Ok, da har jeg fått sneket meg ned i garasjen igjen 
Armert med nye OS#8 plugger og enda en omdreining på LSN startet jeg å dra i snora. OS-pluggen var vanskeligere å få igang, men når motoren først startet gikk den veldig stabilt.
I motsetning til forrige gang hvor tempen før i været, tok det nå god tid før den krøp over 100 grader. Men selv på tomgang beveget den seg etterhvert opp imot 125-130 grader. Da jeg nesten ikke så noe farge på røyken og temperaturen var høy, tenkte jeg den behøvde en tykkere blanding og jeg skrudde opp HSN fra 3 til 3 1/4 samt litt til ut på LSN. Da sank tomgangstempen til 110-115 grader og røyken på lavt turtall ble godt synlig og hvit/grå. Motoren gikk hele tanken ut
Nå snakker vi fremgang sammenliknet med hvordan det så ut i starten av denne tråden.
Men, noe er forsatt ikke på stell. For et stykke ut i tanken ville jeg prøve å åpne litt på gassen, ikke mye, men nok til at hjula startet å gå og litt til. Men da døde motoren tvert. Hva snakker vi om her, er det drukning? For mye fuel? Og hvordan justerer jeg best for dette? Intuitivt tenker jeg at jeg da må ned på HSN, men kompensere med å gå ut litt til å LSN for å få en lav nok temp på tomgang? Tenker jeg rett her?
Jeg fikk også låne DST'en til min onkel, som kjøpte lik akkurat samtidig med meg, og har har samme 'feil' med at forgasseren åpner seg på de siste 3 omdreiningene før den når bunnen.

Armert med nye OS#8 plugger og enda en omdreining på LSN startet jeg å dra i snora. OS-pluggen var vanskeligere å få igang, men når motoren først startet gikk den veldig stabilt.
I motsetning til forrige gang hvor tempen før i været, tok det nå god tid før den krøp over 100 grader. Men selv på tomgang beveget den seg etterhvert opp imot 125-130 grader. Da jeg nesten ikke så noe farge på røyken og temperaturen var høy, tenkte jeg den behøvde en tykkere blanding og jeg skrudde opp HSN fra 3 til 3 1/4 samt litt til ut på LSN. Da sank tomgangstempen til 110-115 grader og røyken på lavt turtall ble godt synlig og hvit/grå. Motoren gikk hele tanken ut

Men, noe er forsatt ikke på stell. For et stykke ut i tanken ville jeg prøve å åpne litt på gassen, ikke mye, men nok til at hjula startet å gå og litt til. Men da døde motoren tvert. Hva snakker vi om her, er det drukning? For mye fuel? Og hvordan justerer jeg best for dette? Intuitivt tenker jeg at jeg da må ned på HSN, men kompensere med å gå ut litt til å LSN for å få en lav nok temp på tomgang? Tenker jeg rett her?
Jeg fikk også låne DST'en til min onkel, som kjøpte lik akkurat samtidig med meg, og har har samme 'feil' med at forgasseren åpner seg på de siste 3 omdreiningene før den når bunnen.
Comment