Fikk lyst å dele at da var en ny Mugen MBX-6 Eco M-Spec USA Race Edition #E0088 kommet i hus og nesten ferdig bygget.
ESC: Tekin RX8, noenlunde vannsikret med flytende teip på kretskort og tynt lag av silikon over leds.
MOTOR: Tekin T8 1400Kv.
SERVO: Hitec Digital HS-7950TH, 7,4V 35kg/0,13sek.
BATTERI: 2x ZIPPY Compact 2700mAh 6S 25C (kanskje mindre gode, men var små og billige og 25C burde vel holde til 6S).
MOTTAKER: Futaba R2104GF 2.4G FHSS 4ch (High Voltage).
RADIO: Futaba 4PL.
Venter nå på Racers Edge Pro Hitec Servo Horn og en CC BEC 10A så er den ca der jeg vil ha den til å begynne med. Blir også noen Proline Badlands XTR dekk med AKA Racing felger for småbashing og et sett med Schumacher Mini Spike 1/8 Silver for å teste på kunstgresset til den nye banen i Sørlandsparken. Første justeringer etter jeg har fått kjørt den litt blir vel dempere og diffoljer. M-spec kommer med 7,10,5 så da prøver jeg det først. Men aller først blir det å få en følelse av det jeg har, samt overvåke ESC temp og få justert opp VC med Hotwire som nå er 18V (3.0V per celle), tror jeg justerer den opp til hvertfall 19,2V så det blir 3,2V per celle.
Har ikke gjort så mye annet av justeringer på RX8 annet enn å kalibrere radio. Har lite lyst å tulle med timing enda og kan være jeg heller bare justerer pinion/spur i stedet. Skulle jeg bytte ESC på sikt så er det lettere å viktigere å lære å forholde seg til tror jeg.
Handla 2 karosser i tilfelle første forsøk ble på tryne, men begge ble faktisk ganske brukbare i Outlaw Black og Outlaw Black/Indy Silver! Er hvertfall kjempefornøyd med bilen så langt i form av hvordan den er bygget og føles ut og studerte den massivt på forhånd. Hvis jeg liker å kjøre den og beholder den blir det også test av 4S oppsett mot 1900Kv.
Jeg tror dette blir konge.
ESC: Tekin RX8, noenlunde vannsikret med flytende teip på kretskort og tynt lag av silikon over leds.
MOTOR: Tekin T8 1400Kv.
SERVO: Hitec Digital HS-7950TH, 7,4V 35kg/0,13sek.
BATTERI: 2x ZIPPY Compact 2700mAh 6S 25C (kanskje mindre gode, men var små og billige og 25C burde vel holde til 6S).
MOTTAKER: Futaba R2104GF 2.4G FHSS 4ch (High Voltage).
RADIO: Futaba 4PL.
Venter nå på Racers Edge Pro Hitec Servo Horn og en CC BEC 10A så er den ca der jeg vil ha den til å begynne med. Blir også noen Proline Badlands XTR dekk med AKA Racing felger for småbashing og et sett med Schumacher Mini Spike 1/8 Silver for å teste på kunstgresset til den nye banen i Sørlandsparken. Første justeringer etter jeg har fått kjørt den litt blir vel dempere og diffoljer. M-spec kommer med 7,10,5 så da prøver jeg det først. Men aller først blir det å få en følelse av det jeg har, samt overvåke ESC temp og få justert opp VC med Hotwire som nå er 18V (3.0V per celle), tror jeg justerer den opp til hvertfall 19,2V så det blir 3,2V per celle.
Har ikke gjort så mye annet av justeringer på RX8 annet enn å kalibrere radio. Har lite lyst å tulle med timing enda og kan være jeg heller bare justerer pinion/spur i stedet. Skulle jeg bytte ESC på sikt så er det lettere å viktigere å lære å forholde seg til tror jeg.
Handla 2 karosser i tilfelle første forsøk ble på tryne, men begge ble faktisk ganske brukbare i Outlaw Black og Outlaw Black/Indy Silver! Er hvertfall kjempefornøyd med bilen så langt i form av hvordan den er bygget og føles ut og studerte den massivt på forhånd. Hvis jeg liker å kjøre den og beholder den blir det også test av 4S oppsett mot 1900Kv.
Jeg tror dette blir konge.
Comment