Grunnen er att jeg egenkli ikkje var så inni børsteløs å børste, hvor mye forsjellen var.. Fant jo fort ut att det var en del forsjell på fart. Pluss jeg har brent den ene motoren min, begynte å ryke under kjøring å etter det har den ikke ville gå.. Så da bygger jeg bare en bl sjølv, blir dyrere å selge min for å så kjøpe meg en bl etter som jeg måtte ha kjøpt ny motor til min for i det hele tatt få noe for den.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Trimme traxxas e-revo
Collapse
X
-
Noen spesiell grunn til at du foretrekker 1580kv utgaven? Ville nok heller gått for 2200kv utgaven (Neu-Castle 1515) og 18/65 pinion/spur til allround bruk. Den er ikke mulig å håndtere på full spiker på 6S allikevel, så det har ingenting for seg å gå ned i kv rating for å kunne få enda mer toppfart.Originally posted by john_erlingbakke View PostSer den
skaff deg en Mamba Monster esc og en castle 1717, så skal du se att det fløtter seg
Last edited by HPI; 21 March 2012, 13:38.HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo
Comment
-
Jupp, det var det største som fikk plassOriginally posted by HPI View PostNoen spesiell grunn til at du foretrekker 1580kv utgaven? Ville nok heller gått for 2200kv utgaven (Neu-Castle 1515) og 18/65 pinion/spur til allround bruk. Den er ikke mulig å håndtere på full spiker på 6S allikevel, så det har ingenting for seg å gå ned i kv rating for å kunne få enda mer toppfart.
Neida, det er hovudsaklig for å få mere torque og litt mindre turtallsvillig på start, seff den kan en jo stille via MM og... men nå er min snillt giret og i øyeblikker, husker ikke på stående for hvilken piniong som står i men kjører på 56 spur for å holde nesa litt nede. Så er der i tillegg montert LST sine xxl differ fremme og bak, kershaw stål mellomaxel og lst2 stikkaxler
Så den holder unna for trøkket enda
Forrsten er det jævlig vanskelig å få tak i de motorene nå, eg hadde flax og fikk tak i da de solgte ut lageret hos Castle.
Grunnen til det er at Traxxas skulle ha "enerett" på de motorene, da det er den de bruker i XO-1 leken sin
Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO
Comment
-
Ja, ser det ligger en del 1717 motorer fra XO-1 på ebay. Men de er veldig overpriset, rundt 180-200 dollar. Til sammenligning får du en Tekin T8 Sensored for 120 dollar.
Men samme selgerne skriver "big block" i auksjonen også. Tror ikke de helt vet hva de snakker om.
Du skal lete lenge før du finner motorblokken i en elektro motor.HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo
Comment
-
Big block er vel faktisk det traxxas og kaller denOriginally posted by HPI View PostJa, ser det ligger en del 1717 motorer fra XO-1 på ebay. Men de er veldig overpriset, rundt 180-200 dollar. Til sammenligning får du en Tekin T8 Sensored for 120 dollar.
Men samme selgerne skriver "big block" i auksjonen også. Tror ikke de helt vet hva de snakker om.
Du skal lete lenge før du finner motorblokken i en elektro motor.
Sakset fra traxxas.com-----> NEW Traxxas Big Block Brushless Motor, Powered by Castle
Men som du sier, det hører jo ikke hjemme der i det hele tatt
Men om du leiter litt på OSE.com finner du de til omtrent samma prisen. Siden de er veldig poppis i båter pga momentet
Eg var vel litt mere heldig da eg kjøpte mine, betalte 50$ stk fra hylla til Castle
Comment
-
Mine, som i flere? Ser ut som du er nødt til å dele med degOriginally posted by john_erlingbakke View PostMen som du sier, det hører jo ikke hjemme der i det hele tatt
Men om du leiter litt på OSE.com finner du de til omtrent samma prisen. Siden de er veldig poppis i båter pga momentet
Eg var vel litt mere heldig da eg kjøpte mine, betalte 50$ stk fra hylla til Castle 

$50 er grei deal :P
Forøvrig ikke overrasket over at Traxxas kaller det big block heller. Kommer jo tross alt fra landet som ikke kan forskjell på hjul, felg og dekk...HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
Comment
-
Hehe, joda som i flere, har tre stk totalt. En i Revon En som står ferdig montert med kjølekappe og motorfeste klar til å gå i en båt. Og en som backup, selv om eg aldri tror de kommer til å rykeOriginally posted by HPI View PostMine, som i flere? Ser ut som du er nødt til å dele med deg

$50 er grei deal :P
Forøvrig ikke overrasket over at Traxxas kaller det big block heller. Kommer jo tross alt fra landet som ikke kan forskjell på hjul, felg og dekk...
USA= der alt er større og har en bunke med advarsler som følger med
Comment
-
Om du har 1717 liggende på lur tror eg TageMathiassen hadde satt stor pris på om du gav han et pip, da eg vet han er på jakt etter en slik enOriginally posted by h0ggern View Posthpi!!!! har flere jeg oxo liggende så bare å si fra om du trenger
bytter gjerne jeg i rc ting..
MVH
Eivind
41242698
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment