Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trøbbel med ESC Traxxas Stampede 4x4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trøbbel med ESC Traxxas Stampede 4x4

Når jeg er ute å kjøre så sliter jeg med at bilen pluttselig får mindre effekt, og at det blinker rødt på ESC'n. Dette kan skje 1 gang ila ett batteri, og det kan skje 4 ganger ila ett batteri. Det blinker rolig, ikke hurtig. Blinker det hurtig så er det fordi den er varm.
    Sist jeg kjørte så gikk det 5 sekunder før den blinket rødt, etter at jeg slo den på for å kjøre.
    Det jeg har brukt å gjøre er å slå den av og på, så funker den igjen, såfremst det ikkje skjer på nytt senere på samme batteriet.

Har lest at denne type oppførsel er normalt rett før ESC kutter batteriet pga lav spenning. Altså at når batteriet nærmer sin slutt, så mister motoren 50% av kraften, for så etter en liten stund å kutte all motorkraft(lipo cut off)

Er det noe man kan gjøre for å fikse dette? Har 2 forskjellige batterier, men den oppfører seg på samme måte.

Kjører du med lipo eller nimh batterier?
    HPI Baja 5T

Comment

Kjører med 3s lipo

Comment

hm..mah og c rating?
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

Comment

Det ene er på 3200 mah og 25c. Det andre er på 4000 mah og 25c. Har dette noe å si?

Comment

viktig at dei klara å levere nok strøm,det på 4000 skulle no være nok jalfall,klara 100a det..

Comment

Er samme greia me begge batteriene.. kan det være noe feil me esc?

Comment

Hva mener du med 100a? Er helt ny innen rc

Comment

Noen som vet hva problemet kan være?

Comment

c verdien på et batteri har med kor masse strøm det kan levere,4000mahx25 blir 100a.. hadde et liknande problem som du har med en vxl esc for mange år sia,fant vel aldri heilt ut av det,men mena å huske at det kom seg med nye/bedre batteri..

Comment

Prøve med et batteri med høyere mah?

Comment

ja,ville kanskje det.og helst 35c eller meir...so holde det rikelig jalfall..http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...mpatible_.html detta skulle holde rikelig jalfall..men om du ikkje har battery extension kit so må du ha det..

Comment

dette går vel uten,men sjølsagt out of stock..http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._TRA2872_.html

Comment

Er dyrt å kjøpe lipo fra utlandet.. får sjekke litt på norske sider.. men syns det er rart uansett at det skal være grunnen for at den kødder slik

Comment

Hm..dyrt frå utlandet? Det stemme nok ikkje, får ikkje billigare enn hobbyking jalfall...

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X