Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trimme traxxas e-revo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Grunnen er att jeg egenkli ikkje var så inni børsteløs å børste, hvor mye forsjellen var.. Fant jo fort ut att det var en del forsjell på fart. Pluss jeg har brent den ene motoren min, begynte å ryke under kjøring å etter det har den ikke ville gå.. Så da bygger jeg bare en bl sjølv, blir dyrere å selge min for å så kjøpe meg en bl etter som jeg måtte ha kjøpt ny motor til min for i det hele tatt få noe for den.
    Traxxas revo 3.3 - Traxxas revo OS.21 - Phonex Seilebåt - Sjøfly

Comment

Ser den skaff deg en Mamba Monster esc og en castle 1717, så skal du se att det fløtter seg
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

Originally posted by john_erlingbakke View Post
        Ser den skaff deg en Mamba Monster esc og en castle 1717, så skal du se att det fløtter seg
        Noen spesiell grunn til at du foretrekker 1580kv utgaven? Ville nok heller gått for 2200kv utgaven (Neu-Castle 1515) og 18/65 pinion/spur til allround bruk. Den er ikke mulig å håndtere på full spiker på 6S allikevel, så det har ingenting for seg å gå ned i kv rating for å kunne få enda mer toppfart.
        Last edited by HPI; 21 March 2012, 13:38.
        HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
        Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

Comment

Originally posted by HPI View Post
          Noen spesiell grunn til at du foretrekker 1580kv utgaven? Ville nok heller gått for 2200kv utgaven (Neu-Castle 1515) og 18/65 pinion/spur til allround bruk. Den er ikke mulig å håndtere på full spiker på 6S allikevel, så det har ingenting for seg å gå ned i kv rating for å kunne få enda mer toppfart.
          Jupp, det var det største som fikk plass Neida, det er hovudsaklig for å få mere torque og litt mindre turtallsvillig på start, seff den kan en jo stille via MM og... men nå er min snillt giret og i øyeblikker, husker ikke på stående for hvilken piniong som står i men kjører på 56 spur for å holde nesa litt nede. Så er der i tillegg montert LST sine xxl differ fremme og bak, kershaw stål mellomaxel og lst2 stikkaxler Så den holder unna for trøkket enda

Forrsten er det jævlig vanskelig å få tak i de motorene nå, eg hadde flax og fikk tak i da de solgte ut lageret hos Castle.

Grunnen til det er at Traxxas skulle ha "enerett" på de motorene, da det er den de bruker i XO-1 leken sin

Comment

Ja, ser det ligger en del 1717 motorer fra XO-1 på ebay. Men de er veldig overpriset, rundt 180-200 dollar. Til sammenligning får du en Tekin T8 Sensored for 120 dollar.

Men samme selgerne skriver "big block" i auksjonen også. Tror ikke de helt vet hva de snakker om.

Du skal lete lenge før du finner motorblokken i en elektro motor.
            HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
            Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

Comment

sett ka castle sin 2200kv koster på amain? 249$...
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

Comment

Ja, ser det ligger en del 1717 motorer fra XO-1 på ebay. Men de er veldig overpriset, rundt 180-200 dollar. Til sammenligning får du en Tekin T8 Sensored for 120 dollar.

Men samme selgerne skriver "big block" i auksjonen også. Tror ikke de helt vet hva de snakker om.

Du skal lete lenge før du finner motorblokken i en elektro motor.
                Big block er vel faktisk det traxxas og kaller den Sakset fra traxxas.com-----> NEW Traxxas Big Block Brushless Motor, Powered by Castle

Men som du sier, det hører jo ikke hjemme der i det hele tatt Men om du leiter litt på OSE.com finner du de til omtrent samma prisen. Siden de er veldig poppis i båter pga momentet Eg var vel litt mere heldig da eg kjøpte mine, betalte 50$ stk fra hylla til Castle

Comment

Originally posted by john_erlingbakke View Post
                  Men som du sier, det hører jo ikke hjemme der i det hele tatt Men om du leiter litt på OSE.com finner du de til omtrent samma prisen. Siden de er veldig poppis i båter pga momentet Eg var vel litt mere heldig da eg kjøpte mine, betalte 50$ stk fra hylla til Castle
                  Mine, som i flere? Ser ut som du er nødt til å dele med deg

$50 er grei deal :P

Forøvrig ikke overrasket over at Traxxas kaller det big block heller. Kommer jo tross alt fra landet som ikke kan forskjell på hjul, felg og dekk...

Comment

Mine, som i flere? Ser ut som du er nødt til å dele med deg

$50 er grei deal :P

Forøvrig ikke overrasket over at Traxxas kaller det big block heller. Kommer jo tross alt fra landet som ikke kan forskjell på hjul, felg og dekk...
                    Hehe, joda som i flere, har tre stk totalt. En i Revon En som står ferdig montert med kjølekappe og motorfeste klar til å gå i en båt. Og en som backup, selv om eg aldri tror de kommer til å ryke

USA= der alt er større og har en bunke med advarsler som følger med

Comment

hpi!!!! har flere jeg oxo liggende så bare å si fra om du trenger bytter gjerne jeg i rc ting..

MVH
                      Eivind
                      41242698
                      Shepherd Velox v8 Mugen. MBX6. Serpent 966. os speed.rb b9.lrp z28r..e-revos å revo 3.3
                      traxxas xo-1 tamiya trf xray t3 ++++

Comment

Originally posted by h0ggern View Post
                        hpi!!!! har flere jeg oxo liggende så bare å si fra om du trenger bytter gjerne jeg i rc ting..

MVH
                        Eivind
                        41242698
                        Om du har 1717 liggende på lur tror eg TageMathiassen hadde satt stor pris på om du gav han et pip, da eg vet han er på jakt etter en slik en

Comment

Selger du 1717 motor som passer e-revo? Er den hissigere enn mamba monster 2200kv? Isåfall så er jeg intressert i motor å esc om du har

Comment

aandre92 om du i det heletatt tenker på å putte en slik nedi, må du huske at du da og må oppgradere differ og axlinger= ikke billig, ellers kommer den til å spise axler til frokost middag og lunch

Comment

H0ggern : selger du 1717 motor å esc? Pris i såfall
                              John : å mye vil si?

Om noen vet om mamba 2200 med esc her på forumet, fint om noen tipser meg

Comment

2000++ og myye tilpassing og shimsing

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X