Ett lite tips til Smallsize hobbyland har glødeplugg
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Får ikke ny Kyosho DST 2 til å kjøre på tomgang
Collapse
X
-
Originally posted by olafand2 View PostEtt lite tips til Smallsize hobbyland har glødeplugg
Nå venter jeg bare på litt 'fritid' så jeg kan komme meg ned i garasjen forsøke igjen.
Ang. åpningne når jeg skrur igjen LSN så synes jeg også det er merkelig at den åpener forgasseren så mye. Skal ta noen bilder så dere kan se hva jeg mener.
Comment
-
Ja det er noe merkelig der,for jeg var ute å justerte på min motor nå,å der skjer ikke det..
Akuratt som om det er en feil justering en plass..
Ta ett par bilder du,kanskje det hjelper oss litt..
Det er nål nr3 på side 19 du justerer på da vel!? http://k2.kyosho.se/pdf/01.31097T2%20-%20DST%20T2.pdfLast edited by olafand2; 10 January 2011, 13:37.sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk
Comment
-
Jeg er også eier av en kyosho riktignok en mfr men en gxr 18 motor sitter i den,den fabrikkinnstillingen i manualen er litt misvisende,
tror jeg. jeg slet m å få start på min Helt nye bil og der også, som du beskriver skal ls needle 2,5 ut men min erfaring er at de må mene
fra koninga ytterst på selve messinghylsa ls nåla sitter i.
skru på sender og bil juster så tomgangen til ca 0,4 mm åpning viktig å skru på elektronikken mens dette gjøres, grunnet servoene går i senter. hs 3 1/2 ut og ls inn til der koninga slutter og kanskje bitte bitte litt innafor koninga men såpass at du så vidt kan se det
start bilen fra dette utgangspunktet og juster på kontrollen sånn at den ikke gir gass juster så tomgangen så hjula ikke går rundt
når du holder den opp..Team losi ten scte/ team losi tlr ten scte2.0 mip pro4mance x 2 / div båter og fly
Comment
-
Ok. Da har far vært i garasjen.
Det er gode nyheter, og det er dårlige nyheter.
Vi starter med det som får meg til å smile
1) Bilen startet og gikk på tomgang så lenge jeg ville: Jeg forsøkte meg frem som følger:
- 3,5 på HSN (Standard innkjøring i følge manual)
- 2,5 på LSN fra bunn.
= Motoren går kun de vanlig 1-2 sekundene og dør ut. Ikke sjanse at den vil mer.
Ok, tenkter jeg, da forsøker jeg teori 2, om at en skal ha 2,5 omdr. fra punktet der forgasseråpningen ikke blir størra pga justering inn av LSN (forklart i et av mine tidligere innlegg).
- 3,5 på HSN
- Ca 3,0 + 2,5 på LSN
= Motoren starter på første drag og går på tomgang så lenge jeg vil
2) Men.... for det er her den dårlige nyheten kommer inn (tror jeg). Temperaturen på tomgang ble bare høyere og høyre. Veldig fort kom den til 100 - som vel er ok - og forsatte til 120-130 da jeg ikke turte mer og kneip i slangen. Hva er normalt temperatur på tomgang? Hva maks temperatur bør en passe på? Betyr dette at den får for lite fuel på denne hastigheten, det er vel eneste forklaringen på at den blir for varm? Da må jeg vel isåfall justere ut LSN enda mer?
Har tatt bilder av den rare 'oppførselen' på LSN når jeg skrur den til bunns (med klokka), så kan dere letter se hva jeg mener. Kan det være feil på LSN-funksjonen siden jeg må skru 5+ omdr for å få start på den?
Bildet til venstre er når jeg har skrudd ut 3 fra bunn, og det til høyre er når jeg har skrudd helt i bunn (skrur med klokka til den stopper). Det er at selve LSN-nåla butter imot fuelinntaket fra HSN som gjør at hele åpningen beveger seg.
Motoren i sin helhet:
Hva tror dere, er det noe feil på LSN og forgassermekanikken?
Og, ja, det er nål nummer tre jeg stiller på
NooryLast edited by Noory; 10 January 2011, 19:59.
Comment
-
Originally posted by chewbacca View PostJeg er også eier av en kyosho riktignok en mfr men en gxr 18 motor sitter i den,den fabrikkinnstillingen i manualen er litt misvisende
Men når en leser manualen så er det rart de mener noe annet enn fra bunn. Men slik jeg har opplevd det stemmer jo ikke dette i det hele tatt. Kanskje jeg skal ta en telefon til butikken i Trondheim og høre om de har noen erfaringer? Den her nede gikk konk (derfor jeg kjøpte bilen på 40% rabatt ).
