Announcement

Collapse
No announcement yet.

traxxas e-revo eller traxxas summit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• traxxas e-revo eller traxxas summit

har kikket litt på disse bilene men er veldig i tvil om åssen jeg skal velge , noen som har prøvd begge å kan gi meg noe tips ?
    litt kjipt at ikke summit har børsteløs motor. eller går den kanksje godt nok uten?
    kommer for det meste til å kjøre på industriområder å i sandtakk å lignende=)

Ville kjøpt e revo, grunnet en syk fart
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

Comment

e-revoen er vel lettere å få til og gå ordentlig fort, men summiten er vel mer avansert. Så kommer jo spørsmålet: hvor lurt er det å kjøre i 100 km/t i sandtak? får man det ikke like moro med halve farten, og man beholder kontroll og slipper å knuse bilen?

mvh oddi

Comment

har tenkt det samme =) blir te at jeg bestiller med summiten =) noen som vett om den kommer til å komme med børsteløs motor i nermeste fremtid ?

Comment

Eg kjører summit på 2x2s og så har eg gira den for litt ekstra toppfart. Om du ikkje er ute etter den sjuke farten som revo'en har, så er summit skikkelig moro. Og så kan du jo sitte børsteløs kombo i den om du vil.

Comment

ser på sidene til traxxas at summiten kommer opp i 20 mph.. greit at det er mer crawler enn fart og sånn, men det virket litt i overkant tregt spør du meg...

mvh oddi

Comment

Det er sant, men med lipo og litt anna giring går den greit. Men er det fart du er ute etter, så kjøp revo.

Comment

Flere mener at summit-en har mange underdimmensjonerte deler, som bærearmer, differ mm. Den er treig, så den er nok ikke egnet til hopping.

E-revoen er tøff, men har altfor underdimmensjonerte differ og akslinger i forhold til motorkraft. Et godt alternativ er jo savage flux. Selv har jeg en Thunder Tiger MT4 G3, som er en truggy med monstertruck dekk og karosseri. Den er like holdbar som en savage, og har bedre kjøreegenskaper en en e-revo, i tillegg er den billigere en begge! Helt ny koster den ca 4100,- fra towerhobbies.com.

Tower Hobbies carries an expansive collection of RC cars, RC airplanes, RC boats, model trains, sot cars, and supplies for all hobbyists.

If there was any new truck coming of the Nuremberg Toy Fair that could make the basher in Bill jump for joy, it’s the picture of this new monster truck from Thunder Tiger. Seriously, to a basher, this sandwich cage says ‘Bring it On!’. It’s an electric, brushless, RTR monster truck called the MT4 G3, […]

Comment

Ett ord : REVO
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

Kjøpte meg Summiten ja. Kjørte et par batteripakker på børstemotorn og tenkte, ''her gikk det for sakte''. Slang på 2.5k i børsteløs kombo og 1k i 2s lipo. Dermed hadde jeg den råeste bilen noen sinne, råere enn e-revo.

Med Mamba Monster 2200Kv 5hk motor i bilen går det unna både på vintern eller sommern i høyt og lavf gir.
                    Med børstemotor hjør den 20mph, med Børsteløs 2200Kv og 14.8 volt 2S (2x 2s i serie) går det unna sikkert i 40mph.

Den som er praktisk her, er at driverk tåler den børsteløse motorn.
                    Husk å gjøre mamba-ESC'en vann tett med gummi på speayflaske. Det er så gøy å kjøre i dyp snø.
                    Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                    http://www.youtube.com/animatorsimen

Comment

Originally posted by simen0904 View Post
                      Dermed hadde jeg den råeste bilen noen sinne, råere enn e-revo.
                      Hahaha, bra du tror det selv hvertfall...Vi får nå se hvor lenge de diffene dine holder....

Originally posted by simen0904 View Post
                      Den som er praktisk her, er at driverk tåler den børsteløse motorn.
                      Du kommer nok snart til å lære....

Så det du egentlig kommer frem til, er at i steden for å kjøpe en REVO, så har du kjøpt en summit, brukt 3500 ekstra for å
                      få noe som er så nærme en REVO som mulig, uten at det er en REVO?? Hørtes lurt ut...

Comment

Wtf med frekk holdning.
                        Jeg kjøpte en Summit for å både drive med crawling og kjøre fort offroad.
                        Ja jeg brukte litt ekstra penger på børsteløs combo siden Titan 775 motorn sugde.

Jeg liker summiten veldig godt. Den lar meg låse diffene og bruke lavgir når jeg ikke kommer meg opp bakker. Det kan ikke E-revo vettu Når vintern kommer kan jeg bare stramme fjerne litt å få bra bakkeklaring. Så kommer jeg meg fram selv i mye snø.

Summit er helt klart et bedre alternativ enn E-Revo hvis du skal drive litt med crawling og offroad.
                        Genialt og kunne låse diffene hvis du ikke kommer deg opp.

Du er sikker fornøyd med e-revo, men det hadde ikke jeg blitt.
                        Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.

Comment

Hehe, ikke meningen å være veldig frekk, bare litt

Men så lenge den blir holdt på 4s og ikke leker i 6s land, så er det mulig den holder.

Comment

Joa, du har som smått rett der :P

Holder meg med 4s, tenkte at det ville bli litt for rått med 6s.

Hvordan har det gått med diffene i E-Revon din og 6s?

Jeg har geneltig ikke så stort behov for å kjøre så fort med summiten, bare den oppnår 50-60 så er jeg fornøyd.
                            Har kjøpt nylig en Rustler VXL som jeg kan få opp i over 100.

Comment

kan svare for john eg,han hadde losi lst diffa i den..
                              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X