Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke ny Kyosho DST 2 til å kjøre på tomgang

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ok, da har jeg fått sneket meg ned i garasjen igjen

Armert med nye OS#8 plugger og enda en omdreining på LSN startet jeg å dra i snora. OS-pluggen var vanskeligere å få igang, men når motoren først startet gikk den veldig stabilt.

I motsetning til forrige gang hvor tempen før i været, tok det nå god tid før den krøp over 100 grader. Men selv på tomgang beveget den seg etterhvert opp imot 125-130 grader. Da jeg nesten ikke så noe farge på røyken og temperaturen var høy, tenkte jeg den behøvde en tykkere blanding og jeg skrudde opp HSN fra 3 til 3 1/4 samt litt til ut på LSN. Da sank tomgangstempen til 110-115 grader og røyken på lavt turtall ble godt synlig og hvit/grå. Motoren gikk hele tanken ut Nå snakker vi fremgang sammenliknet med hvordan det så ut i starten av denne tråden.

Men, noe er forsatt ikke på stell. For et stykke ut i tanken ville jeg prøve å åpne litt på gassen, ikke mye, men nok til at hjula startet å gå og litt til. Men da døde motoren tvert. Hva snakker vi om her, er det drukning? For mye fuel? Og hvordan justerer jeg best for dette? Intuitivt tenker jeg at jeg da må ned på HSN, men kompensere med å gå ut litt til å LSN for å få en lav nok temp på tomgang? Tenker jeg rett her?

Jeg fikk også låne DST'en til min onkel, som kjøpte lik akkurat samtidig med meg, og har har samme 'feil' med at forgasseren åpner seg på de siste 3 omdreiningene før den når bunnen.

Comment

Høres mye bedre ut nå ja
      Tyder på at den får litt mye på LSN,sånn at den dør ut med engang,Lsn tar for seg de første ca30% av gassen. Prøv å justere 5min inn igjen og prøv om den blir bedre da.
      Etter hvert som du får kjørt den litt,så begynner du å justere den på HSN til du er fornøyd med den på full gass,så tar du LSN til slutt. Må regne med at tomgangen nå kan forandre seg når du justerer den.
      Skjønner meg ikke helt på de forgasserene der.Har jo den samme gasseren jeg,hm..
      sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

Comment

Originally posted by olafand2 View Post
        Skjønner meg ikke helt på de forgasserene der.Har jo den samme gasseren jeg,hm..
        Jeg skal se om jeg får filmet det, så er det lettere å se hvordan det fungerer

En annen ting jeg la merke til var at det gikk væske i slangen fra potta tilbake til tanken. Jeg så tydelig at det beveget seg 'bobler' tilbake i tanken. Er dette normalt?

Comment

Da kom det noe fuel/olje ut av potta også da?
          Det skal ikke komme mye i den slange,det tyder på at den får mer en nok fuel..
          Prøv nå å få justert den skikkelig du,ikke tenk så my på hvordan den forgasseren oppfører seg,den som er mest viktig er at du får kjørt med den,uansett innstillingene
          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

Comment

Nei, det gjorde ikke det som jeg fikk med meg.

Enig i at jeg må få den opp å kjøre, men greit å vite om det er noe 'galt' med den eller ikke. Det er jo allikevel lenge til jeg kan begynne å kjøre ute med den

Leter etter en hall eller liknende som kan brukes i nærområdet, men ikke funnet noe ennå. Så lenge tempen er såpass lav utendørs vil jeg ikke kjøre den inn ute i et parkeringsannlegg eller liknende. Har blitt advart mot det under innkjøring.

Comment

Prøv deg litt i kjelleren først,men husk å kjør den tom eller tøm den for fuel etter bruk.
              Hvis den ikke skal brukes på noen dager,så bruk afterrun olje i motoren..

Comment

Da har jeg fått justert litt mer på LSN og nå er jeg klar for å begynne å faktisk kjøre bilen inn på et UNDERLAG! Fantastisk! Gasspådraget går nå bra uten at den stopper og tempen holder seg mellom 100-130 grader.

Jeg har lest et par advarsler mot å ikke kjøre inn i kulda, men så lenge temperaturen på blokka er 100-130 grader så går det vel ok? Bare å være flittig med IR-måleren. Tenkta å ta det en dag det er 4-5 grader ute og evt. kjøre med sokk på kjøleribba.

Comment

Så bra
                  Er ikke å anbefale å kjøre inn motoren når det er kaldt,men nå har du jo kjørt den endel inne i god temp,så med sokk på så burde det gå.
                  pass på så den ikke blir for kald også da,helst ikke under 90-95grader

Comment

Originally posted by olafand2 View Post
                    tempen er for høy ja,den burde ikke over 95-100 på tomgang og 115-120 etter belastning..
                    Jeg ser at manualen sier 120 grader på tomgang. Merker at det er vanskelig å holde den på 100. Hvem skal jeg høre på? Vil ikke skade motoren, men sliter med å stille den på 120 på tomgang.

Comment

Hei igjen

Nå har jeg fått filmet oppførselen på forgasseren når jeg skrur LSN helt inn (med klokka).

I videoen under så er den først skrudd 4-5 omdr ut, og så skrus den helt inn og så helt ut igjen. Etter hva jeg har forsått fra dere andre her så skal ikke forgasserspjelet åpne seg slik som dette.

Siden jeg synes den er vanskelig å stille inn, så hadde det vært bra å avklart om det var noe feil med den.

Comment

Hei igjen

Nå har jeg demontert forgasseren.

Det jeg ser er at munningen fra HSN treffer spissen av LSN-nåla. Det er akkkurat når de møtes og bunnes at forgasseren åpner seg og tilførselen av fuel er helt stoppet, akkurat derifra jeg vil tro jeg skal skru 2,5 omdr. Fra det punktet vil det slippes mer og mer fuel inn, helt til throttle er på 50%+ og den munningen er helt åpen.

Ser at HSN nok har stått for lukket. Selv om det har vært 3,5 omdr. ser jeg på bilen til min onkel at på 3,5 omdr så står den i ett med koningen, det gjør den ikke på min, der står den lenger ned. Mulig jeg har skrudd den for hardt til en gang så den går lenger ned enn den skal.

Prøver nok en gang når jeg får tid

Comment

Hei..
                          Har en føelse av at du må kjøpe deg ett nytt nål sett.
                          Mener bestemt at lsn nåla skal gå inn i munningen på den skruen som hsn sitter på,å at den er på full åpning på ca50%+,er jo ikke riktig heller,du skal jo få full gass før den er helt åpen.kan være lsn nåla også er skaddet..
                          Hvis hsn er for lukket,så gjør det en del at den blir for varm..
                          Prøv med å låne nål settet av onklen din,eller hele forgasseren,det er kanskje enklest

Comment

Kyosho-butikken her i sør har gått konk, hvor er det best å handle deler på nett?

Comment

Det er Butikk også i Oslo og Moss,men vet ikke om det er nettbutikk hos dem..

Comment

Sånn. Da er både onkelens og min bil ok nok innstillt i påvente av våren og normale temperaturer. Begge kjører nå på 100 grader på tomgang, fete nok, og går ikke over 120 ved pådrag. Begge sliter litt i akselerasjonen og dør til tider, så noe innsnevring på LSN må nok til men det skal jeg nå klare

Tusen takk så langt til alle for utmerket hjelp. Hadde aldri forventet så mye feeback og ståpå-vilje! Spesielt takk til Olafand2 som aldri gav opp DST'en eller meg

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X