Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke ny Kyosho DST 2 til å kjøre på tomgang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ett lite tips til Smallsize hobbyland har glødeplugg
    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

    Comment


    • #17
      Originally posted by olafand2 View Post
      Ett lite tips til Smallsize hobbyland har glødeplugg
      Jupp Jobber i byen, så stikker nok nedom der i morgen tenker jeg.

      Nå venter jeg bare på litt 'fritid' så jeg kan komme meg ned i garasjen forsøke igjen.

      Ang. åpningne når jeg skrur igjen LSN så synes jeg også det er merkelig at den åpener forgasseren så mye. Skal ta noen bilder så dere kan se hva jeg mener.

      Comment


      • #18
        Ja det er noe merkelig der,for jeg var ute å justerte på min motor nå,å der skjer ikke det..
        Akuratt som om det er en feil justering en plass..
        Ta ett par bilder du,kanskje det hjelper oss litt..

        Det er nål nr3 på side 19 du justerer på da vel!? http://k2.kyosho.se/pdf/01.31097T2%20-%20DST%20T2.pdf
        Last edited by olafand2; 10 January 2011, 13:37.
        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

        Comment


        • #19
          Jeg er også eier av en kyosho riktignok en mfr men en gxr 18 motor sitter i den,den fabrikkinnstillingen i manualen er litt misvisende,
          tror jeg. jeg slet m å få start på min Helt nye bil og der også, som du beskriver skal ls needle 2,5 ut men min erfaring er at de må mene
          fra koninga ytterst på selve messinghylsa ls nåla sitter i.
          skru på sender og bil juster så tomgangen til ca 0,4 mm åpning viktig å skru på elektronikken mens dette gjøres, grunnet servoene går i senter. hs 3 1/2 ut og ls inn til der koninga slutter og kanskje bitte bitte litt innafor koninga men såpass at du så vidt kan se det
          start bilen fra dette utgangspunktet og juster på kontrollen sånn at den ikke gir gass juster så tomgangen så hjula ikke går rundt
          når du holder den opp..
          Team losi ten scte/ team losi tlr ten scte2.0 mip pro4mance x 2 / div båter og fly

          Comment


          • #20
            Ok. Da har far vært i garasjen.

            Det er gode nyheter, og det er dårlige nyheter.

            Vi starter med det som får meg til å smile

            1) Bilen startet og gikk på tomgang så lenge jeg ville: Jeg forsøkte meg frem som følger:

            - 3,5 på HSN (Standard innkjøring i følge manual)
            - 2,5 på LSN fra bunn.
            = Motoren går kun de vanlig 1-2 sekundene og dør ut. Ikke sjanse at den vil mer.

            Ok, tenkter jeg, da forsøker jeg teori 2, om at en skal ha 2,5 omdr. fra punktet der forgasseråpningen ikke blir størra pga justering inn av LSN (forklart i et av mine tidligere innlegg).

            - 3,5 på HSN
            - Ca 3,0 + 2,5 på LSN
            = Motoren starter på første drag og går på tomgang så lenge jeg vil

            2) Men....
            for det er her den dårlige nyheten kommer inn (tror jeg). Temperaturen på tomgang ble bare høyere og høyre. Veldig fort kom den til 100 - som vel er ok - og forsatte til 120-130 da jeg ikke turte mer og kneip i slangen. Hva er normalt temperatur på tomgang? Hva maks temperatur bør en passe på? Betyr dette at den får for lite fuel på denne hastigheten, det er vel eneste forklaringen på at den blir for varm? Da må jeg vel isåfall justere ut LSN enda mer?

            Har tatt bilder av den rare 'oppførselen' på LSN når jeg skrur den til bunns (med klokka), så kan dere letter se hva jeg mener. Kan det være feil på LSN-funksjonen siden jeg må skru 5+ omdr for å få start på den?

            Click image for larger version

Name:	3_0.jpg
Views:	1
Size:	22.9 KB
ID:	771868Click image for larger version

Name:	1_5.jpg
Views:	1
Size:	23.2 KB
ID:	771870Click image for larger version

Name:	0.jpg
Views:	1
Size:	25.0 KB
ID:	771871

            Bildet til venstre er når jeg har skrudd ut 3 fra bunn, og det til høyre er når jeg har skrudd helt i bunn (skrur med klokka til den stopper). Det er at selve LSN-nåla butter imot fuelinntaket fra HSN som gjør at hele åpningen beveger seg.

            Motoren i sin helhet:

            Click image for larger version

Name:	motor.jpg
Views:	1
Size:	35.0 KB
ID:	771869

            Hva tror dere, er det noe feil på LSN og forgassermekanikken?

            Og, ja, det er nål nummer tre jeg stiller på

            Noory
            Last edited by Noory; 10 January 2011, 19:59.

            Comment


            • #21
              Originally posted by chewbacca View Post
              Jeg er også eier av en kyosho riktignok en mfr men en gxr 18 motor sitter i den,den fabrikkinnstillingen i manualen er litt misvisende
              Godt å vite at det er håp. Jeg har troen nå, må bare vite om jeg bør bekymre meg for tomgangstemperatur på 130 grader etter kun kort tid.

              Men når en leser manualen så er det rart de mener noe annet enn fra bunn. Men slik jeg har opplevd det stemmer jo ikke dette i det hele tatt. Kanskje jeg skal ta en telefon til butikken i Trondheim og høre om de har noen erfaringer? Den her nede gikk konk (derfor jeg kjøpte bilen på 40% rabatt ).