Comment
-
tempen er for høy ja,den burde ikke over 95-100 på tomgang og 115-120 etter belastning..
Tyder på at den får for lite fuel når den blir varm.
At du må skru ut 5omd,er helt galt,noe feil er det der,men kan ikke skjønne hva enda.
Skal ta inn min bil,så skal jeg se hva jeg får til med den,kanskje jeg finner en løsning av hvorfor den er sånnsigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk
Comment
-
Hvis jeg skal få forgasseren min til å oppføre seg på samme måten,så må jeg skru tomgangsskruen helt i bånn,da oppfører lsn seg sånn..
Hvordan står din tomgangsskrue stilt?sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk
Comment
-
Originally posted by olafand2 View PostHvis jeg skal få forgasseren min til å oppføre seg på samme måten,så må jeg skru tomgangsskruen helt i bånn,da oppfører lsn seg sånn..
Hvordan står din tomgangsskrue stilt?
Det er jo åpenbart en feil i forhold til manualen. Slik jeg ser det så er enten LSN for langt inne når den er i bunn, eller så er messinghylsen som gir ut fuel for langt inn fra andre siden. Ved hvert av disse tilfellene så butter de imot før de skal.
Uansett, dette bør jo ikke hindre meg i å få en bra innstilt motor, det er bare så mye vanskeligere enn hvis en hadde hatt et godt referansepunkt å skru ifra. Nå må jeg prøve meg frem mye mer ved hjelp av å sjekke røyk, temperatur og evt. andre variabler.
Men igjen, husker jeg rett, så måtte jeg skru LSN mye inn første gangen jeg fikk den. Husker jeg var overrasket da jeg forventet 2,5 omdr. Så hvis den nå var skrudd riktig fra fabrikken, så kan det stemme med 5-6 omdr allikevel.
Neste steg får bli å øke LSN enda mer for å se om det senker tempen. HSN står på 3,5 - så den bør være tykk nok.
Like greit at jeg bruker tid på dette, da jeg uansett ikke kan får kjørt noe ute ennå. Lærer masse bra nå, som jeg får brukt for når det virkelig teller
Comment
-
Da må jeg spørre hva lsn er justert på når du justere åpningen til 0.3mm?
skru ut den skruen som holder hsn nålhuset på forgasseren,kanskje det sitter noe i enden der som gjør at lsn nåla butter..
helt klart at dette vi lærer av,men hadde jo vært kjekt om du fikk kjørt litt først da,hehesigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk
Comment
-
høres ut som du må skru lsn 1par min ut. Ser ut som det ordner seg da. Lsn og tomgang vil kunne påvirke hverandre.
Derfor tar jeg altid en finjustering av tomgang etter å ha rotet med lsnX-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS
Comment
-
OK nå har jeg rotet fram en fabrikkny Motor som ligger uåpnet i eske en gxr 18 motor, denne er gasserstempelet ca 0,3-0,4 mm åpning på
Hs nåla er skrudd 2,5 gang ut fra helt igjenskrudd, denne bør stå en hel omdreining til ut slik at den står 3,5 gang ut..
Ls nåla sitter så og si kant i kant med koninga i hylsa denne ville nok jeg latt være slik, jeg har kjøpt maaange rtr biler og Ls nåla
Rører jeg meget sjelden
På min Mfr riktignok bare innkjørt såvidt sitter nålene som beskrevet over bortsett fra hs som står 2 3/4 ut så jeg har litt å gå på
nå når det er kaldtTeam losi ten scte/ team losi tlr ten scte2.0 mip pro4mance x 2 / div båter og fly
Comment
-
Ls nåla sitter så og si kant i kant med koninga i hylsa denne ville nok jeg latt være slik, jeg har kjøpt maaange rtr biler og Ls nåla
Rører jeg meget sjelden
Her på bildet har jeg skrudd LSN ut 6 omdreininger for å få den i denne posisjonen.
Olaf nevnte at jeg burde skru av og fra hverandre forgasseren for å se om det var noen åpenbare feil der, noe rusk eller rask som gjør at det butter imot. Skal gjøre dette når jeg får tid.
Og takk for å du sjekket! Også til Olaf for en hyggelig telefonsamtale i går
høres ut som du må skru lsn 1par min ut. Ser ut som det ordner seg da. Lsn og tomgang vil kunne påvirke hverandre.
Derfor tar jeg altid en finjustering av tomgang etter å ha rotet med lsn
Comment
-
Det er nok det han mener
Hvor stor er åpningen i forgasseren nå som du har nåla i den posisjonen?
Hvis det er tilfelle at du har 6omd ut,så er det noe rart med nålene på den forgasseren.
Ca 3omd skrur jeg ut på min..
driver ikke å teller halve runder vel Espen,hehesigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk
Comment
-
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment