Announcement

Collapse
No announcement yet.

Durango DNX408

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Jan_Erik View Post
    Så ikke ut som den holdt en finale. Sikker bare uflaks
    He, he tror det var Mugen mbx6 maisleren som ble brukt på bilen som streiket.....
    Klemz til deg Jan, nr 6 i finalen i "nordens herligste", he, he
    * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
    ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
    * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

    Comment


    • #32
      Greit det du. Bare en ting Herr Amundsen, du er ikke så kompis med meg at du kan bare kalle meg for Jan.. her etter ber jeg at du kaller meg for Jan Erik.
      *Mugen Seiki*OS*Microracing.se*Factory driver Advantage Racing*
      Sjekk ut www.microracing.se & www.advantageracingproducts.com

      Comment


      • #33
        Må bare legge til at dette er vennlig og spøkefull flipp mellom Jan Erik og meg selv. Ikke noe å takke for Kristian, he, he. Er bare sånn vi "kødder" litt med hverandre i Bergen når vi kjører to forskjellige merker. Det hele har en lang og fredlig historisk forankring. Mottar gjerne en takk for innlegget jeg også, he,he.

        Tror vi stopper spøken her Jan Erik så ikke noen tror vi er bitre fiender.
        * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
        ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
        * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

        Comment


        • #34
          Har vært på Vindåsen og testet litt i det siste og idag flyttet jeg litt rundt på demperne. Endte tilslutt med helt inne på tårnet bak og ytterst på bærearm. Det gjorde underverker. Bilen dempet bedre og ble mer forutsigbar med mer grep i bakvognen.

          -Kjører 5-5-2 i diffene.
          -600 olje foran med 1.4 stempel og grå/blå Xray fjærer. el (Durango grønne)
          -400 olje bak med 1.3 stempel og grå Xray fjærer. el (Durango grå)
          -2.0 Stabstag foran
          -2.2 stabstag bak
          -Demperne bak inne på tårn og ute på arm
          -Dempere foran inne på arm og midt på tårn
          -Link foran kort hullet under midt på tårn
          -Link bak Mitterste hull hub og hullet over midten ute på tårn
          -2 mm rollsenter senking
          -shimser på bærearmer og hub bak plassert for å gjøre bilen lang
          -13 klokke
          -Xray harde clutch fjærer ( orginale er for harde for denne løse banen)

          tror dette setupet kan gi en nice bil å kjøre på de fleste baner
          * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
          ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
          * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

          Comment


          • #35
            Liten race rapport fra nc 4 i Bergen. Synes bilen var litt spretten på rumpa i kvalene og ble verre desto mer humper det kom i banen Før siste kval gikk jeg ned til 300 olje bak og mykere dekk og innlegg . Det gjorde godt. bilen lå bedre og dekkene gjorde bilen mindre kantete og mindre tilbøyelig for rollovers i himlene i svingene. Når ca 1.30 gjensto lå jeg ann til å kjøre mitt raskeste kval. Helt til en miss og en uheldig banepåsetter som først måtte ihvareta egen sikkerhet (det kom mange biler i stor fart) så snudde han ved uhell bilen min på taket en eller to ganger. Sånt skjer han prøvde å gjøre sitt beste og jeg gjorde missen først. So who to blame, he, heKvaler inn til 6 plass og direkte semi. Følte på meg at dette løpet kunne bli det det " big breakthru" (les pallplass).Bilen var fantastisk og jeg kjørte fort. Da skjer det som ikke skulle skjedd. Gass servoen røk ved oppvarming. Den levde sitt egent liv og gasset mer enn godt var. Merket at det virket som returfjæren på gasslinken var slapp og det var heng i linket når jeg varmet opp bilen på startboksen. Måtte bryte før første runde. Jævlig kjedelig.
            I forbannelsen sendte jeg Mail til Durango og la frem mine issue om bilen. Tenkte de var intressert i tilbakemeldinger! Er som sagt veldig godt fornøyd med bilen men noen svakheter har jeg funnet.
            1. Gass Servoer ryker. Her svarte Durango at ett nytt Radiobrett er under testing. Likeså bygget de opp servoen 2mm og hadde skum under servoen mot chassi. Da hadde det ikke vært noe problem.Vibrasjoner er killeren for servoene. Når jeg skrudde fra hverandre servoen fra radiobrettet lå det knallhard leire mellom servo og radiobrett. Med leiren lå den i teorien helt nedpå brettet.
            2. Drivakslene foran bøyer seg tilsynelatende lett. Her svarte Durango at de er klar over problemet og holder på med det. Men synes samtidig at det er bedre de bøyer seg enn brekker og hindre en i å fullføre løpet. Sant nok. Akslingene er rimelige også.
            3. Tanken passer dårlig til fuelgun. Her kommer ny snart var svaret til Durango!
            Må si at svarene kom raskt og var utfyllende og gode. Ovenfor var kortversjoner fra meg. Ble veldig positivt overrasket over den gode supporten jeg møtte! Bilen nærmer seg altså bulletproof!
            Last edited by Ørjan; 6 July 2011, 19:23.
            * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
            ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
            * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

            Comment


            • #36
              Ryan Lutz og Kyle Mcbride vinner vært sitt storløp med Durango DNX408!Begge melder om svært raske biler !Her er en snadden rapport fra Kyle og faren. http://www.team-durango.com/blog/?p=3831
              * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
              ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
              * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

              Comment


              • #37
                Liten oppdatering fra meg. Har bestemt meg for å gå fra Durango DNX408 til KYOSHO MP9 til neste sesong.

                Har hatt en god sesong med Durango. Hvor "høydaren" var NM i år hvor en finale og tilslutt en 5 plass var en flott avslutning med
                bilen. Det viste at det er en god bil som stadig utvikles av ett seriøst team og firma. Likevel har jeg lenge hatt lyst å prøve Kyosho så når muligheten kom måtte jeg slå til.
                Ønsker de av dere som kjører Durango i 2012 lykke til. Dere har spennende tider foran dere med mye options snacks og noen
                forbedringer.
                * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
                ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
                * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

                Comment


                • #38
                  Hei. Jeg har en 408 som jeg kjører en RB WS7-3 på..... Problemet er at orginal bendet til denne motoren (198 ettelletannet med merkelig fasong..) IKKE for plass under body'en...... Nå bruker jeg LOSI RE11 potte og bend men det føles ikke som at jeg får maks ut av motoren.... Hvor mye har dette bendet som er til RB motoren å si egentlig? Holder det så lenge jeg ihvertfall har 2045 pipen til denne motoren eller "må" jeg ha det orginal bendet i tillegg for å få maks ut av motoren? Evnt. noen andre pipe-bend. komboer som funker tilsvarende til orginal tingnen? For øvrig så er LOSI RE11 en 2071 pipe.....

                  Kunne en 086 pipe vært noe mon tro?

                  Håper på svar.

                  Comment


                  • #39
                    Anyone?

                    Comment


                    • #40
                      Hei!

                      Har en JP 1 potte med bend som er eloksert tilsalgs. Du kan få den for 400 spenn, den er helt ny og ubrukt. Denne potten er fin til den motoren da den gjør motoren mer hissig på bånn noe som ws7 3 motoren mangler litt av.
                      * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
                      ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
                      * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

                      Comment


                      • #41
                        Ahhhh Nais. Du vil ikke bytte i en strøken RE11 da? Med 2 bend

                        Comment


                        • #42
                          er det bak at du ikke får plass? Du kan jo bare klippe til litt bak?Er ikke penest men det fungerer..
                          X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                          ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                          hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                          Comment


                          • #43
                            Joo kan jo alltids det.....

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X