Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er C4.1 conversion kit verdt pengene?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Er C4.1 conversion kit verdt pengene?

Jeg vurderer å bygge om min B4.1 med C4.1 conversion kit. Men det er relativt stivt priset. Dessuten er reserve-delene også nokså kostbare, og ikke tilgjengelig fra de store nett-butikkene jeg ellers handler. Jeg har ikke kjørt midt-motor 2WD før. Så jeg aner egentlig ikke hva som venter meg. Hører det skal egne seg bedre på kunstgress. Men jeg er redd jeg bare vil finne meg selv 2000,- fattigere, og ikke nevneverdig raskere rundt banen? Kanskje like greit å kjøpe en annen midt-motorisert bil, slik som DEX210? Fordelen med C4.1 ville vært at jeg har mye Ass-deler fra før.

Jeg hører også snakk om at chassis-plata har en tendens til å bøye seg lett. Noen som har kjennskap til det? Hjelper det med carbon-brace'ne man kan kjøpe som option? Litt av poenget med alu-chassis for meg må jo være at det tåler litt mer enn standard B4.

Hei. Jeg mener B4'en er en glimrende bil både på jordbane og på kunstgress. Han som ble Nordisk mester i fjor kjørte B4. Dette på en teppetype som faktisk hadde mer grep enn våre kunstgressbaner. Allikevel er det liten tvil om at C4.1 fungerer meget bra på teppe/kunstgressbaner og de fleste opplever at den kan pushes hardere enn B4'en. Jeg trur derfor at en erfaren sjåfør vil kjøre fortere med C4.1, mens for en med mindre erfaring så er B4'en bra nok. DEX210 er også et godt alternativ. Den er etter mitt syn meget greit priset i Norge og personlig så synes jeg den minst like god å kjøre som C4.1. Akkurat det har nok noe å gjøre med setup og kjørestil, men det er liten tvil om at den fungerer veldig bra på høygrepsbaner.
    Tamiya TRF511, Tamiya 417X, Team Associated B4.1
    http://rc.myocard.net

Comment

Takk for god hjelp KG! Spørs om ikke det greieste, i allefall for rundetidene, er å beholde B4.1 en stund til da. Er langt ifra rutinert. Når det er sagt så er det jo alltid gøy med noe nytt, som oppfører seg litt annerledes. Det kan jo hende jeg finner det artigere å kjøre midt-motor, uten at jeg av den grunn kjører fortere. I såfall hadde det blitt å bygge opp en bil til; ikke knekke min B4.1. Kanskje like greit å se på en DEX210 da. Mye deler som går på den, i forhold til B4.1? Trenger jeg i tilfelle å kjøpe meg opp mye på deler liksom? En del ekstra verktøy blir det jo, siden alt jeg har i dag er tommer.

Comment

Originally posted by Mons View Post
        Takk for god hjelp KG! Spørs om ikke det greieste, i allefall for rundetidene, er å beholde B4.1 en stund til da. Er langt ifra rutinert. Når det er sagt så er det jo alltid gøy med noe nytt, som oppfører seg litt annerledes. Det kan jo hende jeg finner det artigere å kjøre midt-motor, uten at jeg av den grunn kjører fortere. I såfall hadde det blitt å bygge opp en bil til; ikke knekke min B4.1. Kanskje like greit å se på en DEX210 da. Mye deler som går på den, i forhold til B4.1? Trenger jeg i tilfelle å kjøpe meg opp mye på deler liksom? En del ekstra verktøy blir det jo, siden alt jeg har i dag er tommer.
        Både DEX210 og TLR22 er to nesten bombesikre midtmotorvalg. Såvidt jeg har sett, så er det stort sett styresystemet som er skjørt på 210'n, ellers tåler den kuler og krutt!
        Martin Sørlie - 1985
        TLR - Absima - Spektrum
        Darkspeed Racing
        www.teamsmallsize.com

Comment

Originally posted by Razer View Post
          Både DEX210 og TLR22 er to nesten bombesikre midtmotorvalg. Såvidt jeg har sett, så er det stort sett styresystemet som er skjørt på 210'n, ellers tåler den kuler og krutt!
          Enig med Martin. TLR22 er også et meget godt alternativ og begge bilene er solide og deletilgangen er god i Norge. Som Martin er inne på så er "steering rack'en" i utgangspunktet et svakt punkt på DEX210. Det kan derfor være greit å evt. beregne en drøy 100 lapp ekstra for å bytte ut den orginale med en i karbon.

Comment

Takk igjen, begge to! Men om det blir midt-motor på meg i år, så henger jeg fremdeles litt igjen på C4.1. Rett og slett fordi det vil falle vesentlig billigere for meg, siden jeg har alt av B4.1-deler liggende allerede, uten å knekke den B4.1 jeg ruller med i dag. Da har jeg også ekstra drev-diff liggende; noe jeg måtte kjøpt ekstra til DEX210. Skulle jeg startet fra scratch, så ville saken vært enklere. Da ville nok valget falt på TLR22 eller DEX210. Men som du sier i starten KG, så har jeg som nokså fersk antakelig nok å jobbe med på en B4.1 en stund ennå.

Comment

Synes det du sier virker veldig fornuftig. Bilen du har er veldig bra så kjør den en stund og når du føler at bilen begrenser deg, eller evt. at lysten på noe nytt blir for stor, så gjør du et innkjøp. Det er flere av oss (som kjører B4.1, C4.1, TLR22, DEX210, osv) som er regelmessig på Hvervenbukta, så er du der så bare å snakke med oss og vi hjelper deg med setup og evt. andre råd

Comment

Originally posted by KG View Post
                Synes det du sier virker veldig fornuftig. Bilen du har er veldig bra så kjør den en stund og når du føler at bilen begrenser deg, eller evt. at lysten på noe nytt blir for stor, så gjør du et innkjøp. Det er flere av oss (som kjører B4.1, C4.1, TLR22, DEX210, osv) som er regelmessig på Hvervenbukta, så er du der så bare å snakke med oss og vi hjelper deg med setup og evt. andre råd
                Er helt enig med KG og MS, skal nok inn på bukta på onsdag å kjøre litt og da har jeg med både 210 og C4.1, så kan du jo få prøve de begge Om det er fuktig så nailer nok B4.1 dem alle he he, men både 22 og 210 kan jo bygges om til rear motor, og MS kjører vel gjerne ofte med Rear montert uansett på 22.....
                www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                Working...
                X