fra Hobbyking radio til 200kr til spektrum dx3 til futaba 4PL til flere tusen. Alt ettersom hvor mye penger du vil legge i det

Ellers er Savöx servoer som kan anbefales. Ang. specs er det vel ikke noe særlig mer enn 0.10sec og ikke mye mindre enn 15kg... (selv om man kommer unna med 10kg og)

Du får kjøpe et "vanlig" sett med dekk og felger til buggyer, proline e.l. også kan du se hva de rundt deg kjører om det er til banebruk (du kan forresten høre hva slags oppsett generelt det kjøres med og)
                              Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                              Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X