Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilbake til 5 minutts heta???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg ville helst beholdt 8 minutters heat. For det første så har det gått helt utmerket å arrangere 2 klasser på 1 dag på de løpene jeg har vært på. (Syns tilogmed det blir litt langtekkelig med den lange lunsjpausen midt på dagen ) For det andre så kommer det førere langveis fra, og jeg for min del vil ihvertfall ha mest mulig kjøretid og minst mulig "ventetid".#

    Et spørsmål: Hvorfor går ikke heatlengden heller motsatt vei? Tenker da internasjonalt. Mtp stadig bedre batterier etc...
    Og: Vi har idag en teknisk kontroll av biler etter hvert heat, som for meg som nybegynner av året virker ganske meningsløs. Burde vi ikke heller hatt f.eks. en temperatur måling av motor/reg etter heatene, eller utgjør ikke dette noen risiko av betydning? Kan legge til at min regulator brant godt på trening for noen uker siden, men rakk heldigvis raskt å nappe ut batteriene...
    Jon Bratlie 75mod. Oslo

    Comment


    • #17
      Originally posted by Dworski View Post
      Jeg ville helst beholdt 8 minutters heat. For det første så har det gått helt utmerket å arrangere 2 klasser på 1 dag på de løpene jeg har vært på. (Syns tilogmed det blir litt langtekkelig med den lange lunsjpausen midt på dagen ) For det andre så kommer det førere langveis fra, og jeg for min del vil ihvertfall ha mest mulig kjøretid og minst mulig "ventetid".#

      Et spørsmål: Hvorfor går ikke heatlengden heller motsatt vei? Tenker da internasjonalt. Mtp stadig bedre batterier etc...
      Og: Vi har idag en teknisk kontroll av biler etter hvert heat, som for meg som nybegynner av året virker ganske meningsløs. Burde vi ikke heller hatt f.eks. en temperatur måling av motor/reg etter heatene, eller utgjør ikke dette noen risiko av betydning? Kan legge til at min regulator brant godt på trening for noen uker siden, men rakk heldigvis raskt å nappe ut batteriene...
      Jeg skjønner dine meninger, og jeg har personlig vært tilhenger av det, men nå har det seg slik at det er kun i Norge vi kjører med heatlengder lengre enn 5 minutter, dette var noe vi innførte for noen år siden med bakgrunn i det du skriver.
      i tillegg var dette et forslag som kom opp på EFRA AGM ifjor, men som ble nedstemt på grunn av tiden det tar og arrangere et løp.
      Nå skal det sies at internasjonale løp har mage flere deltagere enn hva vi i Norge har, og det er derfor dem ikke ville forlenge heatlengden.

      Det er ikke kapasiteten på batteriene som bestemmer 5 minutter, den vet vi det er nok av

      Så da er spm skal vi være anderledes enn hva andre land bruker?
      jeg mener at 5 minuter er bra, både med tanke på bil og evt varme som utvikles osv.
      men hovedgrunnen er at jeg føler at RC norge vil tilbake til 5 minutter og at det er stemning for det.
      I tillegg vil vi følge EFRA reglene som vi for øvrig ellers gjør med noen få unntak.

      vi får se, jeg er åpen for å se på dette når løpsoppsettet er klart, ser vi at vi får veldig god tid og det er stemning for å kjøre i 8 så kan vi endre det helt opp til starten om vi vil, dette kan vi ta på førermøte.


      Teknisk kontroll regulerer ikke måling av tempen
      kun
      *lengde
      *bredde
      *vinge
      *karosseri
      *vekt
      *batterier
      *spenning på batterier
      *og evt tilleggsregler som arrangør har oppført og fått godkjent for arrangemanget( dekk feks)
      -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
      -Leder www.I
      HRC.no
      ]

      Comment


      • #18
        Originally posted by Dworski View Post
        Et spørsmål: Hvorfor går ikke heatlengden heller motsatt vei? Tenker da internasjonalt. Mtp stadig bedre batterier etc...
        AHar du fått med deg hva som lages av batterier for tiden og de som er spes laget for buggy..... de som blir kalt short packs ect ect

        De ligger på rundt 4-4500 mha og har litt med vekt og plasering å gjøre..... og mtp at man kjører det med som er av motorer pr dags dato og regulatorer er så må blir det ett "problem" med elektronikken i de (varmegang slik at de ryker)

        En av grunnene til at det frister med å ta opp buggy helt igjen er 5 min.... 8 min er for 1:12......

        Comment


        • #19
          Originally posted by TOP-Driver View Post
          AHar du fått med deg hva som lages av batterier for tiden og de som er spes laget for buggy..... de som blir kalt short packs ect ect

          De ligger på rundt 4-4500 mha og har litt med vekt og plasering å gjøre..... og mtp at man kjører det med som er av motorer pr dags dato og regulatorer er så må blir det ett "problem" med elektronikken i de (varmegang slik at de ryker)

          En av grunnene til at det frister med å ta opp buggy helt igjen er 5 min.... 8 min er for 1:12......
          Joda jeg har fått med meg at shorty packs blir mer vanlig. Greit argument for 5 min heat det. Men med 18 stk i 2wd og 5 stk i Shortcourse(Som det var i Skien) blir det etter min mening ganske kjedelig stevne både for førere og publikum dersom vi innfører enda mer dødtid mellom heatene. Hadde vi hatt 40 startende i 2 klasser så hadde jeg skjønt poenget. Kan vi innføre 4 kvalheat og 4 finale heat à 5 min istedet da kanskje? Eller er dette ting som må opp på tinget først?
          Jon Bratlie 75mod. Oslo

          Comment


          • #20
            Originally posted by Dworski View Post
            Joda jeg har fått med meg at shorty packs blir mer vanlig. Greit argument for 5 min heat det. Men med 18 stk i 2wd og 5 stk i Shortcourse(Som det var i Skien) blir det etter min mening ganske kjedelig stevne både for førere og publikum dersom vi innfører enda mer dødtid mellom heatene. Hadde vi hatt 40 startende i 2 klasser så hadde jeg skjønt poenget. Kan vi innføre 4 kvalheat og 4 finale heat à 5 min istedet da kanskje? Eller er dette ting som må opp på tinget først?
            Det er her klubber må bli bedre til å for eks lage en "morro/kaos-klasse" ala som de har i sør-cup'n ..... så blir det ikke så kjedelig.....

            Comment


            • #21
              Stemmer på 5minutters heat! men når man skal kjøre dette, regner jeg med løpsoppsettet blir slik de kjører det ute på store løp også?

              5kval 3 tellende / 4 kval 2 tellende. på poeng?

              Comment


              • #22
                Originally posted by BSS View Post
                Stemmer på 5minutters heat! men når man skal kjøre dette, regner jeg med løpsoppsettet blir slik de kjører det ute på store løp også?

                5kval 3 tellende / 4 kval 2 tellende. på poeng?
                Skal sørge for at turen til Trøndelag blir bra både med tanke på løpsoppsett og kjørelengder, jeg har aldri sviktet før og kommer ikke til å begynne med det nå, dere vet hva dere kommer til når dere kommer hit, vi tar dette seriøst
                -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                -Leder www.I
                HRC.no
                ]

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X