              Comment


              • #22
                tempen er for høy ja,den burde ikke over 95-100 på tomgang og 115-120 etter belastning..
                Tyder på at den får for lite fuel når den blir varm.
                At du må skru ut 5omd,er helt galt,noe feil er det der,men kan ikke skjønne hva enda.
                Skal ta inn min bil,så skal jeg se hva jeg får til med den,kanskje jeg finner en løsning av hvorfor den er sånn
                sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                Comment


                • #23
                  Hvis jeg skal få forgasseren min til å oppføre seg på samme måten,så må jeg skru tomgangsskruen helt i bånn,da oppfører lsn seg sånn..
                  Hvordan står din tomgangsskrue stilt?
                  sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by olafand2 View Post
                    Hvis jeg skal få forgasseren min til å oppføre seg på samme måten,så må jeg skru tomgangsskruen helt i bånn,da oppfører lsn seg sånn..
                    Hvordan står din tomgangsskrue stilt?
                    Det kan jeg også gjøre, den oppfører seg da likt som når jeg skrur LSN i bånn. Den står nå stilt slik at jeg får 0,3 mm i åpningen, og jeg må skru den mye for å få den helt i bunn og åpne forgasseren mye.

                    Det er jo åpenbart en feil i forhold til manualen. Slik jeg ser det så er enten LSN for langt inne når den er i bunn, eller så er messinghylsen som gir ut fuel for langt inn fra andre siden. Ved hvert av disse tilfellene så butter de imot før de skal.

                    Uansett, dette bør jo ikke hindre meg i å få en bra innstilt motor, det er bare så mye vanskeligere enn hvis en hadde hatt et godt referansepunkt å skru ifra. Nå må jeg prøve meg frem mye mer ved hjelp av å sjekke røyk, temperatur og evt. andre variabler.

                    Men igjen, husker jeg rett, så måtte jeg skru LSN mye inn første gangen jeg fikk den. Husker jeg var overrasket da jeg forventet 2,5 omdr. Så hvis den nå var skrudd riktig fra fabrikken, så kan det stemme med 5-6 omdr allikevel.

                    Neste steg får bli å øke LSN enda mer for å se om det senker tempen. HSN står på 3,5 - så den bør være tykk nok.

                    Like greit at jeg bruker tid på dette, da jeg uansett ikke kan får kjørt noe ute ennå. Lærer masse bra nå, som jeg får brukt for når det virkelig teller

                    Comment


                    • #25
                      Da må jeg spørre hva lsn er justert på når du justere åpningen til 0.3mm?
                      skru ut den skruen som holder hsn nålhuset på forgasseren,kanskje det sitter noe i enden der som gjør at lsn nåla butter..

                      helt klart at dette vi lærer av,men hadde jo vært kjekt om du fikk kjørt litt først da,hehe
                      sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                      Comment


                      • #26
                        høres ut som du må skru lsn 1par min ut. Ser ut som det ordner seg da. Lsn og tomgang vil kunne påvirke hverandre.
                        Derfor tar jeg altid en finjustering av tomgang etter å ha rotet med lsn
                        X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                        ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                        hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                        Comment


                        • #27
                          OK nå har jeg rotet fram en fabrikkny Motor som ligger uåpnet i eske en gxr 18 motor, denne er gasserstempelet ca 0,3-0,4 mm åpning på
                          Hs nåla er skrudd 2,5 gang ut fra helt igjenskrudd, denne bør stå en hel omdreining til ut slik at den står 3,5 gang ut..
                          Ls nåla sitter så og si kant i kant med koninga i hylsa denne ville nok jeg latt være slik, jeg har kjøpt maaange rtr biler og Ls nåla
                          Rører jeg meget sjelden
                          På min Mfr riktignok bare innkjørt såvidt sitter nålene som beskrevet over bortsett fra hs som står 2 3/4 ut så jeg har litt å gå på
                          nå når det er kaldt
                          Team losi ten scte/ team losi tlr ten scte2.0 mip pro4mance x 2 / div båter og fly

                          Comment


                          • #28
                            Ls nåla sitter så og si kant i kant med koninga i hylsa denne ville nok jeg latt være slik, jeg har kjøpt maaange rtr biler og Ls nåla
                            Rører jeg meget sjelden
                            Ok, bare for å være sikker på hva du mener: At bakdelen av LSN-nåla, det vil si skruhodet, flukter med bunnen av koningen i sylinderen som selve nåla sitter i? Slik som dette:

                            Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	33.3 KB
ID:	771878

                            Her på bildet har jeg skrudd LSN ut 6 omdreininger for å få den i denne posisjonen.

                            Olaf nevnte at jeg burde skru av og fra hverandre forgasseren for å se om det var noen åpenbare feil der, noe rusk eller rask som gjør at det butter imot. Skal gjøre dette når jeg får tid.

                            Og takk for å du sjekket! Også til Olaf for en hyggelig telefonsamtale i går

                            høres ut som du må skru lsn 1par min ut. Ser ut som det ordner seg da. Lsn og tomgang vil kunne påvirke hverandre.
                            Derfor tar jeg altid en finjustering av tomgang etter å ha rotet med lsn
                            Ja, det begynner å demre for meg at det er flere variabler som alle henger sammen her. Mye å ta inn for en nybegynner, men når sommeren kommer har jeg etter en runde her endel mer kunnskap å rutte med

                            Comment


                            • #29
                              Det er nok det han mener
                              Hvor stor er åpningen i forgasseren nå som du har nåla i den posisjonen?
                              Hvis det er tilfelle at du har 6omd ut,så er det noe rart med nålene på den forgasseren.
                              Ca 3omd skrur jeg ut på min..
                              driver ikke å teller halve runder vel Espen,hehe
                              sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by olafand2 View Post
                                driver ikke å teller halve runder vel Espen,hehe
                                Skjønner du måtte spørre, men nei, dessverre Vrir halve med skruhjernet og teller 'halv, en, en-og-en-halv, to, ...'. Men je ser at du spurte da tallet delt på to stemmer bra.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X