Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho DBX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    er meget fornøyd med dbx har mange andre biler å det fester seg stein der å ! trur det er et problem på 1-10 biler virker det som! skjer skjelden på 1.8 biler! har satt fast stein oftere på 1-6 fg min enn på dbx¨n! men men!!!!
    hpi mt2 1-10
    carson buggy 1-10
    sintech 1-10 med 1-8 motor går bra!!
    kyosho 1-8 grusbil

    lasse bakken 82mod

    Comment


    • #17
      Jeg har hatt min DBX siden juni og jeh har kjørt 11 liter på den. Den tar nedi for ingenting. Men det er en rask bil og er perfekt for racing. Den tåler ikke så mye men jeg er fornøyd. Nå har jeg et EL problem.!!

      Comment


      • #18
        Min mening er at kyosho er noe dritt som jeg aldri mer skal ha!
        kjøp noe losi eller hmm... traxxas... har ikke så my peiling på traxxas men er vist bra! vis det er ditt første kjøp så bør du starte med elektrisk... er ikke så vanskelig og starte med men koster litt mer å starte med kanskje..!
        jeg annbefaler og kjøpe en liten nitro bil som betyr billig bra og enkel konstruksjon...! er fornøyd med schumacher rascal men den er litt liten men... elsker den!
        men de har sluttet og selge den på smalsize nå..
        Last edited by AD.; 10 March 2009, 22:11.
        Kyosho TR15 stadium force & Schumacher rascal & Team losi micro-baja(lipo) og en Team losi Muggy! med masse options og ebay stuff!

        Comment


        • #19
          Har du problemer med sten som setter seg i felgen, eller har du byttet felger. evt. hvilke.

          mvh. ottarn

          Comment


          • #20
            Originally posted by ottarn View Post
            Har du problemer med sten som setter seg i felgen, eller har du byttet felger. evt. hvilke.

            mvh. ottarn

            Spør du meg?

            Comment


            • #21
              jeg har det problemet å jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative til dbx når en får det opplyst fra kyosho at det kan sette seg steiner i felgen. dbx er en tøff bil, så di som klager på steiner i felgen er det kansje en ide å kjøre der det ikke er så mye grov grus/steiner.
              -79 modell / kjører DBX VE* Xray XB8 solgt!!*

              Comment


              • #22
                Originally posted by lagunastv View Post
                jeg har det problemet å jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative til dbx når en får det opplyst fra kyosho at det kan sette seg steiner i felgen. dbx er en tøff bil, så di som klager på steiner i felgen er det kansje en ide å kjøre der det ikke er så mye grov grus/steiner.
                Det er din objektive oppfatning. Min er at det finnes mange, mange veldig mye bedre biler til omtrent samme pris. Tenker da både på kvalitet og kjøreegenskaper.

                En del 1:8 buggyer har blitt såpass billige nå, og dbx når ikke noen av dem opp til anklene en gang

                Fikk forøvrig heller ikke opplyst at det var et problem med felglås når vi kjøpte bilene.
                Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

                Comment


                • #23
                  skal man sammenligne biler så får en jaggu sammenligne dem biler i samme scala altså 1/10 biler å ikke dra inn 1/8 biler!!!!!
                  -79 modell / kjører DBX VE* Xray XB8 solgt!!*

                  Comment


                  • #24
                    Det er også en måte å gjøre det på. Når noen spør om kjøpsråd ifht DBX er fortsatt min mening at den ikke er verdt prisen. For samme penge får du bedre biler, og du får gå opp en størrelse.
                    Hot Bodies Lightning - Team Associated B4 Team Factory - Spektrum

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Puma420 View Post
                      Det er også en måte å gjøre det på. Når noen spør om kjøpsråd ifht DBX er fortsatt min mening at den ikke er verdt prisen. For samme penge får du bedre biler, og du får gå opp en størrelse.
                      helt enig!
                      man kan få mye mer kjøreglede med en større bil!
                      eneste jeg ville hatt av kyosho er proff truggy/buggy
                      Kyosho TR15 stadium force & Schumacher rascal & Team losi micro-baja(lipo) og en Team losi Muggy! med masse options og ebay stuff!

                      Comment


                      • #26
                        Problemet med at stein kiler seg i bakhjula er et velkjent problem på DBX. Jeg byttet til GRP sine 1/10 truggy-dekk, men fortsatt samme problem.. Det er imidlertid en annen, veldig enkel måte å fikse dette på: Klipp til to runde plastskiver som passer akkurat inne i felgen og selvfølgelig med hull til hjul/hex-mutteren (f.eks fra lokket på en rømmeboks e.l.). Ingen problem etterpå. Jeg har hatt mange byggies, truggies og MT, 1/8 og 1/10. Synes DBX er en veldig god bil; solid og gode kjøreegenskaper. Perfekt for nybegynnere. Største problemet synes jeg er at mottaker-og batteriboksen er utette og ligger utsatt til i forhold til sprut fra hjulene, samt at det er veldig "knotete" og bytte batteri pga. at batterilokket ligger klemt under throttleservo-arma.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by *volvo4ever* View Post
                          takk for svar. men den er altså ikke brukbar mener du da eller? det kan da umuli være ett så stort problem, det med dekkene? bor 20min fra hamar, så handler p åabsolutt hobby tenker jeg. : D

                          bilen e fullt brukbar!
                          det e en del skruing på alle bila!
                          kjøpte nylig en kyosho dbx.... plagdes litt med grunninstillingene, men nu går den som ei kula!
                          anbefales for nybegynnera, lætt å ha kontroll på. men pass på! top fart: 70/kmt

                          Comment


                          • #28
                            Kyosho DBX VE...når jeg holder (stopper) bak hjula og gir gass så merker jeg ikke noe motstand bakerst i bilen...har sjekka bak/center og front diff..alt ser bra ut...er det noe annet jeg burde sjekke?
                            http://petitrc.com/

                            Comment


                            • #29
                              er mellomaksel festet med en zskrue? er denne løs?kjenner ikke modellen men mange har en skrue på akselen som sitter festet der den går inn i diffen.
                              X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                              ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                              hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                              Comment


                              • #30
                                hehe er nettopp det som er problemet..de bilene har ikke skrue på akselen men sånn stang bare samme som er på hjul akselen..men alle de også er der..så jeg skjønner ikke noe....
                                http://petitrc.com/

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X