Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 og kjøling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slash 4x4 og kjøling

    Har Traxxas Slash 4x4 RTR med Velineon 3500 motor og VXL-3s ESC.

    Hvordan er det best å kjøle ned dette og veit dere om noen linker til butikker som selger noe som passer?

    Har ikke lyst til å bytte ut motor / ESC enda, så jeg ønsker utstyr til standard foreløpig
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Jeg har en sånn som jeg tenkte å montere på motoren, og ei vifte til å putte på Mamba Max regulatoren min. Du kan jo vurdere en slik til 3S'en eller mekke noe selv. Riktig giring er vel uansett det beste for å unngå varme.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #3
      Den vifta til ESC'n er den samme som Traxxas har delenummer på ja. Koster ikke all verdens fra elefun.no
      Men den kjøleløsingen til motoren, passer den alle disse typene av motorer? Er det standard 540-size?

      Kjenner ikke disse børsteløse motorene så godt. Men tenker jeg går opp på Spur fra 54T til 56T og ned på pinionen fra 13T og ned til 11 eller 12T. Jeg har ikke kontroll allikevel....

      Takker for svar
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #4
        Jeg har en slik en også som passer perfekt på standard sølvkanne og eZRun motorene (ihvertfall de uten kjøleribber). Mener å huske jeg har prøvd den andre på eZRun motoren min også, og at den passa, men er ikke helt sikker. Har ikke prøvd noen av dem på Velineon motoren, men trur nok de skal passe. Det viktigste er vel at kjøeribba ikke er for brei og at vifta sitter på toppen, ettersom det er litt trangt nedi Slashen.

        Internutvekslinga er 2,85. Dermed er sluttvekslinga 11,8 med standardgiring og 14,5 med 11/56. Da bør man vel egentlig merke en grei forskjell.

        Forresten, du får ikke ikke større spur enn 54 tenner, så da må du gå nedover på pinion. Her er vel 9 tenner det minste, og ta blir utvekslinga med 9/54 17,1. 11/54 gir 14, så du kan jo evnt. prøve det først.
        Last edited by >Jonas<; 14 May 2010, 12:57.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          Takker, skal sjekke om 56T spur faktisk passer. Så det veit jeg litt seinere i dag. Ser ut som at Traxxas ikke har mindre enn 12T pinion også. Men hvis 56T ikke passer så blir det 54T.

          Får se hva jeg prøver, er jo vant til at bilene mine går i 6-12 km/t så litt justeringer må til
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            De fleste 32p/0.8 pinion skal vel passe. Spur drev er nok mer proprietære.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • #7
              56T spur blir akkurat for stort. Ikke mulig å få det på plass uten for rå makt.
              Ja da blir det maks 54T spur da. Måtte jo teste.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Ikke at det var så varmt i dag, men det var vått.
                Kjørte ca 25-30 minutter i våt jord / leire og den kuttet ikke ut en eneste gang.
                Masse jord / leire oppi chassiet

                Lurer på om jeg bare skal skaffe kjøleribbe til motoren og den vifta til ESC'n. Men trenger ikke det riktig enda.
                Veldig fornøyd med hvor mye denne tåler.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Kan anbefale outerwears trekket til Slash 4x4 så slipper du å rengjøre innsiden av bilen like mye
                  Rasmus Fauske
                  http://www.rc-batteri.no
                  TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

                  Comment


                  • #10
                    knall

                    Hvordan blir den slitt under etterhvert?
                    Holder det godt eller må man kjøpe "mange"??
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      Virket bra til nå for min del (venter på litt deler til min bil etter en liten uenighet mellom den og ett fotballmål) og har gått i fra å måtte heller ut av bilen etter bruk til å kun børste litt av den.

                      Ang slitasje er det jeg vil tro blir slitt først er bårrelås båndet rundt det, men dette kan du uansett bytte selv om du går litt inn for det

                      --
                      Rasmus F
                      Rasmus Fauske
                      http://www.rc-batteri.no
                      TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

                      Comment


                      • #12
                        Ha har jeg fått kjøleribba til motoren i hus, fjernet vifta med en gang, da jeg vil prøve om det går greit i Norge uten.
                        Sliper plass til ledningene.
                        Får se etterhvert hvordan dette blir.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #13
                          Kjøleribbe til motor



                          Frest ut litt til ledningene



                          Tror dette blir bra etterhvert jeg.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            Men jeg lurer på noen små ting.
                            Jeg kjører kun 3S LiPo og har tenkt meg 12T pinion og 54T spur.
                            Som dere ser har jeg kjøleribbe på motoren.
                            Har mulighet for vifte også.

                            Men tror dere det vil gå varmt? Motor eller ESC?

                            Er det noen andre som har erfaring med dette??
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #15
                              Er jo bare å prøve og kjenne etter det da. Med overtray, 13/54 i giring hadde jeg 80 grader på motoren etter 15-20 min. Så mtp motoren bør det gå bra. På min satt motor alt for stramt mot spur drevet, noe som førte til unødvendig høy motstand, og dermed også en del mer varme. Så pass på at avstanden her er passe og at bilen triller lett.

                              Angående ESC'en kan du jo montere på ei lita vifte. Trenger jo ikke å kjøpe den dyre til Traxxas.
                              Team RC Companiet - Minicupen.no
                              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X