Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av buggy 2012 - noen tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by rukahs View Post
    Hvordan deler trenger jeg til den mugen kitten ? Er det tekin 1900kv eller noe som brukes? Hjul og felger? Servo? sender?

    Prøvd å få tak i samen på PM men ingen svar.
    Hei, venter på priser, gir deg en lyd straks jeg har det.

    Comment


    • #17
      Originally posted by SAVAGEry View Post
      Skal du herje og kjøre på bane i ny og ne, kan du gå for mamba monster, men er det pure banekjøring, så er det vel tekin som er best ja

      Servo og radio er jo helt opp tl deg hva du vil ha... du har alt fra Hobbyking radio til 200kr til spektrum dx3 til futaba 4PL til flere tusen. Alt ettersom hvor mye penger du vil legge i det

      Ellers er Savöx servoer som kan anbefales. Ang. specs er det vel ikke noe særlig mer enn 0.10sec og ikke mye mindre enn 15kg... (selv om man kommer unna med 10kg og)

      Du får kjøpe et "vanlig" sett med dekk og felger til buggyer, proline e.l. også kan du se hva de rundt deg kjører om det er til banebruk (du kan forresten høre hva slags oppsett generelt det kjøres med og)

      Jepp Denne blir nok til banekjøring for det meste, så får jeg heller ha truggyen min til annen kjøring.

      La merke til at de fleste på banen hadde dekk uten knotter, sikkert for bedre grep på betongunderlaget.

      Ang senderen så burde jeg få tak i en som iallefall er på nivå med den som jeg allerede har, som fulgte med trophy truggyen...

      Men denne kitten til mugen eco, er den 50% satt sammen allerede? Kunne jo vært lurt som nevnt tidligere å sette sammen litt selv. Skulle vell klare det om dempere og slikt er satt sammen i chassi out of the box.

      Bare venter på samen som setter sammen en pakke-liste nå med deler

      Comment


      • #18
        Originally posted by rukahs View Post
        Jepp Denne blir nok til banekjøring for det meste, så får jeg heller ha truggyen min til annen kjøring.

        La merke til at de fleste på banen hadde dekk uten knotter, sikkert for bedre grep på betongunderlaget.

        Ang senderen så burde jeg få tak i en som iallefall er på nivå med den som jeg allerede har, som fulgte med trophy truggyen...

        Men denne kitten til mugen eco, er den 50% satt sammen allerede? Kunne jo vært lurt som nevnt tidligere å sette sammen litt selv. Skulle vell klare det om dempere og slikt er satt sammen i chassi out of the box.

        Bare venter på samen som setter sammen en pakke-liste nå med deler
        Jau... den som venter på noe godt ^^
        Skal godt gjøres å finne noe dårligere radio enn den som kommer på RTR biler for å si det sånn :P

        Mugen Eco kommer 100% satt sammen, du må bare lakkere karosseri og sette i motor og elektronikk samt dekk og felg selv
        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

        Comment


        • #19
          Vi kjører med knotter på hjulene våre.. Grunnen til at du så biler med dekk uten knotter fordi banen(underlaget, som forsåvidt er av leire og ikke betong) er veldig hard for dekkene så knottene blir slitt bort..
          MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
          www.Mustit.no

          Comment


          • #20
            Hei.

            HongNor har noen spennende elektrobuggyer. Nexx8 leveres både som RTR og som raceroller. X3 Sabre ble nettopp lansert i elektro versjon, kommer kun som pro kit.

            E-Hobby AS er ny distributør for HongNor i Norge. Introdruksjonstilbud i disse dager

            Bare send en PM for mer info!
            www.e-hobby.no butikken for Hong Nor

            Comment


            • #21
              Har nå bestemt meg.

              Det blir Mugen Eco med Tekin rx8 og Tekin t8 motor, tenkte på 2050kv?. Jeg skal kjøre på 4s 6000mah 60c. Ble også anbefalt 1900kv. Men dette har jeg ikke mye peil på.

              Comment


              • #22
                Om du har tenkt å kjøre på bane med bilen, og evt delta på et løp eller to, ville jeg gått for 1900kv (dersom du skal bruke 4 celler). Denne vil kunne være litt mer effektiv, samt være lettere å kontrollere på bane.
                Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                Comment


                • #23
                  Om du ikke allerede har kjøpt, så ville jeg anbefalt deg sjekke ut Hot Bodies Ve8 også... Du må da bygge, men det er jo en super måte å bli kjent med bilen på. Kjørte selv denne på bane inntil nylig og er en fantastisk bil... Med Tekin RX8 og 1900kv....
                  [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X