Jeg har en liten diskusjon på gang med noen andre her og søker folk som har samme erfaring som meg. Dvs. at de har begynt kjørt inn nye Tamiya biler og i tillegg prøvd seg på andre merker enn Tamiya og erfart det at Tamiya motorer krever mye lengre innkjøring enn "andre" modeller som f.eks. Hot Bodies.
Med Tamiya, så har jeg erfart at motoren ikke er klar for herjing før man har kjørt den pent inn på ca. 5 liter fuel. Og det er selv om jeg har funnet en optimal justering. Justerte jeg rikere en optimalt, så ble motoren bare varmere pga. for høy kompresjon.
Bilen jeg har kjøpt nå er en Hot Bodies Lightning Stadium Sport med 26-motor. Allerede på 2. tank, så hold motoren kun 80 grader i gjennomsnitt (motoren ble justert på 1. tank). Dette har overrasket meg siden 80 grader var noe jeg kun kunne drømme om med tamiya TNX før det hadde gått ca. 5 liter fuel på en 33-motor. Den første bilen min er en Tamiya TNS-B (mad spirit eller Mighty Ballista heter den vel nå). Husker ikke helt motorstørrelsen, men det er vel en 13-motor eller noe slikt. Den krevde ca. 3 liter fuel på innkjøring før den ble kjølig og fin.
Jeg regner med at det krever litt fuel for å kjøre inn stadiumen min og, men jeg tror det blir mye lettere siden den alt holder 80 grader og det på 2. tanken.
Noen som har erfart det samme som meg her?
Med Tamiya, så har jeg erfart at motoren ikke er klar for herjing før man har kjørt den pent inn på ca. 5 liter fuel. Og det er selv om jeg har funnet en optimal justering. Justerte jeg rikere en optimalt, så ble motoren bare varmere pga. for høy kompresjon.
Bilen jeg har kjøpt nå er en Hot Bodies Lightning Stadium Sport med 26-motor. Allerede på 2. tank, så hold motoren kun 80 grader i gjennomsnitt (motoren ble justert på 1. tank). Dette har overrasket meg siden 80 grader var noe jeg kun kunne drømme om med tamiya TNX før det hadde gått ca. 5 liter fuel på en 33-motor. Den første bilen min er en Tamiya TNS-B (mad spirit eller Mighty Ballista heter den vel nå). Husker ikke helt motorstørrelsen, men det er vel en 13-motor eller noe slikt. Den krevde ca. 3 liter fuel på innkjøring før den ble kjølig og fin.
Jeg regner med at det krever litt fuel for å kjøre inn stadiumen min og, men jeg tror det blir mye lettere siden den alt holder 80 grader og det på 2. tanken.
Noen som har erfart det samme som meg her?
Comment